سازمان ملل در حالی که هزاران نفر از منطقه درگیری در Tigray فرار می کنند ، می گوید: “بحران انسانی گسترده در حال گسترش است” در اتیوپی

درگیری های اخیر صدها کشته برجای گذاشته است ، اگرچه قطع ارتباطات در Tigray ارزیابی روند جنگ را دشوار کرده است

سازمان ملل در حالی که هزاران نفر از منطقه درگیری در Tigray فرار می کنند ، می گوید:

بسیاری از اتیوپیایی هایی که از جنگ فرار کرده اند در ام راکوبا در شرق سودان ، 80 کیلومتری مرز ، پناه گرفته شده اند. این اردوگاه زمانی پناهجویانی را که از قحطی اتیوپی در سالهای 85 تا 1983 اسکان داده بودند ، در خود جای داده بود. خبرگزاری فرانسه

سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد هزاران نفر در حال فرار از منطقه درگیری Tigre در شمال اتیوپی و منطقه مرزی با سودان هستند که اکنون با یک وضعیت اضطراری کامل پناهندگان روبرو شده اند.

بابر بلوچ ، سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل ، در یک جلسه توجیهی مطبوعاتی مجازی گفت: “یک بحران انسانی گسترده در حال گسترش است.”

بلوچ گفت ، روزانه حدود 4000 نفر در حال فرار از مرز هستند.

در مجموع ، از زمان درگیری در دو هفته پیش در Tigray ، بیش از 27000 نفر در حال حاضر به سودان سرازیر شده اند.

بلوچ گفت: “پناهندگانی كه از جنگ فرار می كنند ، با داشتن وسایل كم ، خسته از سفر طولانی به ایمنی می رسند.”

وی با تأکید بر اینکه سودان اکنون “هجوم غیبی را طی دو دهه گذشته در این بخش از کشور تجربه می کند” ، گفت: “سرعت بسیار سریع است.”

ابی احمد ، نخست وزیر اتیوپی ، برنده جایزه صلح نوبل سال گذشته ، در 4 نوامبر از یک کارزار نظامی در منطقه مخالف شمال خبر داد.

وی گفت که این پاسخ در پاسخ به حملات حزب حاکم محلی ، جبهه آزادی بخش مردم تیگری (TPLF) به اردوگاه های نظامی فدرال صورت گرفته است.

قبل از روی کار آمدن ابی در سال 2018 ، TPLF سه دهه بر سیاست اتیوپی سلطه داشت.

با کنار کشیدن حزب ، یک خصومت تلخ افزایش یافته و هرچه بیشتر نسبت به دولت مرکزی سرکشی می شود.

ابی در برابر دعوت رهبران جهان برای پایان دادن به خصومت و پذیرش میانجیگری مقاومت کرده است.

بحران انسانی گسترده در اتیوپی در حال وقوع است و می گوید سازمان ملل متحد در حالی که هزاران نفر از منطقه درگیری Tigray فرار می کنند

در همین حال ، درگیری های اخیر صدها کشته برجای گذاشته است ، اگر چه قطع ارتباطات در Tigray ارزیابی روند جنگ را دشوار کرده است.

همچنین مشخص نیست که چه تعداد از افراد در داخل اتیوپی آواره شده اند ، اما سخنگوی آژانس بشردوستانه سازمان ملل متحد ، جنس لارک ، گفت با توجه به تعداد افرادی که از مرز عبور می کنند “ممکن است آوارگی گسترده ای در داخل Tigray وجود داشته باشد.”

بلوچ همچنین هشدار داد که درگیری همچنین “یکی از نگرانی های عمده مداوم برای جمعیت پناهندگان اریتره” در Tigray است که به گفته وی نزدیک به 100000 نفر بوده است.

وی هشدار داد که “اوضاع بشردوستانه در نتیجه این بحران به سرعت در حال رشد است.” “احتمال آوارگی بیشتر پناهندگان در داخل کشور به طور فزاینده ای واقعی است.”

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.