رهبران رهبران PML-N از آزادی نخست وزیر سابق عمران خان عصبانی هستند

رهبران PMLN – مریم نواز، خواجه آصف و مریم اورنگ زیب (از چپ به راست). فایل ANI

به گزارش داون، رهبران حزب مسلم لیگ نواز پاکستان (PML-N) پس از آن که دادگاه عالی پاکستان روز پنجشنبه دستور آزادی فوری عمران خان را صادر کرد، در حالی که بازداشت نخست وزیر سابق را «غیرقانونی» دانست، به «استانداردهای دوگانه عدالت» اعتراض کردند.

در جریان یک کنفرانس خبری در اسلام آباد، مریم اورنگ زیب، رهبر PML-N اظهار داشت که “چند صد معترض مسلح و تروریست در پاسخ به اعتراض حامیان تحریک انصاف به کشور و تاسیسات دولتی حمله کرده اند”.

او گفت: «همه شما دیدید که چگونه رهبران تحریک انصاف به خشونت دامن می زنند و دستور حمله به دستورات عمران خان را می دهند.

اعتراضات

اعتراضات در سراسر پاکستان علیه دستگیری عمران خان آغاز شد

اعتراضات

تماشا کنید: عمران خان از خارج از دادگاه عالی اسلام آباد دستگیر شد، حزب تحریک انصاف می گوید نخست وزیر سابق پاکستان “ربوده شد”

وی همچنین با استناد به حکم دادگاه عالی اسلام آباد تاکید کرد که بازداشت عمران به صورت قانونی انجام شده است.

او انتقاد کرد: «اما این تصور که دادگاه عالی به یک جنایتکار، تروریست و یک گانگستر که گروه‌های مسلح را رهبری می‌کند تسکین می‌دهد – به منزله حمایت از یک تروریست است».

او همچنین گفت که چندین تن از رهبران PML-N در گذشته با دستگیری و یورش مواجه شدند اما هیچ کس سوالی مطرح نکرد. “زیرا همه اینها برای حمایت از لادلا (یک کودک مورد علاقه) انجام شد” که به SC بی احترامی کرد.

او مستقیماً خطاب به رئیس دادگستری پاکستان گفت: «اگر این رابطه عاشقانه در آن زمان، قاضی القضات صاحب، پایان می‌داد، دادگاه به شکل امروزی مورد بی‌احترامی قرار نمی‌گرفت».

زمانی که دادگاه ها به پناهگاه جنایتکاران، تروریست ها و گروه های مسلح تبدیل می شوند، مورد بی احترامی قرار می گیرند. آن وقت به دادگاه ها، قانون اساسی و عدالت بی احترامی می شود. زمانی که دادگاه ها از مجرمان حمایت می کنند، به دادگاه ها بی احترامی می شود.

او مدعی شد که اگر دادگاه از «تروریست‌ها» و «گروه‌های مسلح» که «کشور من را به آتش کشیدند» حمایت کند، آنگاه همه دیگران نیز مستحق این تسکین هستند.

به گزارش داون، خواجه آصف رهبر PML-N در واکنش به این تحولات در یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد سخنرانی کرد و بر «استانداردهای دوگانه عدالت» تاکید کرد.

او با یادآوری این نکته آغاز کرد که نواز شریف، رهبر PML-N و چندین رهبر و کارگر دیگر حزب در گذشته دستگیر شده بودند.

اما چرا دادگاه با آنها این گونه رفتار مهربانانه نداشت؟ آیا این رفتار خوب فقط برای عمران خان به صورت انتخابی در نظر گرفته شده است؟» او درخواست کرد. آنها هرگز فکر نمی کردند […] ما را در خانه استراحت نگه می دارند چرا استانداردهای دوگانه در این کشور وجود دارد؟»

در این رابطه وزیر دفاع همچنین به فیلمی از عمران که پیش از دستگیری منتشر شده بود اشاره کرد.

«در پیام ویدیویی خود که قبل از دستگیری اش منتشر شد […] آیا عمران خشونت را تحریک و تبلیغ نکرده است؟ و نتیجه آن خشونت چه بود؟»

عمران در پرونده القادر تراست که در آن به فساد متهم شده است، بعد از ظهر روز سه شنبه قبل از شرکت در جلسات دو پرونده دیگر از محل دادگاه عالی اسلام آباد بازداشت شد.

دستگیری نخست وزیر سابق باعث اعتراضات خشونت آمیز در سراسر کشور شد که طی آن حداقل هشت نفر کشته، چندین نفر زخمی و هزاران نفر در میان اقدامات پلیس دستگیر شدند. آتش سوزی های زیادی رخ داد.

در همین حال، IHC دستگیری وی را در چارچوب معیارهای قانونی تلقی کرد، اما دادگاه عالی امروز حکم “غیرقانونی” بودن بازداشت عمران را صادر کرد و به مقامات دستور داد تا او را در مهمانسرای خطوط پلیس در اسلام آباد اما تحت نظارت دادگاه به عنوان “مهمان” نگه دارند تا زمانی که وی حضور در IHC فردا.

یک دادگاه سه نفره – به ریاست CJP Bandial و متشکل از قاضی اطهر مین الله و قاضی محمدعلی مظهر – حکمی را در مورد دادخواست حزب تحریک انصاف در اعتراض به دستگیری خان صادر کرد.

در واکنش به این حکم، مریم نواز، سازمان‌دهنده ارشد PML-N، از عمر عطا بندیال، قاضی ارشد انتقاد کرد و از او خواست که از سمت خود کناره‌گیری کند و به حزب مخالف بپیوندد.

رئیس قوه قضائیه امروز از ملاقات با جنایتکاری که 60 میلیارد روپیه از خزانه داری کشور را غارت کرد بسیار خوشحال شد. [CJP] رهبر PML-N ضمن اشاره به اظهارات CJP در جلسه استماع گفت: از آزادی این جنایتکار خوشحال تر بود.

در جریان تظاهرات دو روزه در سراسر کشور با آسیب رساندن به اموال عمومی و یورش به تأسیسات نظامی توسط آشوبگران، حداقل 9 نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

“..[the CJP] به عنوان سپر فتنه عمل می کند [rabble-rouser Imran Khan] و در کشور روی آتش سوخت می ریزد. شما باید پست ریاست قوه قضائیه را رها کنید و مانند مادرشوهرت به تحریک انصاف بپیوندید.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام