سازمان ملل تهدید «هسته‌ای» را پیش‌بینی می‌کند زیرا پوتین به هزاران نفر دستور داد تا شهر نزدیک نیروگاه اشغالی اوکراین را تخلیه کنند.

سازمان ملل تهدید هسته ای را پیش بینی می کند زیرا پوتین به هزاران نفر دستور داد تا شهر نزدیک نیروگاه اشغالی اوکراین را تخلیه کنند.

تصویر بازنمایی رویترز

1680 نفر از جمله 660 کودک به دستور پوتین از مجاورت نیروگاه هسته ای در زاپوریژژیا که نیروهای روسی تصرف کرده اند، تخلیه شده اند.

با این کار، ناظر هسته ای سازمان ملل درباره یک “حادثه هسته ای شدید” بالقوه هشدار داده است که ممکن است به Enerhodar، در مجاورت بزرگترین نیروگاه اوکراین رخ دهد.

به گفته ایوان فدوروف، شهردار ملیتوپل در استان زاپوریژژیا، این دستور باعث ایجاد ضرب و شتم و صف های طولانی مدت پنج ساعته خودرو در گذرگاه کریمه شد.

نژادی

پاکسازی نژادی: مسکو بخش‌های تصرف شده اوکراین را به روسیه کوچک تبدیل می‌کند

نژادی

گلوله‌های اوکراینی سربازان روسی را نکشته، کمک‌های اولیه بد کشته شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پس از صدور دستور تخلیه توسط یک مقام رسمی با استناد به یک تراژدی انسانی در حال افزایش، بیمارستان‌ها همراه با سایر فروشگاه‌های خدمات برق و آب شروع به تعطیلی کردند.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، هشدار داد که وضعیت به طور فزاینده‌ای غیرقابل پیش‌بینی و بالقوه خطرناک می‌شود.

این اعلامیه در حالی منتشر می شود که اوکراین برای یک ضدحمله در بهار آماده می شود که بن بست زمستانی را با راندن به مناطق تصرف شده در جنوب و شرق خواهد شکست.

حرکت مهاجران اوکراینی به روستاهای ساحلی با دسترسی به ساحل هنوز تأیید نشده است.

LB.ua روز شنبه گزارش داد که ساکنان روسی سعی کردند بچه های محلی را به مراکز تفریحی در Kyrylivka و Berdyansk منتقل کنند، برخی از آنها بدون والدین خود هستند.

در واقع، تنها برخی از افراد تخلیه شده به ساحل منتقل می شوند. آقای فدوروف ادامه داد، در عوض، آنها در میان نظامیان و همکاران مستقر هستند. دیگران به داخل روسیه منتقل می شوند.

او ادعا کرد که اوکراینی‌هایی که سال قبل از خرسون تخلیه شده بودند، بعداً متوجه شدند که نمی‌توانند به خانه‌های خود بازگردند.

به گفته رسانه های دولتی روسیه، 18 منطقه تصرف شده روز جمعه تخلیه شدند.

به گفته آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) درگیری ها در نزدیکی نیروگاه Zaporizhzhia در شهر Enerhodar، تهدیدی جدی برای امنیت عمومی است.
گروسی گفت: “من نگرانی های جدی در مورد خطرات امنیتی و ایمنی هسته ای بسیار واقعی نیروگاه دارم.”

ما باید برای از بین بردن خطر یک حادثه جدی هسته ای و اثرات متعاقب آن بر مردم و محیط زیست اقدام فوری انجام دهیم.

در اطراف بزرگترین نیروگاه اروپا که تا سپتامبر توسط کارکنان اوکراینی تحت کنترل روسیه اداره می شد، هر دو طرف ماه ها بی وقفه با هم جنگیدند.

تاسیسات Zaporizhzhia که یکی از ده نیروگاه بزرگ هسته ای جهان است، حدود نیمی از انرژی هسته ای تولید شده توسط چهار راکتور اوکراین را تولید می کند.

پس از تهاجم اولیه، نیروهای اوکراینی در تلاش برای بازپس گیری تأسیسات موفقیت چندانی نداشتند زیرا موشک های هر دو طرف به طور خطرناکی به ایستگاه نزدیک شده بودند.

از آن زمان، اوکراین هشدار داده است که هرگونه آسیب به ساختمان ممکن است منجر به فاجعه ای مشابه چرنوبیل شود.

دوشنبه گذشته، زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خواستار حضور پوتین در دادگاه لاهه به دلیل “اقدامات جنایتکارانه” خود شد.

در آوریل امسال، یک ضد حمله از اوکراین برای پایان دادن به بن بست زمستانی پیش بینی می شود.

افشای اطلاعات از پنتاگون در ماه آوریل نشان داد که مقامات آمریکایی توانایی اوکراین برای آغاز یک حمله موفق را زیر سوال بردند.

از آنجایی که گروه واگنر تهدید کرده است که باخموت، شهری مورد مناقشه در شرق را ترک خواهد کرد، تهدید گروه واگنر اخیراً اعتماد روسیه را آسیب پذیرتر کرده است.

در روزهای اخیر، روسیه اعلام کرده است که آماده است نیروهای ویژه اخمت از چچن را جایگزین پرسنل گروه واگنر کند، اما کارشناسان هشدار می‌دهند که ممکن است در این کار اغراق‌آمیز باشد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام