راهول گاندی دوباره به پای خود شلیک کرد، مسلمانان هندی در شرایطی مشابه دالیت ها در دهه 1980 زمانی که کنگ در قدرت بود.

راهول گاندی دوباره به پای خود شلیک کرد، مسلمانان هندی در شرایطی مشابه دالیت ها در دهه 80 زمانی که کنگ در قدرت بود.

رهبر کنگره راهول گاندی با فعالان، دانشگاهیان و جامعه مدنی در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز تعامل دارد. توییتر/ @RahulGandhi.

راهول گاندی در طول تور سه روزه خود به ایالات متحده یک لحظه دیگر دست به دهان شد. سفر او که روز سه‌شنبه آغاز شد، با هدف ترویج ارزش‌های مشترک و چشم‌انداز «دموکراسی واقعی» با تمرکز بر آزادی، شمول، پایداری، عدالت، صلح و فرصت‌ها در سراسر جهان انجام شد.

با این حال، رهبر کنگره در پاسخ به سؤال «جامعه مسلمانان منطقه خلیج» ادعا کرد که «آنچه امروز برای مسلمانان در هند اتفاق می‌افتد برای دالیت‌ها در دهه 1980 رخ داد».

سوال از راهول گاندی

مقالات مرتبط

ما به شما دولتی پاک و عاری از فساد خواهیم داد

راهول گاندی در مراسم ادای سوگند در بنگالورو: “ما به شما دولتی پاک و عاری از فساد خواهیم داد”

ما به شما دولتی پاک و عاری از فساد خواهیم داد

پس از کارناتاکا، خارگه هنوز دو چالش دیگر برای مقابله با آن دارد

در یک رویداد، شخصی از جامعه مسلمان منطقه خلیج، محمد خان، از راهول پرسید: “مسلمانان امروز تهدید امنیتی دارند که قبلا هرگز وجود نداشت… قوانین بسیار متفاوتی در حال اجرا هستند که قبلا وجود نداشتند… کودکان مسلمان هستند. به خاطر جنایاتی که مرتکب نشده اند به زندان بیفتند. چه راهبردی اتخاذ می‌کنید یا چه امیدی به مسلمانان هند می‌دهید که می‌خواهد همه چیز را به جایی که ما بودیم تغییر دهد و به جریان عادی برای توسعه هند برگردیم.»

پاسخ راهول گاندی

راهول به این سوال با خطی پاسخ داد که چندین بار از آن استفاده کرده است. او گفت: «بهترین راه برای توضیح من خط «نفرات که بازار من محبت کی دوکان» است (مغازه عشق در بازار نفرت). این امر به شدت توسط جامعه مسلمانان احساس می شود زیرا مستقیماً برای آنها انجام می شود. اما در واقع برای همه اقلیت ها انجام می شود. می‌توانم تضمین کنم که سیک‌ها، مسیحیان، دالیت‌ها و قبیله‌ها همین احساس را دارند.»

«در واقع، هر کسی که امروز در هند فقیر است، وقتی به ثروت شدیدی که تعداد محدودی از مردم دارند نگاه می کند، به نوعی همان چیزی را که شما احساس می کنید، احساس می کند که چه خبر است؟ رهبر کنگره گفت چگونه است که این پنج نفر میلیون ها کرور دارند و من چیزی برای خوردن ندارم.

«شما (مسلمانان) بیشترین احساس را دارید زیرا به شدت به سمت شما می رود، اما پدیده ای وجود دارد که علیه همه در هند رخ می دهد. رهبر کنگره گفت: شما نمی توانید نفرت را با نفرت قطع کنید

او افزود: «از اینکه چقدر راحت می‌توان نفرت را در هند پاک کرد، شگفت‌زده شدم.

راهول مدعی شد: “هندی ها به نفرت و کشتن یکدیگر اعتقاد ندارند. گروه کوچکی از مردم هستند که کنترل سیستم و رسانه ها را در دست دارند و به طور کامل توسط پول های کلان حمایت می شوند.”

مسلمانان هند در شرایطی مشابه با دالیت ها در دهه 1980

“آنچه امروز برای جامعه مسلمانان در هند اتفاق می افتد، برای جامعه دالیت در دهه 1980 اتفاق افتاد. اگر در دهه 80 به اوتار پرادش رفتید، آنچه اکنون با مسلمانان اتفاق می افتد با دالیت ها اتفاق می افتد. بنابراین به طور دوره ای این نوع چیزها اتفاق می افتد و ما می توانیم باید با آن مبارزه کرد و با آن مبارزه کرد و با عشق و نه با نفرت مبارزه کرد.»

اما یک یادآوری ملایم برای راهول که به نوعی نمایش را در ایالات متحده دزدید اما یک تقلب بزرگ انجام داد.

مادربزرگ راهول، ایندیرا گاندی، نخست وزیر هند و به دنبال آن پدرش راجیو گاندی از سال 1980 تا 1989 بود، دوره ای که او در سخنرانی روز چهارشنبه خود در ایالات متحده درباره آن صحبت کرد.

این حزب کنگره بود که در مرکز بود و به گفته راهول “دالیت ها شاهد همان وضعیتی بودند که مسلمانان هند در حال حاضر با آن روبرو هستند.”

توهین راهول گاندی به هند در سفرهای خارجی

BJP به شدت به بیانیه راهول در ایالات متحده واکنش نشان داد. انوراگ تاکور وزیر اتحادیه گفت: “راهول گاندی در سفرهای خارجی خود به هند توهین می کند.”

تاکور گفت: “نخست وزیر نارندرا مودی مودی تقریباً با 24 نخست وزیر و روسای جمهور جهان ملاقات کرد و بیش از 50 جلسه در جریان سفر خارجی خود اخیراً برگزار کرد و زمانی که نخست وزیر استرالیا گفت “نخست وزیر مودی رئیس است” راهول گاندی نتوانست این را هضم کند.” .

رهبر BJP راهول را به دلیل اظهاراتش در ایالات متحده به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: “دوره ای که راهول در سخنرانی خود به آن اشاره کرد و گفت که دالیت ها شکنجه شده اند، دولت کنگره در مرکز و همچنین اوتار پرادش بود. به نظر می رسد که راهول می خواست به خارج از کشور بروید و به آنها بگویید که دالیت ها و اقلیت ها شکنجه شده اند.”

وزیر اتحادیه گفت که دستور کار دولت مودی بر خلاف کنگره، توسعه کلی است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام