را به آن می بخشند

اسانس بنفش، در حالی که دعا، تفکر یا خواندن برای افزایش آگاهی معنوی است. همچنین وجود نور آفتاب در بعضی گونه های گیاهی منجربه افزایش غدد ترشح کننده و در نتیجه افزایش اسانس می شود. عصاره در واقع تعريف كلي تر از اسانس است و اسانس جزئي از عصاره است.

همانطور که با روغن های فوق العاده قوی، اسانس های طبیعی 3 تا 4 برابر قوی تر از طعم های عصاره الکلی هستند (عصاره طعم دهنده ای است که در الکل و یا ترکیبی از الکل و آب رقیق شده است). میزان روغن در پوست مرکبات زیاد است و روغن گیری از آن ها نسبت به سایر ترکیبات کم هزینه تر و ارزان تر است. روغن های ضروری را به غشای مخاطی یا ناحیه کانتور چشم اعمال نکنید. روغن نارگیل تقطیر شده و موم را به ظرف شیشه ای اضافه کنید. بعد از این مرحله به کمک یک ماده فرار مانند الکل، اسانس را از خرید اسانس گلاب موم خارج میکنند.

برای مثال ترپن ها دارای خاصیت ضد آلرژی هستند، قنل ها خاصیت ضد باکتری دارند، کتون ها به عنوان نرم کننده استفاده میشوند، استر ها آرامش بخش و ضد انگل بوده، آلدئیدها در درمان روماتیسم و التهاب کاربرد دارند، اکسید ها ضد انگل بوده و… در این روش ابتدا برگ های گیاهی که میخواهند اسانس آن را خارج کنند را بر روی موم و به صورت لایه لایه می ریزند. فرآیندهای دیگر شامل چلاندن با پرس، استخراج با حلال، اسفوماتورا (Sfumatura)، استخراج روغن خالص، صمغگیری، جاسازی در موم و پرس سرد است. در آخرین مرحله نیز الکل در فشار و دمای پایینتر از اسانس خارج شده و اکنون میتوان دست به خرید اسانس تولید شده زد.

این بخش رایحه اصلی عطر شماست و معمولا به مدت طولانی در حدود چند روز ماندگاری دارد. در ادامه­ ی مقاله به بررسی کاربرد اسانس ­ها در صنایع مختلف می­پردازیم. این مایع بسیار فرار می­باشد، فرار بودن مایع به این معناست که اگر مایع در مجاورت هوا قرار گیرد به راحتی تبخیر می­گردد، به همین دلیل به عصاره­ ها مایع روغنی فرار نیز می­گویند. سپس محلول به دست آمده را در دما و فشار پایین قرار می دهند. در رابطه با کاربردهای غذایی آنها، اگرچه این روغنها در طول تاریخ به عنوان مواد نگهدارنده غذا استفاده میشدهاست، اما در قرن بیستم بود که اسانسها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان ایمن در حالت عمومی (GRAS) پذیرفته شدند.