زلنسکی می‌گوید اگر روس‌ها به دفتر او حمله می‌کردند، با او مقابله می‌کرد

عکس فایل: رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی با رئیس جمهور چین شی جین پینگ از طریق خط تلفن در کیف، اوکراین در 26 آوریل 2023 صحبت می کند. رویترز

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که اگر روس‌ها به مقر او در کی‌یف حمله می‌کردند، تا سرحد مرگ می‌جنگید.

زلنسکی در طی مصاحبه ای گفت که اسلحه حمل می کند و می داند چگونه شلیک کند. “من می دانم چگونه تیراندازی کنم. آیا می توانید تصور کنید (تیتری مانند) “رئیس جمهور اوکراین توسط روس ها اسیر شده است؟” این یک ننگ است. من معتقدم که این مایه شرمساری خواهد بود.»

زمانی که جنگ برای اولین بار در فوریه سال گذشته آغاز شد، مقامات اوکراینی فاش کردند که واحدهای اطلاعاتی روسیه تلاش کردند تا به کیف نفوذ کنند اما شکست خوردند و نتوانستند به خیابان بانکوا در مرکز، محل دفاتر ریاست جمهوری برسند.

یک مقام روسی گفت پهپادهای اوکراینی به انبار نفت کریمه حمله کردند

توضیح داد: چرا چین تلاش می‌کند بین اوکراین و روسیه صلح‌جو بازی کند

تلاش های ناموفق دیگری از این دست از حومه کیف انجام شد. مقامات همچنین از چندین تلاش خرابکارانه ناموفق در داخل شهر خبر دادند.

زلنسکی گفت: «فکر می‌کنم اگر آنها به داخل دولت رفته بودند، ما اینجا نبودیم.» مشخص نبود که منظور او کدام واحدهای روسی است.

هیچ کس اسیر نمی شد زیرا ما دفاعی بسیار جدی از خیابان بانکوا داشتیم. ما تا آخرین لحظه آنجا بودیم.»

در طول مصاحبه، از او همچنین پرسیده شد که آیا یک تپانچه دارد و می‌داند چگونه شلیک کند، که او گفت که دارد. با این حال، او فرضیات مربوط به کشتن خود را با آن اسلحه به جای اسیر شدن توسط نیروهای دشمن رد کرد.

“نه نه نه. این (تیراندازی) به خودم نیست. مطمئناً به عقب شلیک کنم،» او اطمینان داد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.