روسیه مدعی است که آمریکا پشت حمله پهپادی ادعایی به کرملین است

روسیه مدعی است که آمریکا پشت حمله پهپادی ادعایی به کرملین است

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین رویترز

مسکو روز پنجشنبه آمریکا را متهم کرد که در پشت حمله پهپادی به کرملین که قصد کشتن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را داشت، دست دارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این ادعا را در یک نشست خبری با خبرنگاران مطرح کرد و گفت واشنگتن باید آگاه باشد که روسیه می‌دانست که اهداف را انتخاب می‌کند و اوکراین صرفاً برنامه‌های آمریکا را اجرا می‌کند. او هیچ مدرکی برای حمایت از ادعای دخالت آمریکا ارائه نکرد.

تلاش برای رد این موضوع، چه در کیف و چه در واشنگتن، البته کاملاً مضحک است. پسکوف گفت: ما به خوبی می دانیم که تصمیمات در مورد چنین اقداماتی، در مورد چنین حملات تروریستی، نه در کیف بلکه در واشنگتن اتخاذ می شود.

اوکراین سعی کرد ولادیمیر پوتین را با حملات پهپادی به کرملین ترور کند: روسیه

“طراحی شده توسط روسیه”: اوکراین ادعای مسکو مبنی بر حمله به کرملین در تلاش برای کشتن پوتین را رد کرد.

او مدعی شد که ایالات متحده اغلب هم اهدافی را برای حمله اوکراین و هم ابزارهایی را برای حمله به آنها انتخاب می کند.

“این نیز اغلب از آن سوی اقیانوس دیکته می شود. ما این را به خوبی می دانیم و از این آگاه هستیم… در واشنگتن، آنها باید به وضوح درک کنند که ما این را می دانیم.»

کرملین گفته است که حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ می دارد، اما نگفته است که این اقدام چه شکلی می تواند داشته باشد.

پسکوف گفت که روسیه گزینه های متعددی دارد و زمانی که پاسخ داده شود، به دقت بررسی و متعادل خواهد شد. او گفت که تحقیقات فوری در حال انجام است، اما نمی تواند بگوید چه زمانی نتایج مشخص خواهد شد.

اوکراین دخالت در اعتصاب ادعایی را رد کرد. سرگی نیکیفوروف، سخنگوی ریاست‌جمهوری اوکراین روز چهارشنبه به سی‌ان‌ان گفت: همانطور که رئیس‌جمهور زلنسکی قبلاً بارها اعلام کرده است، اوکراین از همه ابزاری که در اختیار دارد برای آزاد کردن قلمرو خود استفاده می‌کند نه برای حمله به دیگران.

با این حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، پیشتر گفته بود که واشنگتن نتوانسته است حمله گزارش شده را تأیید کند و اظهارات روسیه باید با یک «نمک‌زن بسیار بزرگ» گرفته شود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام