رسانه های اجتماعی روسیه پر از آگهی استخدام ارتش: گزارش

مسکوبر اساس گزارش Novaya Gazeta Europe، حداقل 53000 آگهی استخدام ارتش در ماه مارس سال جاری در شبکه اجتماعی روسی VKontakte منتشر شد.

از زمان شروع جنگ بین روسیه و اوکراین در فوریه سال گذشته، در مجموع 75000 آگهی در VKontakte ظاهر شد که 75 درصد آن در دو ماه گذشته ارسال شد.

بر اساس گزارش رسانه ها، این آگهی ها توسط بیمارستان ها، مراکز کاریابی، کتابخانه ها و حتی مهدکودک ها درج می شود. اینگونه است که مقامات روسی بزرگترین کمپین تبلیغاتی جذب نیرو از زمان آغاز جنگ را آغاز کرده اند.

این گزارش همچنین می گوید که تقریباً 90 درصد تبلیغات مربوط به شرکت نظامی خصوصی بدنام واگنر به ریاست تاجر یوگنی پریگوژین است.

پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هفته گذشته لایحه‌ای را امضا کرد که به مقامات اجازه می‌دهد در بحبوحه درگیری‌ها در اوکراین، اخطاریه‌های الکترونیکی برای سربازان وظیفه و نیروهای ذخیره صادر کنند، که باعث ترس از موج جدیدی از بسیج شد. این لایحه به طور قابل توجهی به روسیه کمک می کند تا افراد را برای جنگ آماده کند.

بلومبرگ در ماه مارس به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مقامات روسیه قصد دارند تا 400000 سرباز را در سال جاری به خدمت بگیرند.

گفته می شود روسیه ده ها هزار تلفات در جنگ جاری علیه اوکراین متحمل شده است.

مقامات روسی مدام انکار می کنند که بسیج دیگری در حال برنامه ریزی است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هفته گذشته گفت که این اقدام برای ساده‌سازی سیستم فراخوان منسوخ با توجه به نقص‌هایی که با بسیج نسبی پاییز گذشته آشکار شد، مورد نیاز است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام