روسیه به خطوط هوایی درباره خطر فوران آتشفشان هشدار داد

روسیه به خطوط هوایی درباره خطر فوران آتشفشان هشدار داد

فوران آتشفشانی در کامچاتکا، شبه جزیره ای در شرق روسیه، آژانس فدرال حمل و نقل هوایی، Rosaviatsiya، را بر آن داشت تا توصیه ای قوی به هواپیماها برای ارزیابی مسیر پروازشان صادر کند. منبع: تلگرام

مسکو: فوران آتشفشانی قابل توجه در کامچاتکا، شبه جزیره ای در دورترین نقطه روسیه، آژانس فدرال حمل و نقل هوایی، Rosaviatsiya را بر آن داشت تا توصیه ای قوی به هواپیماها برای ارزیابی مسیر پروازشان صادر کند.

Rosaviatsiya گفت که آتشفشان Bezymianny، یکی از فعال ترین آتشفشان ها در منطقه و واقع در بخش شرقی شبه جزیره، صبح روز جمعه با یک ستون خاکستر 12000 متری فوران کرد که متعاقباً شروع به حرکت به سمت جنوب شرقی کرد.

روزاویاتسیا گزارش داد که طبق مقیاس سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی، فوران بالاترین طبقه‌بندی خطر “قرمز” را دارد و هشدار داد که “فعالیت‌های آتشفشانی برای پروازهای داخلی و بین‌المللی خطرناک است.”

مقامات پروازی روسیه به منظور اطمینان از ایمنی سفرهای هوایی، به خلبانان توصیه کردند که “ویژگی های این پدیده طبیعی را در نظر بگیرند” و “استفاده از مسیرهای جایگزین” را هنگام پرواز بر فراز این منطقه از کشور “پیشنهاد استفاده از مسیرهای جایگزین” صادر کردند.

این رسانه همچنین گفت که 23 هواپیما از چین، هند و سایر کشورهای جنوب آسیا که به سمت آمریکای شمالی یا عقب حرکت کرده بودند، به لطف مقامات هوانوردی روسیه اجازه عبور پیدا کردند.
Bezymianny در مجموع چهار ستون خاکستر در روز جمعه منتشر کرد که باعث شد خدمات اورژانس محلی هشداری برای مردم محلی و بازدیدکنندگان صادر کند.

مسئولان به مردم توصیه کردند به دلیل احتمال فوران خاکستر که ارتفاع آن به 15000 متر می رسد، به آتشفشان های بزیمیانی و شیولوچ نزدیک نروند و حداقل 25 کیلومتر از آنها دوری کنند.

یک توده آتشفشانی قابل توجه در شبه جزیره کامچاتکا، هم جزو میراث جهانی یونسکو است و هم یک جاذبه توریستی محبوب. تصور می شود که فوران ها به عنوان رویدادهای معمولی هستند که به ندرت منجر به تخریب قابل توجهی می شوند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام