راهول گاندی دیگر نماینده مجلس نیست

راهول گاندی دیگر نماینده مجلس نیست

راهول گاندی به عنوان نماینده لوک سبها رد صلاحیت شد. PTI.

دهلی نو: ساعاتی پس از محکومیت رهبر اپوزیسیون راهول گاندی در یک پرونده افترا در سال 2019 به دلیل اظهارات “نام خانوادگی مودی” خود، نماینده کنگره Wayanad از 23 مارس رد صلاحیت شد.

در اطلاعیه‌ای به تاریخ 24 مارس، دبیرخانه لوک سبها گفت: «شری راهول گاندی، عضو لوک سبها که نماینده حوزه پارلمانی Wayanad در کرالا است، پس از محکومیت وی توسط دادگاه عالی قضایی سورات در CC/18712/2019 ایستاده است. سلب صلاحیت از عضویت لوک سبها از تاریخ محکومیت خود یعنی 23 مارس 2023 بر اساس ماده 102 (1) (ه) قانون اساسی هند با بخش 8 قانون نمایندگی مردم، 1951 “

روز پنجشنبه، دادگاه سورات، راهول گاندی را مجرم شناخته و او را در یک پرونده افترا در سال 2019 به دلیل اظهاراتش در مورد “نام خانوادگی مودی” به دو سال زندان محکوم کرد.

همان دادگاه به وثیقه فرزند کنگره اعطا کرد و این حکم را به مدت 30 روز به حالت تعلیق درآورد تا وی بتواند در دادگاه بالاتر تجدیدنظر کند.

باید خواند شود: چرا راهول گاندی با رد صلاحیت فوری مواجه می شود؟

گاندی در روز جمعه برای مدت کوتاهی در لوک سبها شرکت کرد، زیرا جلسه لوک سبها به مدت یک ساعت پس از تشکیل آن روز به تعویق افتاد.

راهول گاندی چه گفت؟

گاندی در سخنرانی خود در یک تظاهرات عمومی در کولار پیش از انتخابات 2019 لوک سبها گفته است: “چطور همه دزدها مودی را به عنوان نام خانوادگی مشترک دارند؟”

پرونده افترا توسط وزیر ارشد سابق گجرات پورنش مودی علیه وی تشکیل شد و گفت که اظهارات رهبر کنگره ظاهراً جامعه مودی را بدنام کرده است.

واکنش کنگره به رد صلاحیت راهول گاندی

پیش از این، نمایندگان کنگره نشست کوتاهی را با رهبر اپوزیسیون در دفتر راجیا سبها ملیکارجون خارگ در پارلمان برگزار کردند. آنها سپس با پوسترهایی که روی آن نوشته شده بود “دموکراسی در خطر است” به سمت راشتراپاتی باوان (خانه رئیس جمهور) راهپیمایی کردند.

شاشی ثارور، نماینده کنگره، در واکنش به رد صلاحیت گاندی از لوک سبها، گفت که او از این اقدام “بهت زده” مانده است.

ثارور در توییتی نوشت: «این سیاست با دستکش است و برای دموکراسی ما بد است.

جیرمن رامش، نماینده کنگره گفت که حزب او “هم از نظر قانونی و هم از نظر سیاسی با این نبرد مبارزه خواهد کرد”.

وی افزود: ما مرعوب و ساکت نخواهیم شد.

“پیام خوب در سراسر کشور”: BJP

وینود سونکار نماینده BJP در واکنش به این دستور گفت: “این حکم دادگاه است، همه باید آن را بپذیرند. دادگاه او را محکوم کرد. نحوه توهین او به یک جامعه در زمان انتخابات… پیام خوبی در سراسر کشور است.”

اوایل روز جمعه، نمایندگان معترض کنگره توسط پلیس دهلی از ویجی چاوک بازداشت شدند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام