روز پا را در ورزشگاه نادیده نگیرید. می تواند به نجات جان شما کمک کند. در اینجا چگونه است

دفعه بعد که به حذف تمرینات پای خود در باشگاه فکر کردید، در برنامه خود تجدید نظر کنید. یک مطالعه جدید نشان می دهد که بیماران مبتلا به حمله قلبی ممکن است از داشتن پاهای قوی تر سود ببرند.

اگر این مطالعه باور شود، افرادی که پاهای لاغر دارند، پس از تجربه ایست قلبی، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به نارسایی قلبی هستند. در حالی که برخی از افراد ممکن است در مورد ران های ضخیم خود آگاه باشند، تحقیقات نشان می دهد که ممکن است نشانه سلامتی باشد.

ما در مورد چه چیزی صحبت می کنیم؟ بیشتر توضیح می دهیم.

مقالات مرتبط

گودال

کولای رژیمی را کنار بگذارید: چرا استفاده از جایگزین های شکر به کاهش وزن شما کمک نمی کند

گودال

توضیح داد: چگونه سوتین و لباس ورزشی شما می تواند شما را بیمار کند

پاهای قوی = قلب سالم تر؟

تحقیقات ارائه شده در نارسایی قلبی 2023، کنگره علمی انجمن قلب و عروق اروپا (ESC) نشان داده است که قدرت پا با کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی پس از انفارکتوس حاد میوکارد مرتبط است.

محققان توضیح دادند که حمله قلبی، که از نظر پزشکی به عنوان انفارکتوس میوکارد شناخته می شود، شایع ترین علت نارسایی قلبی است، به طوری که حدود شش تا نه درصد از بیماران حمله قلبی به این بیماری مبتلا می شوند.

این مطالعه این فرضیه را آزمایش کرد که قدرت پا با کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی پس از انفارکتوس حاد میوکارد مرتبط است. برای این کار، آنها 932 بیمار را که بین سال‌های 2007 تا 2020 به دلیل انفارکتوس حاد میوکارد در بیمارستان بستری شده بودند، ارزیابی کردند. میانگین سنی بیماران 66 سال بود و قبل از پذیرش نارسایی قلبی نداشتند.

آنچه آنها یافتند شگفت آور بود. میزان بروز نارسایی قلبی بعدی، در میان بیمارانی که عضلات چهارسر رانشان دارای قدرت پایین بود، بالاتر بود، در مقایسه با نرخ بروز 10.2 در هر 1000 نفر در سال در میان بیمارانی که قدرت چهارسر ران بالایی داشتند. برای افراد ناآگاه، سال های فرد اندازه گیری است که نشان دهنده تعداد افراد در یک مطالعه ضرب در سال های بعد از آنها است.

محققان سپس با همان پاسخ دهندگان پس از چهار سال و نیم پیگیری کردند و دریافتند که 67 نفر دچار نارسایی قلبی شده اند. نکته جالب این است که قدرت «بالا» عضله چهارسر ران با ۴۱ درصد کمتر خطر ابتلا به نارسایی قلبی در مقایسه با قدرت «کم» عضله چهار سر ران همراه بود.

این مطالعه همچنین خاطرنشان کرد که هر پنج درصد افزایش وزن بدن در قدرت عضله چهارسر با 11 درصد کمتر احتمال نارسایی قلبی مرتبط است.

نویسنده این مطالعه، کنسوکه اوئنو، فیزیوتراپیست در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کیتاساتو، گفت: «اندازه گیری قدرت عضله چهار سر ران به راحتی در عمل بالینی با دقت انجام می شود. مطالعه ما نشان می‌دهد که قدرت عضله چهار سر ران می‌تواند به شناسایی بیمارانی که در معرض خطر بالاتر ابتلا به نارسایی قلبی پس از انفارکتوس میوکارد هستند، کمک کند که پس از آن می‌توانند تحت نظارت شدیدتری قرار گیرند.

وی همچنین گفت: «این یافته‌ها نیاز به تکرار در مطالعات دیگر دارند، اما آنها پیشنهاد می‌کنند که تمرینات قدرتی شامل عضلات چهارسر ران باید برای بیمارانی که حمله قلبی را تجربه کرده‌اند توصیه شود تا از نارسایی قلبی جلوگیری شود.»

روز پا را در باشگاه نگذرانید، این می تواند به نجات جان شما کمک کند
پای یک فرد چیزهای زیادی در مورد قلب او آشکار می کند. پزشکان در گذشته گفته بودند که پا درد می تواند نشانه بیماری قلبی باشد. تصویر مورد استفاده برای اهداف نمایشی/Pixabay

پاهای شما در مورد قلب شما چه چیزی را نشان می دهد؟

این اولین مطالعه ای نیست که پاها را با قلب مرتبط می کند.

مطالعه قبلی نشان داده بود که درد در پاها می تواند نشانه ای از بیماری قلبی عروقی باشد. این درد ناشی از بیماری شریان محیطی (PAD) است، وضعیتی که با جریان خون محدود به اندام ها، به ویژه پاهای شما، در نتیجه تجمع پلاک در شریان ها مشخص می شود.

بر اساس یک بررسی در سال 2019، حدود 46 تا 68 درصد از افراد مبتلا به PAD نیز به بیماری عروق کرونر مبتلا هستند.

پزشکان همچنین خاطرنشان کرده‌اند که در بسیاری از موارد حملات قلبی، بیمار از بی‌حسی در پاها شکایت کرده است. آنها توضیح می‌دهند که این به این دلیل است که وقتی رگ خونی باریک می‌شود، مقدار خونی را که در واقع برای دست‌ها و پاها لازم است محدود می‌کند که منجر به بیماری شریان‌های محیطی می‌شود. این امر منجر به خون رسانی ضعیف به این قسمت های بدن می شود که در نتیجه آن عوارض متعددی ایجاد می شود و شایع ترین آنها بی حسی است.

همچنین بخوانید : آیا مصرف ماری جوانا می تواند منجر به بیماری قلبی شود؟

متخصصان پزشکی همچنین دریافته‌اند که توده‌های سخت و دردناک روی انگشتان پا، به نام گره‌های اوسلر، می‌تواند نشان‌دهنده بیماری آندوکاردیت (التهاب حفره‌های قلب و رگ‌های خونی) باشد. اندوکاردیت ناشی از یک عفونت باکتریایی است که از طریق جریان خون پخش می شود و خود را به قسمت های ضعیف قلب می چسباند و باعث آسیب بالقوه تهدید کننده زندگی به دریچه های قلب می شود.

همانطور که گیتا یاداو، متخصص پوست گفت بهترین زندگی: «گره‌های اوسلر می‌توانند روی انگشتان دست و پا افراد مبتلا به اندوکاردیت ظاهر شوند. آنها اغلب کوچک و دردناک هستند، با ناراحتی که قبل از نمایان شدن برآمدگی احساس می شود.

چرا این مهم است؟

یافته های این مطالعه در زمانی که جهان شاهد افزایش مداوم بیماری های قلبی عروقی است، قابل توجه است. یک مطالعه چند ملیتی که در سال 2022 منتشر شد نشان داد که بیماری قلبی عروقی همچنان عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است و مسئول بیش از 20 میلیون مرگ است.

در واقع، شورای تحقیقات پزشکی هند و اداره کل ثبت هند در سال گذشته گزارش دادند که این کشور تقریباً 60 درصد از بار بیماری های قلبی در جهان را تشکیل می دهد.

روز پا را در باشگاه نگذرانید، این می تواند به نجات جان شما کمک کند
تعداد افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند به طور پیوسته افزایش یافته است. در سال 2022، بیماری های قلبی عروقی عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان باقی ماند و عامل بیش از 20 میلیون مرگ و میر بود. تصویر مورد استفاده برای اهداف نمایشی/Pixabay

در ایالات متحده، آمارهای جدید پیش‌بینی می‌کنند که تا سال 2035، 45 درصد از مردم ایالات متحده حداقل یک مشکل مرتبط با این بیماری خواهند داشت. AHA همچنین پیش بینی کرد که هزینه های مربوط به این بیماری از 555 میلیارد دلار در سال 2016 به 1.1 تریلیون دلار در سال 2035 دو برابر خواهد شد.

همچنین بخوانید: ورزش چگونه با ایست قلبی مرتبط است؟

پزشکان و متخصصان پزشکی مدت‌هاست که این موضوع را برجسته کرده‌اند و در مرگ‌های اخیر بازیگران جوان و افراد مشهوری مانند نیتیش پاندی، ساتیش کاوشیک، پونیث راجکومار، سیدهارت شوکلا، کی‌ک، راجو سریواستاو و راج کاوشال در هندوستان به این موضوع توجه کرده‌اند. یکسان.

افزایش بیماری های قلبی عروقی در سراسر جهان را می توان به عوامل متعددی نسبت داد – سبک زندگی بی تحرک تر که باعث چاقی، افزایش استرس و سایر بیماری ها می شود.

دکتر مایکل میلر، استاد قلب و عروق در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند، و نویسنده قلب خود را شفا دهید: نسخه عواطف مثبت برای پیشگیری و معکوس کردن بیماری قلبی، گفت خط سلامت عوامل اصلی افزایش بیماری‌های قلبی چاقی و دیابت نوع 2 هستند، اما مقصران اصلی آن کمتر حرکت می‌کنند و استرس بیشتری دارند.

میلر گفت: «کاری که ما به اندازه کافی انجام نمی‌دهیم این است که از خواب بیدار شویم و بیرون بیاییم، روزانه زمان باکیفیت را با عزیزانمان بگذرانیم، و گل رز را بو کنیم.

نتیجه همه چیز چیست؟ پاهای خود را به کار بیاندازید و ممکن است در آینده از درد قلب خود خلاص شوید.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام