زبان زن سیاه و پرمو می شود، پوست صورت به دلیل واکنش آنتی بیوتیکی تغییر رنگ می دهد

زبان زن در اثر مصرف آنتی بیوتیک سیاه و مودار می شود

تصویر نمایشی ویکی‌مدیا کامانز

بر اساس گزارش ها، زبان یک زن به دلیل واکنش عجیب آنتی بیوتیکی که پزشکان آن را یک مورد نادر می دانستند، سیاه و مودار شد. صورت این زن نیز خاکستری شد و پزشکان گفتند که زبان او با چشایی مو مانند پوشیده شده بود که به رنگ سیاه و قهوه ای بود و باعث درد شدید او شد.

این واکنش نامطلوب به دلیل دارویی به نام مینوسیکلین بود که طیف وسیعی از کاربردها دارد – درمان آکنه و ذات الریه رایج ترین آنها هستند. این زن که از سرطان رکتوم رنج می برد، پس از شروع درمانش در 14 سال پیش در ژاپن، شروع به مصرف ماینوسایکلین برای کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی خود کرد. گزارش های موردی مجله پزشکی بریتانیا.

برای جلوگیری از ضایعات پوستی ناشی از پانیتوموماب، روزانه 100 میلی‌گرم مینوسیکلین توسط این زن، که در حال حاضر در دهه شصت زندگی‌اش است، دریافت می‌کرد. با این حال، او دچار یک زبان سیاه و مودار ناشی از دارو (BHT) بود که به بهترین شکل می‌توان آن را هیپرپیگمانتاسیون توصیف کرد.

دختر

دختری از توییتر برای عکس سلفی خود پس‌زمینه می‌خواهد. نتایج شما را در انشعابات ترک خواهد کرد

دختر

زن بنگالورو پاسخ خنده‌داری به یک کلاهبردار شغلی می‌دهد

پزشکان در این گزارش گفتند که پوست این زن به دلیل ماینوسایکلین آسیب دیده است که در هنگام اکسیده شدن تمایل به سیاه شدن دارد و می تواند منجر به تغییر رنگ پوست شود. پزشکان گفتند: “در این مورد، پیشرفت بیماری نشان داد که این یک عارضه جانبی ماینوسایکلین است.”

پس از اینکه پزشکان داروی او را تغییر دادند و او را از مصرف مینوسیکلین دور نگه داشتند، وضعیت سلامتی او شروع به بهبود کرد. با این حال، این یک روند کند بود. شش هفته طول کشید تا تغییر رنگ پوست صورت و BHT علائم بهبود را نشان دهد.

پزشکان، در یافته های خود، این مورد را به عنوان یک مورد پزشکی نادر طبقه بندی کردند و آموخته های مهمی را یادداشت کردند.

ابتدا به تیم پزشکی توصیه کردند در صورت هایپرپیگمانتاسیون داروی بیمار را بررسی کنند. ثانیاً داروی ماینوسایکلین به عنوان عامل احتمالی آسیب پوست، زبان سیاه و مودار همراه با هایپرپیگمانتاسیون در موارد خاص شناسایی شد. و در آخر، پزشکان مشاهده کردند که تغییر دارو می‌تواند پوست و زبان بیمار را به حالت عادی بازگرداند، اما ممکن است زمان ببرد تا تغییر رنگ و آسیب پوست بهبود یابد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام