سانسورها ویدیوهای مربوط به فقر را حذف می کنند

چین: سانسورچی ها ویدیوهای مربوط به فقر را حذف می کنند

رئیس جمهور چین شی جین پینگ

بر اساس گزارش ها، مردم چین از میزان شیوع فقر در این کشور به دلیل تبلیغات و سانسور بی اطلاع هستند.

در یک ویدیوی ویروسی اخیر، یک بازنشسته نشان داد که با 100 یوان یا 14.50 دلار، تقریباً مستمری ماهانه و تنها منبع درآمد خود، چه مواد غذایی می تواند بخرد. این ویدئو بعدا توسط مقامات چینی حذف شد.

یک خواننده ناامیدی گسترده در میان جوانان تحصیل کرده چینی را در مورد وضعیت مالی وخیم و آینده شغلی تیره و تارشان، مانند کار در کنسرت، ابراز کرد. او می خواند: «من هر روز صورتم را می شوم، اما جیبم از صورتم تمیزتر است. من به کالج رفتم تا به جوان‌سازی چین کمک کنم، نه برای ارائه غذا.»

چین بزرگترین زندانبان روزنامه نگاران جهان، صادرکننده محتوای تبلیغاتی: گروه مطبوعات

شی جین پینگ چین با زلنسکی تماس «طولانی و معنادار» داشت

طبق نوشته نیویورک تایمز، آهنگ او ممنوع شد و حساب های رسانه های اجتماعی او به حالت تعلیق درآمد.

سال گذشته، یک کارگر مهاجر که برای حمایت از خانواده‌اش سخت کار می‌کرد، پس از مثبت شدن آزمایش کووید-19، همدردی و توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرد و مقامات جزئیات گسترده‌ای از حرکات او را منتشر کردند. او به عنوان سخت کوش ترین فرد چین شناخته شد. سانسورها گفتگو درباره او را مسدود کردند و مقامات محلی بیرون از خانه او مستقر شدند تا از ملاقات خبرنگاران با همسرش جلوگیری کنند.

به گفته چین، این کشور یک کشور سوسیالیستی است که هدفش ارتقای رفاه عمومی است. در سال 2021، رهبر ارشد آن، شی جین پینگ، “پیروزی همه جانبه در نبرد علیه فقر” را اعلام کرد. با این حال بسیاری از مردم فقیر باقی می مانند یا درست بالای خط فقر زندگی می کنند. با کم رنگ شدن چشم انداز اقتصادی کشور و افزایش نگرانی مردم در مورد آینده خود، فقر به یک موضوع تابو تبدیل شده است که می تواند خشم دولت را برانگیزد.

اداره فضای مجازی چین در ماه مارس اعلام کرد که با افرادی که ویدئوها یا پست‌هایی را منتشر می‌کنند که «عمداً غم و اندوه را دستکاری می‌کنند، دو قطبی‌سازی را تحریک می‌کنند، اطلاعات مضری ایجاد می‌کنند که به تصویر حزب و دولت آسیب می‌رساند و توسعه اقتصادی و اجتماعی را مختل می‌کند، سرکوب خواهد کرد. ”

ویدیوهای غمگین از افراد مسن، افراد معلول و کودکان را ممنوع می کند.

به گفته نیویورک تایمز، پشت این ممنوعیت دولتی است که مشتاق است همه صحبت ها در مورد چین را مثبت نگه دارد. حزب کمونیست به این می بالد که در چهار دهه گذشته چند نفر را از فقر نجات داده است، در حالی که از ذکر این موضوع امتناع می ورزد که چگونه کل ملت را در دوران مائوتسه تونگ به فقر مطلق انداخته است.

فقرزدایی مدالی است که حزب برای ادعای مشروعیت خود به رخ می کشد. اما علیرغم ظهور چین به عنوان یک قدرت اقتصادی، این کشور از شبکه ایمنی اجتماعی به شدت نامناسبی برخوردار است و دولت مشتاق است تا هرگونه بحث در مورد شرایطی که مردم فقیر با آن روبرو هستند را مسدود کند.

با جستجوی کلمه چینی “pinkun” یا فقر در بزرگترین پورتال خبری کشور، qq.com، مهمترین خبر مربوط به تحقیقاتی است که نشان می دهد فقر چهارمین علت مرگ و میر در ایالات متحده است. به گزارش نیویورک تایمز، رسانه های خبری به ندرت دلایل سیستماتیک فقر در چین را گزارش می کنند.

(با ورودی های ANI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام