ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، رقیب جمهوری خواه دونالد ترامپ را با شروع نوسانات مبارزات انتخاباتی 2024 مورد ضرب و شتم قرار داد.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، رقیب جمهوری خواه دونالد ترامپ را با شروع نوسانات مبارزات انتخاباتی 2024 مورد ضرب و شتم قرار داد.

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا. خبرگزاری فرانسه

روز سه‌شنبه، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، انتقادات خود از رقیب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ را در حالی که او اولین نوسان مبارزات انتخاباتی خود را به عنوان یک رقیب ریاست‌جمهوری در آیووا آغاز کرد، افزایش داد.

در حالی که دیسانتیس به سختی از رئیس جمهور سابق در اظهاراتش در یک تجمع شبانه یاد کرد، اما پس از آن در پاسخ به سؤالات رسانه ها کمتر خودداری کرد.

دیسانتیس از ترامپ در مورد موضوعاتی مانند مهاجرت، سیاست کووید و هزینه‌های دولتی انتقاد کرد و به این نکته اشاره کرد که او به عنوان رئیس‌جمهور از ایده‌آل‌های محافظه‌کارانه دور شده است.

مقالات مرتبط

جمهوری خواه

ران دیسانتیس جمهوری خواه در صورت حضور ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، نامزدی کاخ سفید را آغاز می کند.

جمهوری خواه

سبک صحبت آزادانه و بدون هوشیاری دونالد ترامپ در میان تحقیقات توجه قانونی را به خود جلب می کند.

دیسانتیس گفت: «متاسفانه، او تصمیم گرفته است در مورد برخی از این مسائل به سمت چپ حرکت کند.

ترامپ، نامزد پیشتاز رقابت‌های جمهوری‌خواه، اخیراً به مدیریت دیسانتیس در مقابله با همه‌گیری کووید حمله کرد، زمانی که دیسانتیس در برابر دستورات فدرال ماسک و واکسن مقاومت کرد.

دیسانتیس انتقادهای ترامپ را «جدایی از واقعیت» خواند و استدلال کرد که جمهوری خواهان با حمایت از او پاسخ خواهند داد.

دیسانتیس گفت: “من فکر می کنم او این کار را به گونه ای انجام می دهد که رای دهندگان در کنار من خواهند بود.”

او افزود: «جهنم، همه خانواده او تحت فرمانداری من به فلوریدا نقل مکان کردند.»

ترامپ از زمان خروج از قدرت ساکن فلوریدا بوده و چند تن از فرزندانش در این ایالت زندگی می کنند.

ترامپ بارها سابقه دیسانتیس را تحقیر کرده و استدلال کرده است که او بیشترین شانس را برای شکست دادن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در انتخابات سال آینده دارد.

استیون چونت، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، در واکنش به اظهارات دیسانتیس گفت: «رون دیسانتیس فرد جدی نیست که بتواند جو بایدن را برعهده بگیرد و بازگشت بزرگ آمریکا را رقم بزند».

نظرات دسانتیس پس از اولین رویداد حضوری کمپین تازه راه اندازی شده وی بیان شد.

او به جمعیتی که در داخل کلیسایی در غرب د موین جمع شده بودند گفت که ملت “در مسیر اشتباهی پیش می رود”.

دیسانتیس گفت: «ما می توانیم آن را ببینیم و می توانیم آن را احساس کنیم.»

دیسانتیس، که هفته گذشته کمپین خود را در یک انجمن مجازی در توییتر راه اندازی کرد، اکنون به سیاست ورزی قدیمی روی آورده است، با دو روز اقامت در آیووا و سپس به نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی در توری که از نزدیک تماشا خواهد شد. برای اینکه ببینیم آیا فرماندار بسته و سیاست‌مدار می‌تواند مهارت‌های بین‌فردی را که برخی از منتقدان گفته‌اند فاقد آن است، آشکار کند.

ترامپ درست پشت سر او خواهد بود. او رویدادهایی را در آیووا برگزار خواهد کرد، روزی که DeSantis در نیوهمپشایر استامپ کند، نشانه ای است که نبرد برای نامزدی وارد مرحله شدیدتری می شود.

آیووا یک ایالت کلیدی برای DeSantis است. مجمع انتخاباتی آیووا در فوریه آینده اولین رقابت نامزدی در این کشور خواهد بود و جمعیت قابل توجه سفیدپوست مسیحی انجیلی این ایالت گاهی اوقات با ترامپ در تضاد بوده اند.

ترامپ در سال 2016 در مقابل سناتور آمریکایی تد کروز که توانست اکثریت آرای مسیحیان را به خود جلب کند، در انتخابات مجلس نمایندگان شکست خورد. پس جای تعجب نداشت که دسانتیس اولین مراسم خود در آیووا را در سالن یک کلیسای انجیلی برگزار کرد.

دیسانتیس به خبرنگاران گفت که انتظار دارد سهم زیادی از آرای انجیلی را به دست آورد.

او گفت: “من سابقه ای در دفاع از آنچه درست است دارم، و حاضرم برای آن تیر بزنم.”

دیسانتیس توسط فرماندار جمهوری خواه آیووا، کیم رینولدز، معرفی شد و همسرش کیسی دیسانتیس نیز به وی پیوست.

رینولدز گفت: “من فکر می کنم که آنها خیلی اینجا خواهند بود.”

دیسانتیس در روز چهارشنبه چهار رویداد تبلیغاتی در سراسر ایالت برگزار خواهد کرد زیرا او به دنبال معرفی خود به رای دهندگان آیووا است که به این دلیل بدنام هستند که می خواهند کاندیداها را از نزدیک ببینند قبل از شرکت در جلسات گروهی برای انتخاب نامزدهای احزاب.

تاد جکلین از جانستون، آیووا، 62 ساله، برای این رویداد داوطلب شد، اما این بدان معنا نیست که او در DeSantis فروخته شده است. گفت او آنجا بود تا گوش کند.

او گفت: “من تا فوریه آینده همه چیز را باز نگه خواهم داشت.”

کمپین نوپا DeSantis توسط یک Super PAC، هرگز عقب نشینی نشوید که از بودجه خوبی برخوردار است، حمایت می شود، که بسیاری از مسئولیت های روزمره یک تلاش ریاست جمهوری را بر عهده گرفته است. در راهپیمایی سه‌شنبه، کارگران این گروه از شرکت‌کنندگان می‌خواستند که از DeSantis در گروه‌های حزبی سال آینده حمایت کنند.

همچنین اعضای Moms for Liberty، یک گروه مدافع محافظه‌کار ملی که مخالف سیاست‌های آموزشی لیبرال است و تلاش‌هایش در فلوریدا به‌شدت توسط DeSantis حمایت شده است، حضور داشتند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام