روسیه برای به راه انداختن جنگ زیر آب در اطراف سوئد، دانمارک، نروژ، فنلاند آماده می شود؟

روسیه برای به راه انداختن جنگ زیر آب در اطراف سوئد، دانمارک، نروژ، فنلاند آماده می شود؟

تصویر نمایشی ویکی‌مدیا کامانز

دهلی نو: بر اساس تحقیقات مشترکی که توسط شبکه‌های پخش عمومی سوئد، دانمارک، نروژ و فنلاند انجام شده، روسیه ناوگانی از کشتی‌های جاسوسی مشکوک دارد که در دریاهای شمال اروپا در حال حرکت هستند و داده‌هایی را برای خرابکاری احتمالی کابل‌های زیر آب و مزارع بادی در منطقه جمع‌آوری می‌کنند.

صدا و سیما، با توجه به CNNاز جمله نروژ NRK و سوئد SVT، از تجزیه و تحلیل داده ها، ارتباطات رادیویی رهگیری و منابع اطلاعاتی استفاده کرد تا نشان دهد که چگونه حدود 50 قایق در 10 سال گذشته با استقرار تجهیزات نظارتی زیر آب برای نقشه برداری از نقاط مهم برای خرابکاری های آینده اطلاعات جمع آوری کرده اند.

در این گزارش آمده است که کشتی‌های روسی در میدان‌های نفت و گاز، اسکله‌های عمیق، فرودگاه‌های کوچک و مکان‌های حیاتی برای نیروهای مسلح نروژ در حال گشت و گذار بوده‌اند.

مطابق با CNNدریاسالار ولادیمیرسکی، یکی از کشتی‌هایی که در مرکز تحقیقات قرار دارد، طبق گزارش‌ها یک کشتی جاسوسی روسی است، حتی اگر به طور رسمی برای اکتشافات تحقیقاتی زیر آب به کار گرفته شود.

بازرسان حرکات قایق را دنبال کردند و متوجه شدند که قایق یک ماه در حال سفر در آب‌های شمال اروپا با فرستنده خاموش بوده است تا از مزارع بادی و پایگاه‌های آموزشی نیروی دریایی سوئد عبور کند.

یک مرد نقابدار با تفنگ تهاجمی به عنوان خدمه تلویزیونی از پخش عمومی دانمارک روی عرشه قدم گذاشت. دکتر به کشتی در آب بین سوئد و دانمارک نزدیک شد. این حادثه روی نوار ضبط شده است.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که کشتی ماهیگیری روسی تاروس که بین سال‌های 2015 تا 2022 ماهی را به نروژ آورده بود نیز در مکان‌های عجیب و غریب از جمله نزدیک به مکان‌های نظامی که در آن تردد دریایی ممنوع است، مشاهده شده است.

مقامات اطلاعاتی هلند پیشتر هشدار داده بودند که روسیه در گذشته با انگیزه خرابکاری احتمالی در زیرساخت های مهم تلاش کرده است اطلاعاتی به دست آورد.

تنش بین مسکو و هلسینکی نیز پس از پیوستن فنلاند به ناتو تشدید شده است. در مقابل، روسیه هشدار داده است که گسترش ناتو ثبات بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام