رابرت اف کندی جونیور، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، از ادعاهایی حمایت می کند که می گویند سیا جی اف کی را کشته است

رابرت اف کندی جونیور، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، از ادعاهایی حمایت می کند که می گویند سیا جی اف کی را کشته است

عکس فایل رابرت اف کندی جونیور. رویترز

رابرت اف. کندی جونیور، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده برای انتخابات آتی، معتقد است “فراتر از شک منطقی”، سیا عموی او، رئیس جمهور جان اف. کندی و پدر رابرت اف. کندی را که در سال 1968 به عنوان دادستان کل ایالات متحده خدمت می کرد، ترور کرد.

این دموکرات 69 ساله گفت که سازمان ضد جاسوسی پشت ترور جی اف کی در جریان حضور در یک برنامه رادیویی با جان کاتسیماتیدیس در WABC 770 AM بود.

«دست داشتن سیا در قتل او به وضوح با وزن شواهد ثابت شده است. کندی به مجری رادیو گفت: «فکر می‌کنم در این مرحله شکی منطقی وجود ندارد. «سیا در قتل و پنهان‌کاری دست داشته است، شواهد زیادی در مورد آن وجود دارد.»

این

مصاحبه | رابرت اف کندی جونیور می گوید که رابطه دولت و صنعت واکسن امنیت سلامت شهروندان ایالات متحده را به خطر انداخته است.

این

ترامپ برخی از پرونده‌های JFK را منتشر کرد، نه همه: از پرونده‌های ترور رئیس‌جمهور سابق که پس از 54 سال منتشر شد چه انتظاری داریم

مدرک

کندی جونیور از JFK and the Unspeakable جیمز داگلاس به عنوان مدرک خود برای “پوشانده شدن” تقریباً 60 ساله یاد کرد.

داگلاس 12 سال را صرف نوشتن این کتاب کرد و سه بار Orbis Books آن را رد کرد تا اینکه سرانجام پذیرفته شد.

در این کتاب 500 صفحه ای توجیهات بالقوه متعددی وجود دارد که سیا و سایر سازمان های دولتی ممکن است از آنها برای ترور سی و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده استفاده کرده باشند.

بر اساس گزارش کمیسیون وارن، تحقیقات رسمی انجام شده توسط دولت ایالات متحده، لی هاروی اسوالد توسط خودش این تیراندازی مرگبار را انجام داده است.

مطالعه سال 1964 ادعا کرد که هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که او در توطئه ای برای کشتن JFK دست داشته است.

اسوالد قبل از محاکمه به طرز مشهوری ترور شد، علیرغم اینکه توانست مدت کوتاهی پس از دستگیری به رسانه ها بگوید که او “فقط یک حیله گر” است.

هنگامی که متهم تنها تیرانداز از مقر پلیس دالاس به زندان شهرستان منتقل می شد، جک روبی، مالک کلوپ شبانه (نام اصلی جیکوب روبینشتاین) تیراندازی کرد و او را کشت.

تقریبا نیمی از مردم آمریکا فکر نمی کردند که اسوالد چهار سال پس از ترور جی اف کی به تنهایی عمل کرده باشد.

این واقعیت آنقدر سازمان سیا را نگران کرد که در سال 1967 دستورالعملی را صادر کرد که در آن چگونگی بی اعتبار کردن به اصطلاح “نظریه پردازان توطئه” را که یافته های کمیسیون وارن را مورد مناقشه قرار دادند، بیان کرد.

این مقاله 1967 گاهی اوقات به عنوان منشأ عبارت توهین آمیز “تئوریسین توطئه” که امروزه استفاده می شود ذکر می شود.

واکسن “متنفر”

کندی جونیور که رقیب اصلی حزب دموکرات است، آشکارا تعدادی از تئوری های توطئه را تایید کرده است.

علاوه بر این، کندی جونیور نیز به دلیل مخالفت با واکسیناسیون کووید 19 در خبرها بوده است که باعث شده گروه ها و حتی اعضای خانواده خود را از نامزد ریاست جمهوری جدا کنند.

در بیانیه ای ماه گذشته، کری کندی، مدیر سازمان حقوق بشر رابرت اف کندی، خود و این سازمان را از برادرش و کمپین ریاست جمهوری او دور کرد.

او خاطرنشان کرد: «من برادرم بابی را می‌پرستم، اما نظرات او را در مورد تعدادی از مسائل، از جمله اپیدمی کووید، واکسیناسیون، و عملکرد پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی در تنظیم اطلاعات نادرست، به اشتراک نمی‌گذارم یا تأیید نمی‌کنم.

مأموریت یا فعالیت‌های سازمان ما تحت تأثیر نظرات بابی قرار نمی‌گیرد یا منعکس‌کننده آن نیست، که نکته مهم دیگری است که باید به آن اشاره کرد.

کمپین کندی جونیور در سال 2024

دوشنبه گذشته، کندی رسماً اعلام کرد که قصد دارد از بوستون برای ریاست جمهوری نامزد شود و معاون دموکرات جو بایدن را به چالش بکشد.

بر اساس یک نظرسنجی در ایالات متحده، کندی در حال حاضر بین 19 تا 21 امتیاز از رئیس جمهور فعلی که به راحتی 70 درصد است فاصله دارد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام