رسانه های کیف مدعی هستند روسیه بمب های معمولی را به موشک های هدایت شونده تبدیل می کند

رسانه های کیف مدعی هستند روسیه بمب های معمولی را به موشک های هدایت شونده تبدیل می کند

تصویر بازنمایی رویترز

کیف: روسیه در حال تطبیق بمب های ساده است تا شامل سیستم های هدایت شوند و آنها را جایگزینی مقرون به صرفه و کارآمد برای موشک های هدایت شونده گران قیمت می کند.

ایلیا پونومارنکو از روزنامه ایندیپندنت کیف ادعا می‌کند که به نظر می‌رسد فناوری‌های UMPK (ماژول یکپارچه برای پرواز و ناوبری) بمب‌های معمولی را به بمب‌های هوشمند تبدیل می‌کنند.

به گفته پونومارنکو، بمب‌های هدایت‌شونده یا سرخورده تقویت‌شده، «یک تهدید به‌ویژه جدی برای اوکراین» هستند و این توانایی را دارند که «ضربه‌های ویرانگر را به خطوط اوکراین و جلوی عقب وارد کنند».

به گفته این سایت، از این دستگاه می‌توان برای تامین بال‌های بمب‌های جاذبه قدیمی FAB-500M-62 روسیه و یک سیستم ناوبری ماهواره‌ای اولیه استفاده کرد.

بمب‌های روسی که اصلاح شده بودند در ماه مارس برای حمله به نیروهای دفاعی اوکراین در آودیوکا، دونتسک، با موفقیت مورد استفاده قرار گرفتند.

به گفته رسانه های روسی، هزینه تولید این کیت کمتر از 2 میلیون روبل یا حدود 24000 دلار است که به طور قابل توجهی ارزان تر از خرید موشک و سایر تسلیحات از خارج است.

در مقابل، یک موشک کروز کالیبر که روسیه به طور مکرر در تهاجم خود به اوکراین از آن استفاده می کرد، چیزی کمتر از 6.5 میلیون دلار قیمت دارد.

کیت‌های JDAM-ER، که بمب‌های هدایت‌نشده موجود را به مهمات هدایت‌شونده دقیق تبدیل می‌کند، توسط ایالات متحده به اوکراین داده شد و آنها مشابه سیستم هستند.

اگرچه روسیه ساخت کیت های UMPK در مقادیر قابل توجهی را تایید نکرده است، اما این می تواند جایگزینی عملی برای موشک های کروز و بالستیک گران قیمت باشد که موجودی آن ها تا حد زیادی تمام شده است.

روزنامه کی‌یف ایندیپندنت می‌گوید بر اساس تخمین‌های نیروی هوایی اوکراین، این سلاح‌ها می‌توانند برد مؤثری بیش از 50 کیلومتر یا حدود 31 مایل داشته باشند.

بر اساس این مقاله، نیروی هوایی اوکراین محاسبه کرده است که روزانه تا 20 بمب هدایت شونده در خط مقدم توسط هواپیماهای روسی سوخو 34 و سوخو سو-35 که از ارتفاعات بالاتر پرتاب می شوند، انجام می شود.

اوکراین باید از سیستم های دفاع هوایی مانند اس-300 برای دفع جت ها برای جلوگیری از حمله روسیه استفاده کند.

بر اساس اسنادی که اخیراً منتشر شده پنتاگون، عرضه تسلیحات اس-300 کیف در حال اتمام است و ممکن است در ماه می تمام شود.

روز چهارشنبه تعدادی از سامانه های دفاع موشکی پاتریوت ارسال شده توسط شرکای غربی وارد اوکراین شد.

علاوه بر این، اوکراین دیوانه وار به دنبال مهمات بیشتر برای سیستم های دفاع هوایی خود است که برای محافظت در برابر هواپیماهای روسی ضروری بوده است.

از آنجایی که Mikoyan MiG-29 و Sukhoi Su-27 منسوخ شده‌اند و موشک‌های هوا به هوا با برد بلندتر معاصر ندارند، اوکراین همچنین از دوستان غربی خود خواسته است که برای محافظت در برابر حملات روسیه، جت‌های جنگنده تهیه کنند.

این هفته آلمان به درخواست لهستان مبنی بر دادن 5 فروند هواپیمای جنگنده میگ 29 به اوکراین رضایت داد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام