رئیس دفاع تایوان می‌گوید: با حمله پهپادهای چینی به عنوان «اولین حمله» برخورد خواهد کرد

رئیس دفاع تایوان می‌گوید: با حمله پهپادهای چینی به عنوان «اولین حمله» برخورد خواهد کرد

وزیر دفاع تایوان چیو کو-چنگ در مراسم سالانه یوان قانونی در پارلمان تایپه در 24 فوریه 2023 شرکت می کند. پرونده AFP

دهلی نو: وزیر دفاع تایوان، چیو کو چنگ، روز پنجشنبه گفت که این کشور جزیره‌ای با حمله پهپادها یا جت‌های چینی به حریم هوایی خود به عنوان «اولین حمله» برخورد خواهد کرد، زیرا نگرانی‌ها در مورد استراتژی پکن برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در اطراف جزیره وجود دارد.

این وزارتخانه “آرزو ندارد که جنگ در تنگه تایوان رخ دهد، که بسیار غم انگیز خواهد بود.” بلومبرگ به نقل از کو چنگ در پاسخ به سؤالات قانونگذاران در روز پنجشنبه گفت.

به نظر می رسد این اظهارات تکرار اظهارات قبلی تایوان علیه هواپیماهایی است که مرز 12 مایل دریایی (22 کیلومتر) را که تایوان آن را تعریف آب های سرزمینی و حریم هوایی خود می داند، شکسته اند. گزارش داد، علیرغم فرستادن هواپیماهای بیشتر و بیشتر به منطقه شناسایی بسیار گسترده‌تر دفاع هوایی جزیره، چین از منطقه کوچک‌تری که چیو به آن اشاره می‌کند اجتناب کرده است. بلومبرگ

ایالات متحده از چین می خواهد فشار نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی علیه تایوان را متوقف کند

مانیل: «دوستان همه» آمریکا نمی‌تواند برای دفاع از تایوان در فیلیپین تسلیحات ذخیره کند.

فشار پکن بر تایوان

پکن که این جزیره خودمختار را بخشی از قلمرو خود می بیند، فشار فزاینده ای بر تایوان اعمال کرده است.

این فشار شامل نفوذ تقریباً روزانه هواپیماهای جنگی در سراسر خط میانه، یک مرز غیر رسمی که دو طرف را در وسط آبراه شلوغ و در سراسر تنگه تایوان تقسیم می کند، می شود.

دو بار در یک بازه زمانی یک هفته ای، چین هواپیماهای خودمختار را به اطراف بیشتر جزیره فرستاده است، اگرچه آنها به محدوده 12 مایلی که چیو گفته بود نشان دهنده حمله است، منحرف نشده اند.

“عادی جدید” چین

با این حال، قانونگذاران نگرانی خود را در مورد “عادی جدید” چین در بررسی دفاعیات تایوان، چه از طریق پرواز هواپیماهای بدون سرنشین و چه از طریق عبور از خط میانه، ابراز کردند.

در سال گذشته بیش از 1700 پرواز نظامی بیشتر در اطراف جزیره توسط ارتش آزادیبخش خلق نسبت به سال قبل انجام شد.

چیو همچنین گفت که بزرگترین مانور سالانه آتش واقعی تایوان که حملات چینی را شبیه سازی می کند، تمرین هان کوانگ، سناریوهایی از حمله به شرق تایوان را در بر خواهد گرفت. این امر پس از آن صورت می گیرد که گروه رزمی ناو هواپیمابر شاندونگ چین در آب های شرق تایوان آموزش انجام داد.

به طور جداگانه، مقامات تایوان در گزارشی که پنجشنبه منتشر شد، گفتند که این جزیره اولین دسته از جت های F-16V خود را دیرتر از زمان برنامه ریزی شده، در سه ماهه سوم سال 2024 به جای پایان سال جاری از ایالات متحده دریافت خواهد کرد.

یکی دیگر از مقامات وزارت دفاع تایوان به قانونگذاران گفت که انتظار می رود ایالات متحده چهار پهپاد MQ-9 را که تایوان در سال 2025 سفارش داده بود تحویل دهد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام