راویداسیاها در کالیفرنیا چه کسانی برای تصویب قانونی علیه تبعیض طبقاتی تلاش می کنند؟

توضیح داد: راویداسیاها در کالیفرنیا چه کسانی برای تصویب قانون علیه تبعیض طبقاتی تلاش می کنند؟

حدود 20000 راویداسیا در کالیفرنیا وجود دارد که بیشتر در دره مرکزی واقع شده اند. تقدیم به تصویر: شری گورو راویداس سبها فرزنو کالیفرنیا ایالات متحده آمریکا/فیس بوک

تبعیض طبقاتی در آمریکا به یک کلمه رایج تبدیل شده است و پس از اینکه سیاتل به اولین شهر ایالات متحده تبدیل شد که این عمل را در فوریه سال جاری ممنوع کرد، سایر شهرها و ایالت ها نیز از این روش پیروی می کنند. یکی از ایالت هایی که به سمت غیرقانونی کردن تعصب کاست حرکت می کند، کالیفرنیا است.

در ماه آوریل، کمیته قضایی سنای کالیفرنیا با وجود مخالفت شدید سازمان های تجاری و معابد هندی-آمریکایی، لایحه ممنوعیت تبعیض طبقاتی را تصویب کرد.

تلاش کالیفرنیا برای تبدیل شدن به اولین ایالت در این کشور که تعصبات طبقاتی را ممنوع می کند توسط اعضای یک جامعه مذهبی اقلیت کوچک به نام راویداسیا هدایت می شود. آنها پیروان راویداس، گورو هندی قرن چهاردهمی، که برابری طبقاتی و طبقاتی را تبلیغ می کرد، هستند. تا به امروز، حدود 20000 راویداسیا در کالیفرنیا وجود دارد که بیشتر در دره مرکزی واقع شده اند.

مقالات مرتبط

کاست

Suraj Yengde نویسنده Caste Matters: “در هر جامعه طبقه جدیدی از برهمن های جهانی وجود دارد”

کاست

توضیح داد: چرا کالیفرنیا در حال بررسی ممنوعیت تبعیض طبقاتی است؟

آنها می گویند که حمایت از قانون در برابر تعصب طبقاتی دلیل شایسته ای است. علاوه بر این، مبارزه برای برابری بخشی از تاریخ و DNA معنوی آنهاست.

گورو راویداس

راویداس یک گورو، عارف و شاعر هندی بود که یکی از مشهورترین شخصیت‌های جنبش باکتی بود که عشق و ارادت به خدا را بالاتر از همه قرار می‌داد و علیه نظام کاست موعظه می‌کرد.

او در قرن چهاردهم در روستایی نزدیک بنارس در خانواده ای پینه دوز و دباغ به دنیا آمد که از طبقه دست نخورده یا چرم کار معروف به «چمار» بودند.

گورو گرانت صاحب، که متن مقدس آیین سیک است، دارای 40 آیه یا «شبد» از راویداس است.

محل عبادت راویداسیا

عبادتگاه راویداسیا سبها، درا، گوردوارا یا گوروگر نامیده می‌شود که همگی می‌توانند به معبد ترجمه شوند. مشمولان قبل از ورود به نمازخانه یا عبادتگاه سر خود را می پوشانند و کفش های خود را در می آورند. در معابد کالیفرنیا راویداسیا، گورو گرانت صاحب نقطه کانونی نمازخانه است. معابد مانند گوردواراهای سیک که به لنگر معروف است، یک وعده غذایی پس از عبادت سرو می کنند. معابد راویداسیا اغلب بت ها و/یا تصاویر گورو راویداس را در سالن های نماز نمایش می دهند.

هویت راویداسیا

پروفسور رونکی رام می گوید شناسایی هویت راویداسیا چالش برانگیز است زیرا «نمی توان آن را تقسیم کرد».

او گفت: «اخیراً، آنها سعی کرده‌اند هویت جداگانه‌ای برای خود بسازند. اما، آنها همچنین از سنت های سیک پیروی می کنند.

بسیاری از اعضای مرد راویداسیا موهای بلند در عمامه می پوشند و اشیای دینی سیک مانند کادا یا دستبند، کانگا یا شانه چوبی و کرپان، چاقوی غلاف دار و تک لبه را حمل می کنند. بسیاری از مردان و زنان جامعه نیز نام خانوادگی سیک دارند – سینگ و کائور.

رام اشاره می‌کند که بت‌ها و تصاویر راویداس فقط در معبد راویداس می‌توان دید. علاوه بر این، جامعه تولد گورو خود را که معمولاً در ماه فوریه است، جشن می گیرند. بسیاری از معابد راویداس نیز سالگرد تولد بی‌آر امبدکار، نماد حقوق دالیت که نامش بهیرائو بود، برگزار می‌کنند.

این ایمان همچنین پیروانی دارد که هندو هستند و کسانی که از مناطق مختلف هند هستند. اعضای جامعه راویداسیا در کالیفرنیا عمدتاً پنجابی تبار هستند.

رابطه با سیکیسم

ساشا سابهروال، استادیار انسان شناسی و مطالعات آسیایی، دانشگاه نورث ایسترن، گفت که رابطه جامعه راویداسیا با سیکیسم «انعطاف پذیر و ظریف است».

او گفت: «این یک رابطه یا یا یک رابطه نیست. این یک ایده بسیار پیچیده تر از معنای ایمان آنها برای آنها است. برخی (معابد راویداسیا) ممکن است فضاهای خودمختار باشند. اما، در بسیاری از موارد، به جای چیزی کاملاً مستقل، ترکیبی یا همپوشانی است. هنوز تعهدی نسبت به این پروژه بزرگ سیک وجود دارد.»

صبهروال گفت که مسیر وحدت ممکن است در ایجاد «تغییرات ساختاری معنادار» باشد.

او گفت: «مساله این است که اغلب، کاست حتی به عنوان یک مشکل به رسمیت شناخته نمی‌شود.

با ورودی های AP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام