روسیه با پهپاد به اودسا اوکراین حمله کرد، بدون تلفات

روسیه با پهپاد به اودسا اوکراین حمله کرد، بدون تلفات

یک سرباز اوکراینی در 10 آوریل 2023 یک اسلحه ضد پهپاد را در سنگر در خط مقدم در باخموت، منطقه دونتسک، اوکراین در دست دارد. فایل AP

کیف: روسیه بامداد چهارشنبه حمله پهپادی را به شهر بندری اودسا در جنوب اوکراین انجام داد، اما به گفته مقامات، پدافند هوایی اوکراین بیشتر پهپادها را منهدم کرد و افزودند، گزارش فوری از تلفات جانی در دست نیست.

یوری کروک، رئیس اداره نظامی منطقه اودسا در بیانیه ای در تلگرام گفت: دشمن شبانه با پهپادهای شاهد-136 به منطقه اودسا حمله کرد.

کروک گفت که برخی از زیرساخت‌های غیرنظامی ضربه خورده است اما تلفات جانی نداشته است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات اولیه تلفات جانی نداشته است. اقدامات برای مهار آتش سوزی در حال انجام است، یگان های اورژانس کشور و سایر سازه ها در محل مشغول به کار هستند.

شاهد-136 یک پهپاد کوچک و خود منفجره ساخت ایران است که می تواند به طور خودکار به مجموعه ای از مختصات GPS با محموله ای از مواد منفجره پرواز کند.

صنعت هواپیماهای بدون سرنشین روسیه تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفته است و تعدادی از آنها از زمان شروع جنگ سرنگون شده‌اند و مسکو را وادار به واردات هواپیماهای بدون سرنشین از ایران کرده است.

بندر اودسا در دریای سیاه مقصد مورد علاقه بسیاری از اوکراینی‌ها و روس‌ها قبل از اعزام نیرو به اوکراین در فوریه سال گذشته بود.

از زمان شروع تهاجم، اودسا چندین بار توسط نیروهای روسی بمباران شده است. دو هفته پیش نیز مورد اصابت یک پهپاد قرار گرفت که خسارت هایی به بار آورد.

در ژانویه، آژانس فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو، مرکز تاریخی اودسا را ​​در فهرست میراث جهانی در خطر قرار داد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام