سازمان خیریه برجسته اتحادیه اروپا را به دلیل اسکان مجدد 271 افغان در سراسر این بلوک محکوم می کند

تصویر نمایشی AP

بر اساس گزارشی به نقل از یک موسسه خیریه برجسته، تنها 271 افغان یا 0.1 درصد از 270000 نفری که به حمایت دائمی نیاز دارند، در سال 2022 در اتحادیه اروپا اسکان داده شدند.

با توجه به الف نگهبان کمیته نجات بین المللی (IRC) در گزارش خود مدعی شده است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا “به طور مداوم” در اجرای وعده های قانونی اسکان مجدد شکست خورده اند و بسیاری از افغان هایی که به مرزهای اتحادیه اروپا رسیده اند دوباره “آسیب پذیر” شده اند.

این موسسه خیریه رهبران اتحادیه اروپا را به “بی توجهی سرسام آور” نسبت به پناهجویان متهم کرد و بسیاری از آنها در شرایط “مانند زندان” در جزایر یونان به دام افتاده اند.

مقالات مرتبط

هند

هند در میان پنج کشور برتر در تولید زباله های الکترونیکی؛ ماهاراشترا و تامیل نادو: گزارش

هند

در آلمان دیوانه فوتبال، صفی الله احمدزی، پناهجوی افغان، 19 ساله، با کریکت گل می زند

بر اساس گزارش IRC، حتی یک نفر تحت طرحی که در سال 2021 در آلمان برای اسکان مجدد 1000 افغان در ماه ایجاد شد، وارد نشده است، در حالی که ایتالیا فقط نیمی از پناهجویان را که وعده داده بود، پذیرفته است.

بین سال‌های 2021 تا 2022، حدود 41500 افغان در معرض خطر به اتحادیه اروپا پذیرفته شدند که بسیاری از آنها از طریق تخلیه اضطراری موقت در آگوست 2021 بودند.

گزارش IRC می افزاید: «در حالی که IRC از هر یک از این تلاش ها استقبال می کند، این پاسخ بسیار ناکافی است.

برخی کشورها از زمان سقوط کابل و تصرف کشور توسط طالبان، اصلاً هیچ افغانی را نگرفته‌اند. بر اساس گزارش آن، دو سال است که افغان‌ها هنوز راه‌هایی برای امنیت در اتحادیه اروپا ندارند.

این گزارش بی‌توجهی سرسام‌آور کشورهای عضو اتحادیه اروپا از افغان‌ها را نشان می‌دهد که آنها را در هر مرحله از سفرشان در جستجوی حفاظت در معرض خطر قرار می‌دهد.» روزنامه گاردین این گزارش به نقل از دیوید میلیبند، رئیس کمیته بین المللی نجات، گفت.

«در حالی که برنامه‌های خوش‌نیت برخی دولت‌ها برای رساندن افغان‌ها به امنیت، با تأخیرها و موانع مکرر مواجه شده است، کشورهای دیگر به هیچ وجه تعهدی نداده‌اند، یا تضمینی برای حفاظت و شمول کافی برای بخش کوچکی از پناهندگان افغانی که موفق به رسیدن به اروپا می‌شوند، نشده‌اند. میلیبند افزود.

او گفت که استقبال کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای بیش از 8 میلیون نفری که از اوکراین فرار کردند نشان داد که این کشور توانایی ارائه خدمات را دارد.

میلیبند افزود: «بهانه ای برای رفتار متفاوت با افغان ها و پناهندگانی که مجبور به ترک خانه های خود در جاهای دیگر شده اند وجود ندارد».

گزارش IRC بر فقدان راه های امن برای پناهجویان تمرکز دارد، اما به نظر نمی رسد که منعکس کننده تلاش های گسترده تر در کشورهایی مانند آلمان برای حمایت از افغان ها باشد. روزنامه گاردین.

در ماه مارس، اداره آمار ملی آلمان، Destatis، اعلام کرد که در سال 2022، 286000 اتباع افغانستان وارد این کشور شده و ثبت نام کرده اند.

با این حال، با انتقادهای محلی مواجه شده است که در اجرای وعده های خود بسیار کند عمل کرده است.

IRC از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا “مسیرهای حفاظتی” را افزایش دهند و هدف خود را برای اسکان مجدد 42500 پناهجوی افغان طی پنج سال آینده “حداقل” در نظر بگیرند.

IRC پیشنهاد می‌کند که بریتانیا، که به دلیل شکست در اجرای طرح‌های اسکان مجدد مورد انتقاد دائمی قرار دارد، بهتر از بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا عمل می‌کند.

داده‌های دولت بریتانیا که هفته گذشته به‌روزرسانی شد، نشان می‌دهد که به کمتر از 13000 افغان تحت دو برنامه اسکان مجدد و جابجایی بریتانیا مرخصی نامحدود برای اقامت داده شده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام