روسیه واتس اپ را به دلیل حذف نکردن محتوای ممنوعه جریمه کرد

روسیه واتس اپ را به دلیل حذف نکردن محتوای ممنوعه جریمه کرد

واتس اپ توسط دادگاه روسیه جریمه شد

سرویس پیام رسان آمریکایی واتس اپ به دلیل حذف نکردن محتوای حذف شده در پلتفرم خود توسط دادگاه روسیه سه میلیون روبل جریمه شد.

این اولین بار است که واتس اپ متا به دلیل چنین تخلفی جریمه می شود.

روسیه فعالیت واتس اپ را در این کشور ممنوع کرد و آن را به عنوان یک پلتفرم “افراطی” معرفی کرد. به گزارش خبرگزاری های روسی، پرونده ای که جریمه را دعوت کرد مربوط به یک گروه چت بود که یک داروی ضد افسردگی را پیشنهاد کرد که فروش آن در روسیه ممنوع است.

مقالات مرتبط

واتس اپ

واتس‌اپ اکنون به کاربران اجازه می‌دهد تا متن‌های ارسالی را ویرایش کنند، اما با یک مشکل. در اینجا نحوه ویرایش اشتباهات تایپی در واتس اپ آورده شده است

واتس اپ

متا در آخرین دور اخراج‌ها شروع به اخراج افراد کرد، 5000 نفر اخراج شدند، کارمندان هندی نیز رها شدند.

در همین حال، سایر سیستم عامل های متا مانند فیس بوک و اینستاگرام نیز در روسیه ممنوع شده اند.

گوگل، توییتر، تیک تاک و یکی دیگر از اپلیکیشن های پیام رسان تلگرام به دلیل عدم حذف محتوای غیرقانونی در گذشته جریمه شده اند.

واتس اپ قبلا به دلیل عدم نگهداری داده های کاربران روسی در سرورهای مستقر در روسیه جریمه شده بود که قوانین محلی را نقض می کند.

از سوی دیگر، همین دادگاه همچنین بنیاد ویکی‌مدیا، مالک ویکی‌مدیا را به دلیل حذف نکردن آنچه که روسیه «اطلاعات نادرست» درباره عملیات نظامی مسکو در اوکراین می‌داند، به پرداخت سه میلیون روبل جریمه کرد.

ویکی‌مدیا بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد. قبلاً گفته شده بود که اطلاعاتی که مقامات روسی از آن شکایت کرده‌اند منبع خوبی بوده و مطابق با استانداردهای ویکی‌پدیا است.

مسکو برای سال‌ها با بیگ تک بر سر محتوا، سانسور، داده‌ها و نمایندگی محلی در مناقشاتی که پس از اعزام نیروهای مسلح روسیه به اوکراین در 24 فوریه 2022 تشدید شد، درگیر بوده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.