رهبر محبوب Move Forward می گوید که گروه مخالف تایلند باید متحد شوند تا ارتش را از سیاست خارج کنند

رهبر محبوب Move Forward می گوید که گروه مخالف تایلند باید متحد شوند تا ارتش را از سیاست خارج کنند

پیتا لیمجارونرات، رهبر حزب حرکت رو به جلو و نامزد نخست وزیری، در جریان یک رویداد انتخاباتی آتی در بانکوک، تایلند، عکس می گیرد. رویترز

بانکوک: رهبر یک حزب مخالف محبوب تایلند گفت که گروه مخالف تایلند باید متحد شود تا ارتش را از سیاست خارج کند و پس از انتخابات در ماه مه یک دولت ایجاد کند. رویترز در حاشیه یک رویداد مبارزات انتخاباتی شلوغ در روز شنبه.

انتظار می رود که انتخابات 14 مه در تایلند بین محافظه کاران حامی ارتش و اپوزیسیون پوپولیست به رهبری حزب فیو تای و متحد آن، حزب حرکت رو به جلو، درگیر شود. در سال 2006 و 2014، دولت های تحت حمایت فیو تایلند با کودتاهای نظامی سرنگون شدند.

پیتا لیمجارونرات، رهبر 42 ساله Move Forward، گفت: «بسیار واضح است که اپوزیسیون فعلی پاسخ مناسبی برای چالش‌هایی است که تایلند با آن مواجه است، نه حزب مورد حمایت ارتش که کودتا را انجام داد. رویترز پشت صحنه در تجمع

پیتا معتقد است که همکاری با Pheu Thai برای برکناری نخست وزیر پرایوت چان اوچا پس از بیش از هشت سال در دولت ضروری است. حزب مترقی پیتا در بین جوانان بسیار محبوب است.

فرمانده سابق ارتش در ابتدا در سال 2014 با کودتا کنترل را به دست گرفت و پس از انتخابات اخیر در سال 2019 به عنوان نخست وزیر ادامه داد. او در انتخابات آتی شرکت می کند، اما بر اساس نظرسنجی های فعلی، Pheu Thai و Move Forward که در این انتخابات باقی ماندند. دو نقطه اول، جلوتر از او هستند.

رای دهندگان شهری، به ویژه کسانی که از جنبش اعتراضی تحت رهبری جوانان حمایت کردند که در سال 2020 برای مخالفت با پرایوت شکل گرفت، پایگاهی برای حرکت به جلو هستند. پیتا گفت که Pheu Thai از حمایت قوی طبقه کارگر و کشاورزان در شمال و شمال شرق روستایی برخوردار است.

پیتا گفت که اتحاد بین احزاب طرفدار دموکراسی برای غلبه بر نفوذ بیش از حد 250 کرسی سنا، که توسط دولت نظامی قبل از انتخابات گذشته منصوب شده بود، مورد نیاز است، که به انتخاب نخست وزیر بعدی همراه با 500 کرسی رأی خواهد داد. پس از انتخابات 14 مه، مجلس سفلی انتخاب شد.

او گفت: «اگر مجلس سفلی تا حد امکان مملو از هنجارها و قوانین دموکراتیک (آنهایی که از آنها پیروی می کنند) باشد، ما می توانیم تضاد سیاست مجلس عالی منصوب شده در مقابل سیاست مجلس پایین منتخب را از بین ببریم. .

او گفت: “من مطمئن هستم که ما شاهد یک تغییر بزرگ در اینجا در تایلند خواهیم بود.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام