رئیس شرکت هواپیمایی امارات می گوید هواپیماها در آینده خلبانان هوش مصنوعی خواهند داشت

پرواز بلند با هوش مصنوعی: رئیس شرکت هواپیمایی امارات می گوید: هواپیماها در آینده خلبانان هوش مصنوعی خواهند داشت.

تیم کلارک، رئیس امارات گفته است که هوش مصنوعی امروزه بیش از توانایی پرواز هواپیماهای مسافربری را دارد. در آینده، خلبانان هوش مصنوعی با خلبانان تک انسان پرواز خواهند کرد و کمک خلبانان را بیکار خواهند کرد. با این حال، همیشه یک نقطه برای خلبان انسان در کابین خلبان وجود خواهد داشت.

این روزها هواپیماها بیشتر پروازها را با خلبان خودکار انجام می دهند. دلیل اینکه ما دو خلبان در هر پرواز داریم، عمدتاً این است که به مسافران اطمینان دهیم و به آنها کمک کنیم آرامش خود را حفظ کنند که دو متخصص بسیار آموزش دیده وجود دارند که از آنها در ارتفاع 30000 فوتی در هوا مراقبت می کنند. با این حال، هواپیماهای مسافربری آینده اصلاً نیازی به خلبان نخواهند داشت و در واقع می‌توانند توسط خلبانان هوش مصنوعی بهتر پرواز کنند.

در واقع، هوش مصنوعی امروز به قدری خوب است که هواپیماها برای فرود یا برخاستن نیازی به خلبان ندارند. اما، از آنجایی که مردم یک مشکل روانی عمده در کنترل کامل یک ماشین دارند، هواپیماهای مسافربری حداقل یک خلبان در هواپیما خواهند داشت. با این حال، هوش مصنوعی همچنان بخش مهمی از آن خواهد بود.

همچنین بخوانید: هوش مصنوعی به عنوان تاپ گان: نیروی هوایی ایالات متحده با موفقیت اولین جت جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی خود را آزمایش کرد.

به گفته تیم کلارک، رئیس شرکت هواپیمایی امارات، هواپیماهای مسافربری مجهز به کمک خلبانان هوش مصنوعی به طور بالقوه می توانند مسافران را در آینده جابه جا کنند. وی از امکان هواپیمای تک سرنشین یاد کرد و نشان داد که فناوری پروازهای تمام اتوماتیک در حال حاضر پیشرفته است.

با این حال، کلارک معتقد است که مسافران حضور دو خلبان در کابین خلبان را ترجیح می دهند و نظر خود را بیان کرد که همیشه یک خلبان انسان در هواپیما وجود خواهد داشت، حتی اگر هواپیما به طور کامل توسط هوش مصنوعی پرواز شود.

این بحث در میان بحث های جاری در مورد میزان و سرعت توسعه فناوری هوش مصنوعی مطرح می شود. جوجی ویتز، رئیس ایمنی پرواز در اتحادیه خلبانان بالپا، با تاکید بر نقش مهم خلبانان، در یک پست وبلاگی تاکید کرد که خلبانان ماهر اجزای ضروری یک سیستم ایمنی پیچیده هستند که به طور موثر خطرات را کاهش داده و ایمنی مسافران را تضمین می کند.

خلبانان صرفاً رانندگان هواپیما نیستند. کلارک می گوید: آنها متخصصان بسیار ماهری هستند که نقش مهمی در یک سیستم ایمنی جامع ایفا می کنند که ورود ایمن مسافران، خدمه و محموله را به مقصدشان تضمین می کند.

با افزایش فشار در برخی از بخش‌های صنعت برای کاهش تعداد خدمه، که به طور بالقوه منجر به عملیات کاملاً مستقل می‌شود، شناخت مهارت‌های خلبانان و مزایای ایمنی کابین چند خدمه بیش از هر زمان دیگری مهم است.

همچنین بخوانید: هند کل کشور را با هواپیماهای بدون سرنشین، هوش مصنوعی و کلان داده بررسی می کند

خلبانان مسئولیت های متفاوتی فراتر از پرواز با هواپیما دارند. آنها به عنوان ناوبر، مهندس، تکنسین، کارشناسان آب و هوا و مدیران خدمات مشتری عمل می کنند. در یک روز معمولی، خلبانان با افراد مختلفی از جمله خدمه هواپیما، خدمه زمینی، خدمه کابین، کنترل ترافیک هوایی و مسافران تعامل دارند. کلارک می‌گوید، ارتباط مؤثر برای خلبانان ضروری است، هم در شرایط خاص هوانوردی (مثلاً استفاده از ارتباطات رادیویی با کنترل ترافیک هوایی) و هم در سطح بین‌فردی.

از آنجایی که خلبانان با خدمه مختلف پرواز می کنند، باید به سرعت ارتباط برقرار کنند و اطلاعات را به وضوح با افراد ناآشنا مبادله کنند. آنها همچنین مسئولیت انتقال اطلاعات به مسافران را دارند. علاوه بر ایمنی مسافران، کاپیتان ها مسئولیت نهایی کل خدمه هواپیما را بر عهده دارند. درک نیازهای خدمه، محدودیت‌های زمان پرواز، نیازهای استراحت، موافقت‌نامه‌های صنعتی و حمایت از آن‌ها در تعاملات مسافران جنبه‌های حیاتی نقش آنهاست.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام