رینگ پیستون چیست و چگونه کار می کند؟

پیستون های آلومینیومی را به یکی از دو شیوه ریخته گری وآهنگری می سازند . یک پیستون سبک خیس اهمیت حرکت کمتری هست ، بنابراین نیروی کمتری وارد می کند. کار رینگ پیستون متراکم، جلوگیری از نشت گاز از کنار پیستون در روزگار تراکم و اقتدار آن است. علاوه بر کل مزیتهای ذکر شده، رگلاژ در تمامی روند خدمت رسانی در کنار شماست. همین سطح صاف از نحوه تولید یک انحنا کوچک بر بر روی رینگ موتور بوجود میآید که مهم چشم نیز دیده نمیشود. تراز بالای پیستون تاج پیستون روا نامیده می شود. این رینگ به امداد حلقه روغن در تراز داخلی سیلندر قرار داده میشود. درصورتیکه اصطکاک دربین سیلندر و پیستون خیلی مضاعف باشد؛ حرکت رفت و برگشتی سخت انجامشده و سبب ساز می گردد به پیستون و سیلندر آسیبهای جدی برسد. این حرکت رفت و برگشتی بوسیله میللنگ، به حرکت دورانی تبدیل میشود. حجم موتور اثر گذاری متعددی بر روی قدت موتور داراست و اساسی واحد لیتر یا این که CC بیان میشود. این فلز فراوان مقاوم می باشد و قابلیت و امکان ارتجاعی لطف نیز دارد. محل قرارگیری آن ها نیز در شیارهای نزدیک به سر پیستون است. تعداد همین رینگها اکثر زمان ها 3 تا 5 می باشد و گاهی وقت ها حتی به 7 عدد نیز میرسد. تعداد حلقه پیستون به فعالیت رفته در هر موتور به نوع موتور بستگی دارد. تعداد رینگ موتور بسیار (بین 5 تا 7) رینگ اکثر زمان ها در موتورهای دیزلی کاربرد دارد. برخی موتورهای Briggs & Stratton از رینگ های روغنی سه تکه ای به کار گیری می­کنند که حساس دو شیار و یک فنر می­باشد. در اکثری از موتور ها از پیستون کف تخت استفاده می شود. دمای کف پیستون به 2200 جايگاه سانتی گراد ( 4000 جايگاه فارنهایت ) یا بخش اعظم می رسد . در حرکت انبساط تا 18000 نیوتون ( 4000 پوند ) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود . اگر از تایپ کردن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در گزینه پیستون زانتیا ۱۸۰۰ لطفا از صفحه ما بخواهید.