زلنسکی رئیس جمهور اوکراین قانون ممنوعیت نام مکان های مرتبط با روسیه را امضا کرد

کیف: در تلاش برای «روسیه زدایی» در بحبوحه تهاجم تمام عیار روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، قانونی را امضا کرد که نامگذاری مکان های جغرافیایی در اوکراین به نام شخصیت های روسی یا رویدادهای تاریخی مرتبط با تجاوز روسیه را ممنوع می کند.

این قانون با عنوان «درباره نام‌های جغرافیایی»، با هدف رسیدگی به «استعمارزدایی از نام‌شناسی» و تنظیم استفاده از نام مکان‌ها در اوکراین، طبق متن قانون است.

این قانون نامگذاری مکان‌های جغرافیایی را با عناوینی که «تجلیل، تداوم، ترویج یا نماد» روسیه یا «مکان‌های برجسته، به یاد ماندنی، تاریخی و فرهنگی، شهرها، تاریخ‌ها، رویدادها و شخصیت‌هایی را که تجاوز نظامی به اوکراین و سایر کشورهای مستقل انجام داده‌اند ممنوع می‌کند.» ایندیپندنت کیف گزارش داد که کشورها.

این قانون همچنین نشانگرهای جغرافیایی مرتبط با «سیاست‌ها و اقدامات توتالیتر دولتی مرتبط با آزار و اذیت شخصیت‌های مخالف، مخالفان و سایر افراد» را که «رژیم‌های توتالیتر شوروی و روسیه» را مورد انتقاد قرار می‌دهند، ممنوع می‌کند.

تلاش برای حذف بناهای تاریخی و نام‌های جغرافیایی مرتبط با روسیه و اتحاد جماهیر شوروی از سال 2015 در اوکراین در جریان بوده است که قانون موسوم به «کمونیزاسیون» تصویب شد.

بر اساس داده های خبرگزاری ریانووستی، از آن زمان تاکنون، نام بیش از 900 شهرک و حدود 50000 خیابان تغییر کرده است.

مسکو چنین سیاست‌هایی را محکوم کرده و گفته است که تلاش‌ها برای لغو فرهنگ روسیه و «اوکراینی‌سازی اجباری» این کشور، هنجارهای بین‌المللی را نقض می‌کند و حقوق حدود یک چهارم جمعیت اوکراین را که روسی‌زبان هستند، نقض می‌کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام