رئیس گروه ضد سلطنتی یک روز پس از دستگیری در بریتانیا آزاد شد

رئیس جنبش جمهوری خواه، گراهام اسمیت، در نشست توجیهی “لغو سلطنت” در لیگ سلطنتی خارج از کشور در مرکز لندن، در 24 آوریل 2023 شرکت می کند. خبرگزاری فرانسه

مراسم تاجگذاری شاه چارلز سوم توسط برخی جشن گرفته شد و برخی اعتراض کردند. یکی از این گروه‌های ضد سلطنتی به نام جمهوری پس از دستگیری رئیس آن گراهام اسمیت توسط پلیس به دلیل تظاهرات، خود را در سمت اشتباه قانون قرار داد. اسمیت اما اکنون از زندان آزاد شده است.

گروه ضد سلطنتی جمهوری برای به دست آوردن رئیس دولت منتخب مبارزه می کند. اعضا گفتند که اسمیت، مدیر اجرایی گروه، حدود 16 ساعت پس از اولین بازداشت آزاد شد.

او یکی از بیش از 50 نفری بود که با استفاده از اختیارات جدیدی که این هفته توسط دولت بریتانیا برای سرکوب اعتراضات توسط گروه‌های اقدام مستقیم به قانون تبدیل شد، دستگیر شدند.

هواداران لیورپول به مناسبت تاجگذاری پادشاه چارلز سوم، سرود ملی را هو می کنند

اعتراض «پادشاه من نیست» در روز تاجگذاری: بریتانیایی‌هایی که می‌خواهند سلطنت را کنار بگذارند

تعداد زیادی از اقدام پلیس متروپولیتن برای دستگیری افراد از جمله داوطلبان یک تیم محلی ایمنی زنان که این نیرو از آنها پشتیبانی می کند استقبال نکردند.

بر اساس گزارش یک ماهه توسط ایمیل روزانه، معترضان برنامه ریزی کرده بودند که زنگ خطر تجاوز جنسی را برای اسب های ترسناک شرکت کننده در رژه پرتاب کنند که شامل گروه های موسیقی نیز می شد.

این روزنامه همچنین گزارش داد که فعالان تغییرات آب و هوایی از “Just Stop Oil” نیز قصد دارند تاجگذاری پادشاه را مختل کنند.

اعضای Just Stop Oil از جمله افرادی بودند که روز شنبه دستگیر شدند.

اسمیت از جمهوری، که هفته گذشته به خبرنگاران گفت که او و سایر اعضا برنامه ای برای برهم زدن راهپیمایی ندارند. تظاهرات با تکان دادن پلاکاردهای «پادشاه من نیست» و هو کردن مخالفان ادامه یافت.

او در توییتی نوشت: «بارها به من گفته شده که پادشاه آنجاست تا از آزادی های ما دفاع کند. اکنون آزادی های ما به نام او مورد حمله قرار گرفته است.»

گروه‌های حقوق بشر دستگیری‌ها را به دستگیری‌هایی در کشورهای اقتدارگرا تشبیه کردند، اما پلیس از تاکتیک‌های آن‌ها دفاع کرد و ادعا کرد که پس از نگرانی عمومی «متناسب… مطابق با قوانین مربوطه» است.

لندن در سال های اخیر بارها مورد هدف گروه های اقدام مستقیم قرار گرفته است.

وزیر کشور تندرو سوئلا براورمن به پلیس وعده داد که قدرت بیشتری برای جلوگیری از معترضان به استفاده از «تاکتیک‌های چریکی» داشته باشد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.