زلنسکی رئیس جمهور اوکراین سقوط باخموت به دست روسیه را تایید کرد

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در حال حرکت برای شرکت در نشست های گروه هفت (G7) در روز شنبه، 20 می 2023، در هیروشیما، در غرب ژاپن، در یک خودروی موتوری دیده می شود. (کیودو نیوز از طریق AP)

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه سقوط شهر کلیدی باخموت در شرق اوکراین به دست روس ها را تایید کرد.

زلنسکی در پاسخ به این سوال که آیا روس‌ها شهر باخموت را تصرف کرده‌اند یا خیر، گفت: «باید بفهمید چیزی باقی نمانده است. برای امروز، باخموت فقط در قلب ماست.»

ارتش روسیه روز شنبه مدعی شد که شهر باخموت در شرق اوکراین را با موفقیت تصرف کرده است.

مقالات مرتبط

جدید

ارتش اوکراین از پیشروی های جدید در نزدیکی شهر باخموت در شرق این کشور خبر داد

جدید

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای گفتگو با پاپ ملونی وارد رم شد

گروه واگنر یوگنی پریگوژین حمله همه جانبه را در شهر رهبری کرد. در اوایل روز، پریگوژین گفت که سربازان او سرانجام اوکراینی ها را از آخرین منطقه ساخته شده در داخل شهر بیرون راندند.

دستگیری باخموت اولین پیروزی بزرگ روسیه در درگیری 10 ماهه خواهد بود.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: در نتیجه اقدامات تهاجمی واحدهای تهاجمی واگنر با پشتیبانی توپخانه و هوانوردی گروه نیروهای جنوب، آزادسازی آرتیوموفسک به پایان رسید.

در همین حال، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین پیروزی گروه واگرن و ارتش ملی را تبریک گفت.

ولادیمیر پوتین تکمیل عملیات آزادسازی آرتموفسک (نام باخموت در دوران شوروی) را به یگان‌های تهاجمی واگنر و همچنین تمامی نیروهای یگان‌های نیروهای مسلح روسیه که پشتیبانی و پوشش جانبی لازم را به آنها ارائه کردند، تبریک گفت. ” TASS این خبرگزاری به نقل از کرملین اعلام کرد.

پریگوژین در یک بیانیه ویدیویی گفت: «امروز، ساعت 12 ظهر، باخموت به طور کامل گرفته شد. ما تمام شهر را از خانه به خانه به طور کامل گرفتیم.»

این ادعاها یک هفته پس از آن مطرح می شود که پریگوژین تهدید کرد که نیروهایش را از باخموت خارج خواهد کرد، مگر اینکه به گروه اسلحه و مهمات داده شود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.