روز جهانی صلیب سرخ 2023: موضوع، تاریخ و اهمیت

روز جهانی صلیب سرخ 2023: تاریخ، اهمیت، موضوع و هر آنچه که باید بدانید

تصویر نمایشی ویکی‌مدیا کامانز

در تلاش برای گرامیداشت هانری دونانت، مردی که صلیب سرخ و کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) را تأسیس کرده است، روز جهانی صلیب سرخ هر ساله در 8 مه برگزار می شود. هانری دونانت، برنده جایزه صلح نوبل، نقشی کلیدی در رهبری این سازمان داشت. قابل ذکر است، جامعه صلیب سرخ یک شبکه بشردوستانه جهانی است که در سراسر جهان فعالیت می کند و در جهت ارائه کمک و حمایت به افراد نیازمند در هنگام شرایط اضطراری، بلایا، درگیری ها و سایر بحران ها کار می کند. علاوه بر این، جنبش صلیب سرخ همچنین برای کاهش درد و رنج انسانی، حفاظت از کرامت انسانی و ارتقای صلح، سلامت و رفاه تلاش می کند.

روز جهانی صلیب سرخ 2023: موضوع

شعار روز جهانی صلیب سرخ در سال 2023 می‌گوید: «هر کاری که انجام می‌دهیم از قلب ما سرچشمه می‌گیرد» که هدف آن بزرگداشت و احترام به همه کسانی است که برای کمک به نیازمندان قدم گذاشته‌اند.

200 ساله

مجسمه رومی 200 ساله با مداد رنگی آبی در بریتانیا تخریب شد

200 ساله

ثروتمندترین مرد جهان هر ماه یک بار بچه هایش را ملاقات می کند تا آنها را برای تصدی مسئولیت امتحان کند. deets داخل

روز جهانی صلیب سرخ: تاریخ

تاریخچه روز جهانی صلیب سرخ به زمانی برمی گردد که جنبش صلیب سرخ تأسیس شد. هانری دونانت پس از مشاهده رنج سربازان مجروح در طول جنگ دوم استقلال ایتالیا، از نبود مراقبت و پشتیبانی پزشکی شوکه شد و به دنبال آن غیرنظامیان محلی را برای کمک به مجروحان راهنمایی کرد.

او همچنین کتابی نوشت و خواستار آن شد ایجاد گروه های داوطلب مشابه برای مراقبت از مجروحان پس از جنگ. سرانجام در سال 1863 بود که تلاش های او منجر به ایجاد کمیته بین المللی امداد به مجروحان شد که بعدها به کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) معروف شد.

سال ها پس از تاسیس آن، ایده از روز جهانی صلیب سرخ در دهه 1920 پیشنهاد شد و به طور رسمی در بیستمین کنفرانس بین المللی صلیب سرخ در توکیو، ژاپن، در سال 1933 تأسیس شد. این کنفرانس همچنین روز تولد هنری دونانت را تعیین کرد، یعنی 8 مه. روز جهانی صلیب سرخ.

روز جهانی صلیب سرخ: اهمیت

روز جهانی صلیب سرخ اهمیت زیادی دارد زیرا در راستای به رسمیت شناختن تلاش‌ها و فداکاری‌های جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در جهت گسترش کمک‌های بشردوستانه و حمایت از افراد آسیب‌دیده از شرایط بحرانی فعالیت می‌کند. همچنین نشان دهنده افزایش آگاهی در مورد اصول، مأموریت و فعالیت های سازمان است و فداکاری و شجاعت اعضا را به رسمیت می شناسد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام