ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا لایحه ممنوعیت TikTok را از مدارس و شبکه‌های دولتی امضا کرد

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا لایحه ممنوعیت TikTok را از مدارس و شبکه‌های دولتی امضا کرد

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا لایحه‌ای را امضا کرده است که برنامه‌های چینی مانند TikTok و WeChat را از مدارس دولتی و سرورهای دولتی محدود می‌کند. برنامه های دیگر کشورهای نگران کننده مانند روسیه، ایران، کره شمالی، کوبا و سوریه و غیره نیز ممنوع هستند.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و نامزد احتمالی ریاست جمهوری ایالات متحده قانون جدیدی را امضا کرد که استفاده از برنامه های چینی مانند TikTok را در سرورهای دولتی و مدارس ممنوع می کند. او همچنین قانونی را امضا کرد که خرید زمین توسط شهروندان چینی را محدود می کند.

این اقدامات بخشی از تلاش گسترده‌تر مقامات دولتی برای مبارزه با تهدیدات چینی است. این لوایح با حمایت دو حزبی توسط مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان تصویب شد و همچنین شامل مقرراتی است که دانشگاه های این ایالت ساحلی جنوب شرقی را از پذیرش هرگونه کمک مالی از چین منع می کند.

همچنین بخوانید: با احتمال تحریم TikTok در ایالات متحده، ByteDance برنامه جایگزین و مشابه اینستا را راه اندازی می کند و کمپین های تبلیغاتی گران قیمت را اجرا می کند.

دیزنی

Disney vs DeSantis: نبرد بین خانه موش و فرماندار فلوریدا رمزگشایی شد

دیزنی

مسابقه مجدد جو بایدن و دونالد ترامپ در سال 2024: چرا اکثر آمریکایی ها قبلاً خاموش شده اند

دیسانتیس در یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت کرد و اظهار داشت که قوانین جدید نشان می‌دهد که دولت تهدید ناشی از چین را به رسمیت می‌شناسد و تعهدش به اقدام دارد. دیسانتیس گفت: «امروز، ما واقعاً تهدید چین را به رسمیت می شناسیم و در حال اقدام هستیم.

فهرستی از برنامه ها از فهرست کشورهای مورد توجه
این لوایح همچنین کشورهای دیگری از جمله روسیه، ایران، کره شمالی، کوبا، ونزوئلا و سوریه را به عنوان “کشورهای نگران کننده” معرفی می کند.

قانونی که استفاده از برخی برنامه‌ها را محدود می‌کند، دولت فرماندار DeSantis را ملزم می‌کند تا فهرستی از برنامه‌هایی را که «مالک، نگهداری یا ایجاد شده توسط یک نهاد خارجی هستند و در فعالیت‌های خاصی که تهدیدی برای امنیت سایبری یا ایجاد خطر امنیتی برای یک سازمان هستند، تهیه کند. سیستم‌ها یا داده‌های IT کارفرمای عمومی به شکل دسترسی غیرمجاز یا در دسترس نبودن موقت.»

همچنین بخوانید: ممنوعیت TikTok در ایالات متحده: به گفته مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، قانونگذاران با لایحه ممنوعیت TikTok پیش می روند

این لایحه اشاره می کند که این تعریف احتمالاً شامل برنامه هایی مانند TikTok و WeChat می شود. در نتیجه، دانش‌آموزان نمی‌توانند از طریق مدرسه یا شبکه وای‌فای دولتی به این برنامه‌های هدفمند در دستگاه‌های شخصی خود دسترسی داشته باشند، مشابه ممنوعیتی که دانشگاه تگزاس در آستین در ژانویه اجرا کرد.

قانون جدید دانش آموزان را از دسترسی به برنامه های مشخص شده در دستگاه های شخصی خود در حین استفاده از مدرسه یا شبکه وای فای دولتی منع می کند. دانشگاه تگزاس در آستین قبلاً ممنوعیت دائمی TikTok را اعمال کرده است و از استفاده این برنامه در هر یک از شبکه های سیمی یا بی سیم دانشگاه جلوگیری می کند.

فلوریدا آخرین ایالتی است که TikTok و سایر برنامه های چینی را ممنوع کرده است
چندین ایالت دیگر از جمله مونتانا نیز محدودیت هایی را برای TikTok اعمال کرده اند و دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، این برنامه را از دستگاه های دولتی ممنوع کرده است.

لایحه فرماندار دیسانتیس در مورد بودجه کالج و دانشگاه در فلوریدا، این مؤسسات و کارکنان آنها را از پذیرش هدایا، کمک هزینه ها یا موافقت نامه های کالج های واقع در چین یا سایر کشورهای هدف منع می کند.

همچنین بخوانید: مونتانا یک گام نزدیک‌تر به تبدیل شدن به اولین ایالت آمریکا که اپلیکیشن چینی TikTok را ممنوع می‌کند، آخرین اشاره فرماندار در انتظار است.

علاوه بر این، برنامه های تبادل اساتید و برنامه های دو مدرک را ممنوع می کند. با این حال، شورای حکام سیستم دانشگاه فلوریدا ممکن است محدودیت های مربوط به بودجه آموزشی و همکاری را لغو کند.

دیسانتیس در جلسه توجیهی خود گفت: «حزب کمونیست چین کار واقعاً بسیار مؤثری در شناسایی برخی از لایه‌های نرم جامعه آمریکا و تمرکز واقعی بر نفوذ و نفوذ دانشگاهی انجام داده است».

فلوریدا همچنین ساکنان و مشاغل چینی را از داشتن زمین محدود می کند
SB 26 که روز دوشنبه توسط فرماندار DeSantis امضا شد، می تواند بیشترین تأثیر را بر ساکنان فلوریدا داشته باشد. این لایحه خرید زمین توسط ساکنان کشورهایی از جمله چین، روسیه، ایران، کره شمالی، کوبا، ونزوئلا و سوریه را محدود می کند.

این قانون افراد و شرکت‌های این کشورهای هدف را از مالکیت زمین کشاورزی و همچنین هر زمینی در شعاع 16 کیلومتری (10 مایلی) از تأسیسات زیرساختی حیاتی مانند بنادر دریایی، فرودگاه‌ها و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب منع می‌کند.

مالکان فعلی زمین باید تا اول ژانویه ملک خود را در ایالت ثبت کنند، در غیر این صورت با جریمه روزانه 1000 دلاری مواجه خواهند شد و اموال آنها توسط ایالت توقیف خواهد شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام