روسیه تصمیم انگلیس برای تحویل گلوله های اورانیوم ضعیف شده به اوکراین را محکوم کرد

دهلی نو: پس از اینکه وزارت دفاع بریتانیا فاش کرد که سلاح های خطرناک از قبل در دست کیف بوده، روسیه تصمیم بریتانیا برای تحویل گلوله های اورانیوم ضعیف شده به اوکراین را به شدت محکوم کرده و آن را “تشدید همه جانبه” خواند. روسیه امروز (RT).

بیانیه سفارت مسکو در بریتانیا پس از آن صادر شد که جیمز هیپی، مقام ارشد این کشور، اذعان کرد که مهمات اورانیوم ضعیف شده بریتانیا به میدان نبرد رسیده است.

در این مقاله آمده است: «نظرات جیمز هیپی گواهی تلخ بر بی رحمی سیاست آنگلوساکسون ها برای تشدید همه جانبه «درگیری نیابتی» است که خودشان در اوکراین به راه انداختند.

تماشا کنید: سربازان بریتانیایی هنگام ترک آموزش در بریتانیا با سربازان اوکراینی خداحافظی می کنند

چگونگی موضع انگلیس و آمریکا در قبال جنگ اوکراین شباهت زیادی به حمله آمریکا به عراق در سال 2003 دارد.

او با بدبینانه اظهار داشت که لندن بر استقرار این سلاح‌ها نظارت نمی‌کند و هیچ تعهدی برای از بین بردن عواقب استفاده از آنها پس از پایان درگیری ندارد.

سفارت ادامه داد که دولت بریتانیا نمی تواند با واگذاری آنها به نیروهای اوکراینی از پاسخگویی فرار کند. همچنین اعلام کرد که دولت مسئول اثرات “مهمات سمی” خواهد بود.

هفته گذشته آندری کلین، فرستاده روسیه به بریتانیا در مصاحبه ای با RT ادعا کرد که مهمات DU یک چیز وحشتناک برای کشاورزی و مردم اوکراین خواهد بود. وی افزود که باقی مانده رادیواکتیو می تواند آب و خاک اوکراین را «حداقل برای شش نسل» آلوده کند.

بر اساس ارزیابی دولت در سال 2007، هیپی ادعا می کند که اورانیوم ضعیف شده نگرانی های بهداشتی و زیست محیطی نسبتاً «کمی» ایجاد می کند.

با این حال، به گفته داگ ویر، کارشناس رصدخانه درگیری و محیط زیست، مهمات اورانیوم هنگام حمله به اهداف سخت «ذرات شیمیایی سمی و رادیواکتیو DU» تولید می کنند. وی افزود که گرد و غبار “خطر استنشاقی برای مردم” به همراه دارد.

مسکو از تمام قدرت‌های بین‌المللی خواسته است تا تمام محموله‌های تسلیحاتی به اوکراین را متوقف کنند و مدعی است که این امر به سادگی درگیری را طولانی می‌کند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام