روسیه بیش از 20 دیپلمات آلمانی را در تلافی «اخراج‌های گسترده» اخراج می‌کند.

روسیه بیش از 20 دیپلمات آلمانی را در تلافی «اخراج‌های گسترده» اخراج می‌کند.

از این پس مسکو حداکثر تعداد کارمندان در نمایندگی های دیپلماتیک آلمان در این کشور را نیز محدود خواهد کرد. AP

مسکو: وزارت خارجه روسیه روز شنبه از اخراج بیش از 20 دیپلمات آلمانی در تلافی “اخراج دسته جمعی” کارکنان سفارت روسیه از برلین خبر داد.

«مقامات آلمان تصمیمی در مورد اخراج دسته جمعی دیگری از کارمندان نمایندگی های دیپلماتیک روسیه در آلمان گرفتند. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: ما به شدت این اقدامات برلین را محکوم می کنیم که همچنان به تخریب کل روابط روسیه و آلمان ادامه می دهد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به تلویزیون دولتی Zvezda گفت که مسکو تصمیم به اخراج «بیش از 20» دیپلمات پس از محکومیت وزارت او «اخراج دسته‌جمعی دیگر از کارکنان نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه در آلمان» گرفته است.

روابط بین مسکو و برلین که در گذشته بزرگترین خریدار نفت و گاز روسیه بود، از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022 و تحریم های متعاقب آن توسط متحدان غربی کیف علیه روسیه تیره شده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: در واکنش به اقدامات خصمانه برلین، طرف روسی تصمیم گرفت تا اخراج دیپلمات های آلمانی از روسیه را بازتاب دهد و همچنین حداکثر تعداد کارمندان نمایندگی های دیپلماتیک آلمان در کشورمان را به میزان قابل توجهی محدود کند.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که اظهارات روسیه را مورد توجه قرار داده است.

از این پس، مسکو همچنین حداکثر تعداد کارمندان در نمایندگی‌های دیپلماتیک آلمان در این کشور را محدود می‌کند و گفت گزا آندریاس فون گیر، سفیر آلمان در تاریخ 5 آوریل از این اقدامات مطلع شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام