روسیه پس از رد ویزای روزنامه‌نگاران روسی برای سفر سازمان ملل به آمریکا، از آمریکا انتقاد کرد

مسکوسرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه گفت: روسیه «نخواهد بخشید» آمریکا به خاطر رد ویزای آمریکا برای خبرنگاران روسی که قصد همراهی وی را در بازدید از مقر سازمان ملل داشتند.

لاوروف گفت: ما این را فراموش نخواهیم کرد، ما این را نخواهیم بخشید. انتظار می رود که وی ریاست چندین نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک را بر عهده بگیرد.

در ماه آوریل، روسیه ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد را علیرغم تهاجم اوکراین به دست گرفت که کیف آن را “یک سیلی به صورت” خواند.

لاوروف شکست “احمقانه” ایالات متحده در دادن ویزا به خبرنگاران روسی را محکوم کرد. لاوروف گفت: «کشوری که خود را قوی‌ترین، باهوش‌ترین، آزادترین و منصف‌ترین می‌نامد، شکست خورده است» و افزود که این «ارزش تضمین‌های جدی آنها در مورد آزادی بیان را نشان داد».

از زمان آغاز حمله، مسکو به شدت شرایط را برای به دست آوردن مجوزهای لازم برای دریافت ویزای روزنامه نگاری در روسیه تشدید کرده است.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه نسبت به اقدامات تلافی جویانه بیشتر هشدار داد.

ریابکوف به نقل از خبرگزاری های دولتی گفت: ما قالب هایی برای پاسخ به این موضوع پیدا خواهیم کرد تا آمریکایی ها برای مدت طولانی به یاد داشته باشند که چنین کارهایی نباید انجام شود.

ریانووستی همچنین به نقل از یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که در پی این حادثه، روزنامه نگاران آمریکایی همه ناراحتی و ناراحتی را تجربه خواهند کرد.

ماه گذشته ایوان گرشکویچ روزنامه نگار آمریکایی به اتهام جاسوسی در روسیه دستگیر شد.

روزنامه نگار آمریکایی، نشریه او و مقامات این اتهامات را قویا رد کردند.

گرشکویچ که برای خبرگزاری فرانسه نیز کار کرده است، اولین روزنامه نگار خارجی است که به اتهام جاسوسی از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دستگیر می شود.

(با ورودی های AFP)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام