رهبران جهان قول می دهند برای مدت طولانی در کنار اوکراین بایستند و به زلنسکی فرصتی برای پیروزی بر هند و برزیل بدهند.

اجلاس سران G7: رهبران جهان متعهد شدند برای مدت طولانی در کنار اوکراین بایستند و به زلنسکی فرصت پیروزی بر هند و برزیل را بدهند.

کشورهای ثروتمند گروه هفت (G7) به روسیه اعلام آمادگی کردند که در کنار اوکراین باشند. رویترز

گروه هفت کشور با ارسال پیامی به روسیه از ژاپن، متعهد شده است که برای مدت طولانی در کنار اوکراین خواهد ایستاد. همچنین، زلنسکی این شانس را دارد که در آخرین روز اجلاس سران G7 در هیروشیما از کشورهایی مانند برزیل و هند حمایت کند.

رهبران دموکراسی‌های پیشرو جهان گرد هم آمدند تا نسبت به چین به عنوان یک شریک تجاری ابراز بی‌اعتمادی کنند و عزم خود را برای کمک به اوکراین برای خنثی کردن نیروهای روسیه اعلام کردند.

در آخرین به روز رسانی در جبهه مرزی اوکراین، نیروهای مسلح روسیه مدعی شده اند که شهر کلیدی باخموت در شرق را پس از یک محاصره چند ماهه که خونین ترین نبرد جنگ را نشان می دهد، تصرف کرده اند.

مقالات مرتبط

G7

نشست سران گروه 7: نخست وزیر نارندرا مودی برای اولین بار پس از آغاز جنگ با زلنسکی اوکراین در هیروشیما دیدار خواهد کرد.

G7

نشست سران G7: رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی وارد ژاپن شد

رهبران کشورهای G7 – ایالات متحده، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و کانادا – در مورد چگونگی واکنش با درگیری که در فوریه سال گذشته آغاز شد بحث کرده اند.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان روز یکشنبه گفت که برنامه‌های آموزشی مشترک متحدان برای خلبانان اوکراینی در جت‌های F-16 ساخت ایالات متحده، پیامی واضح به روسیه ارسال می‌کند که نباید انتظار موفقیت در تهاجم خود را با طولانی کردن درگیری داشته باشد.

اگرچه جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده هیچ تعهدی برای تحویل هواپیماهای جنگی نپذیرفته است، مقامات ارشد ایالات متحده به رهبران G7 در مورد تمایل واشنگتن برای پیوستن به برنامه های آموزشی اطمینان دادند.

در همین حال، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بار دیگر تاکید کرد که نشست سران گروه ۷ فرصت خوبی برای اوکراین است تا کشورهای در حال ظهور بزرگی مانند هند و برزیل را متقاعد کند تا از کیف در تلاش‌های جنگی خود حمایت کنند.

به گفته یک مقام آمریکایی، بایدن در حال برنامه ریزی برای ارائه بسته کمک نظامی 375 میلیون دلاری برای اوکراین در ژاپن نیز است. این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت که این بسته شامل توپخانه، مهمات و موشک انداز های HIMARS خواهد بود.

زلنسکی کشورها را تحت فشار قرار داده است تا اقدامات اقتصادی و نظامی را بیشتر انجام دهند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.