رسانه دولتی چین به PLA هشدار می دهد که بر سر روابط نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن “آماده اقدام” باشد

ارتش آزادیبخش خلق (PLA) به دلیل افزایش تعامل و همکاری نظامی ایالات متحده (ایالات متحده) با رقبای منطقه ای چین، ژاپن و کره جنوبی، توسط نشریات نظامی دولتی هشدار داده شده است که در “هشدار عالی” قرار گیرد.

سخنگوی ارتش چین، PLA Daily، در یکی از آشکارترین و گستاخانه‌ترین هشدارهای خود، نسبت به افزایش تعداد مانورهای نظامی بین این سه کشور هشدار داد. این سازمان همچنان هشدار می دهد که ممکن است ثبات منطقه با این رزمایش ها تهدید شود.

این هشدار در زمانی است که رقیب اصلی چین، ایالات متحده (ایالات متحده)، به سرعت برای ایجاد یک بازدارندگی موثر علیه برنامه موشکی در حال توسعه کره شمالی اقدام کرده است. ژاپن و کره جنوبی، دشمنان دیرینه، اختلافات خود را برای مقابله با این چالش و گسترش همکاری نظامی خود برطرف کرده اند.

ایالات متحده

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و فردیناند مارکوس، رئیس‌جمهور فیلیپین درباره امنیت دریای چین جنوبی گفتگو کردند.

ایالات متحده

کیشیدا نخست وزیر ژاپن در بحبوحه تنش با کره شمالی و چین به کره جنوبی سفر می کند

دو محقق از آکادمی علوم نظامی ارتش آزادیبخش خلق مقاله ای برای PLA Daily نوشتند و مدعی شدند که ائتلافی که این سه کشور تشکیل می دهند درگیری و تنش را در منطقه افزایش می دهد و تأثیر قابل توجهی بر امنیت خواهد داشت.

در این بیانیه به همکاری های نظامی جاری کشورها از جمله رزمایش ها، تبادل اطلاعات، توسعه تسلیحات مشترک و اهداف آنها برای رشد نظامی اشاره شده است.

این همکاری نظامی به رهبری ایالات متحده با هدف کنترل آنچه که سه کشور مجموعاً به عنوان یک اقدام تحریک آمیز توسط کره شمالی درک می کنند، علیرغم تصور PLA که تهدیدی امنیتی است، انجام می شود.

روز جمعه، یک تمرین دریایی در آب های بین المللی دریای شرقی با حضور کشتی های جنگی از نیروهای دریایی کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن برگزار می شود. نیروی دریایی جمهوری کره، با مجوز
رزمایش دریایی با حضور ناوهای جنگی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در آب های بین المللی دریای شرقی برگزار شد. به لطف نیروی دریایی جمهوری کره در روز جمعه.

به عنوان مثال، در بیانیه مشترک یک نشست سه جانبه بین ایالات متحده، ژاپن و جمهوری کره آمده است: «تعهد ایالات متحده برای دفاع از ژاپن و ROK آهنین است و با طیف کاملی از قابلیت‌ها، از جمله هسته‌ای، حمایت می‌شود. تعهد ایالات متحده به تقویت بازدارندگی گسترده با ژاپن و ROK.

علاوه بر انجام مانورهای شبیه سازی تهاجم به تایوان، PLA چین تمرینات نظامی خود را با دیگر کشورهای آسیایی افزایش داده است.

علاوه بر این، گروه ناو هواپیمابر شاندونگ نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) اخیرا اولین عملیات خود را در اعماق دریا در غرب اقیانوس آرام به پایان رساند و با نیروی موشکی، نیروهای هوانوردی مستقر در زمین و سایر رزمندگان سطحی فراتر از اولین عملیات خود همکاری کرد. زنجیره جزیره

با این حال، با افزایش روزافزون تنش ها در منطقه وسیع تر هند و اقیانوس آرام و به ویژه در دریاهای چین شرقی و جنوبی، ظن چینی ها ممکن است محسوس باشد. آخرین هشدار روزانه PLA پس از آن منتشر شد که ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن در ماه آوریل مانورهای دفاع موشکی دریایی مشترکی را با هدف هدف قرار دادن تهدیدات کره شمالی انجام دادند.

در اوایل ماه آوریل، تمرینات دریایی ترکیبی توسط ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن در نزدیکی شبه جزیره کره برگزار شد.

در آب‌های بین‌المللی نزدیک به جزیره ججو در کره جنوبی، مانورهای دو روزه ضد زیردریایی و نجات، که شامل کشتی‌های گروه ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز و ناوشکن‌های دریایی از کره جنوبی، آمریکا و ژاپن بود، آغاز شد.

طبق بیانیه دولت همزمان، این آموزش به منظور بهبود ظرفیت سه کشور برای مقابله با چالش‌های امنیت دریایی ناشی از موشک‌های بالستیک زیردریایی و سایر سلاح‌های رو به رشد کره شمالی طراحی شده است. نه چین و نه ارتش آزادیبخش فلسطین در این رزمایش ها نام برده نشدند.

اواخر همان ماه، در تلاش برای مقابله با گسترش زرادخانه هسته ای کره شمالی، ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی در یک تمرین هماهنگ دفاع موشکی شرکت کردند.

این رزمایش که در سواحل کره جنوبی برگزار شد، با هدف بهبود روش‌های شناسایی، تعقیب و تبادل اطلاعات در مورد نزدیک شدن به موشک‌های بالستیک از کره شمالی انجام شد. هر کشور یک ناوشکن Aegis را به رزمایش دریایی یک روزه فرستاد.

آکادمیک PLA همچنین هشدار داد که ظاهراً این سه کشور قصد دارند یک شبکه سه جانبه اشتراک اطلاعات مبتنی بر پنج چشم ایجاد کنند که متشکل از استرالیا، بریتانیا، کانادا، نیوزیلند و ایالات متحده است.

این نشریه هشدار داد که اتحاد بین ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن ممکن است در نهایت منجر به “نسخه آسیایی-اقیانوسیه ناتو” شود.

نفوذ هند در حیاط خلوت چین

هند در اوایل این ماه به حیاط خلوت چین، دریای چین جنوبی سفر کرد تا اولین رزمایش دریایی هند-آسه آن را که در 2 می آغاز شد و در 8 می به پایان رسید، انجام دهد.

از طریق رزمایش دریایی هند و آسه آن (AIME-23)، آسه آن و نیروی دریایی هند امیدوار بودند که رفاقت، اعتماد و اطمینان بیشتری را تقویت کنند.

برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام بلوک آسه آن را تشکیل می دهند.

اولین AIME توسط نیروی دریایی هند و نیروی دریایی جمهوری سنگاپور میزبانی شد. مرحله بندری این رزمایش از 2 تا 4 می در پایگاه دریایی چانگی برگزار شد، در حالی که مرحله دریایی رزمایش از 7 تا 8 می در دریای چین جنوبی برگزار شد.

بیش از 1800 پرسنل از هند و کشورهای آسه آن به همراه 9 کشتی و 6 هواپیما در این رزمایش شرکت کردند. این مانورها در حالی برگزار شد که کشورهای آسه آن با ادعای سرزمینی مشترک با پکن در دریای چین جنوبی به طور معمول نگرانی‌هایی را در مورد قاطعیت و تجاوز رو به رشد چین در این منطقه ایجاد کردند.

ظاهراً چین تلاش کرد تا این تمرینات را مشاهده کند. به گفته دو منبع هندی که با رسانه ها صحبت کردند، در روز پایانی رزمایش، قایق های یک شبه نظامی دریایی چینی به منطقه ای در دریای چین جنوبی نزدیک شدند که ناوگان هند و کشورهای آسه آن در حال آموزش بودند.

به گفته مقامات آگاه از وضعیت، کشتی تجسسی چینی Xiang Yang Hong 10 و حداقل هشت کشتی شبه نظامیان دریایی – جبهه ای برای نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین (PLAN) – در آن منطقه حرکت کردند.

به گفته کارشناسان، از تحرکات کشتی های چینی مشخص نیست که آیا آنها رزمایش دریایی را مشاهده می کنند یا به منطقه انحصاری اقتصادی ویتنام (EEZ) حمله می کنند، جایی که چین درگیر درگیری دریایی است.

به گفته یک کارشناس مستقل محلی، چین به نظر از شبه نظامیان برای ترساندن و ممانعت از رزمایش دریایی استفاده می کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام