سایر قوانین وحشتناک ضد LGBTQ در سراسر جهان

مجازات اعدام برای رابطه جنسی همجنسگرایان در اوگاندا: سایر قوانین وحشتناک ضد LGBTQ در سراسر جهان

یووری موسوینی، رئیس جمهور اوگاندا، لایحه ضد همجنس گرایی را امضا کرد که شامل مجازات اعدام برای “همجنس گرایی تشدید شده” است که شامل رابطه جنسی با یک خردسال است. ملت آفریقا از معدود کشورهایی است که همجنس گرایی در آن جرم انگاری شده و مجازات آن اعدام است. تصویر مورد استفاده برای اهداف بازنمایی/رویترز

در زمانی که جهان جامعه همجنس‌گرایان، لزبین‌ها، تراجنسیتی‌ها (LGBTQ) را بیشتر می‌پذیرد، اوگاندا با امضای قانون برخی از خشن‌ترین قوانین ضد دگرباشان جنسی در جهان یک گام به عقب برداشته است.

روز دوشنبه، یووری موسوینی، رئیس جمهور اوگاندا، لایحه ضد همجنس گرایی را امضا کرد که شامل مجازات اعدام برای “همجنس گرایی تشدید شده” است که شامل رابطه جنسی با خردسال، داشتن رابطه جنسی در حالی که HIV مثبت و محارم است. قانون جدید، آموزش جنسی را برای جامعه همجنس‌گرایان جرم‌انگاری می‌کند و عدم افشای آنچه را که عاملان همجنس‌گرایی تشدید شده در اختیار پلیس می‌خواند، غیرقانونی می‌داند. برای مجرمان همجنس‌گرا به “توانبخشی” – تبدیل درمانی بی‌اعتبار – می‌خواهد.

تصویب این قانون واکنش‌هایی را در سراسر جهان برانگیخت و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، این قانون را «نقض غم‌انگیز حقوق بشر جهانی» خواند و از ملت آفریقا خواست فورا این قانون را لغو کند. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت که واشنگتن در حال بررسی «مراحل اضافی از جمله اعمال تحریم‌ها و محدودیت ورود به ایالات متحده علیه هر کسی است که در نقض جدی حقوق بشر یا فساد دخالت داشته باشد».

مقالات مرتبط

اوگاندا

اوگاندا قانون خشن ضد دگرباشان جنسی از جمله مجازات اعدام را تصویب کرد، ایالات متحده آن را نقض غم انگیز حقوق بشر خواند

اوگاندا

سنگاپور دومین مرد را در 3 هفته به دلیل حشیش اعدام کرد: کشورهایی که شدیدترین مجازات های مواد مخدر را دارند.

در حالی که قانون ضد دگرباشان جنسی اوگاندا به عنوان خشن ترین قانون در نظر گرفته می شود، این کشور در تبعیض علیه جامعه به حاشیه رانده شده تنها نیست. کشورهای دیگری در سراسر جهان وجود دارند که قوانین بسیار سخت گیرانه ای را علیه افراد LGBTQ وضع کرده اند و برخی کشورها نیز برای آن مجازات اعدام دارند.

در اینجا نگاهی داریم به برخی از سختگیرانه ترین قوانینی که علیه جامعه LGBTQ اجرا شده است.

ایران – حکم اعدام

در ایران، فعالیت جنسی همجنس گرایان بر اساس قانون مجازات 2013 ممنوع است، که اعمال «لوات»، «تفخیز»، «مساحقه» و سایر اعمال محرمانه را جرم می داند. این مقررات حداکثر مجازات اعدام را در پی دارد. طبق این قانون هم زن و هم مرد جرم شناخته می شوند.

طبق قانون ایران، ماده ۲۳۶ می‌گوید که تفخیز، یعنی قرار دادن اندام جنسی مرد در بین ران‌ها یا باسن مرد دیگر، در صورتی که طرف فعال غیرمسلمان باشد، می‌تواند موجب مجازات ۱۰۰ ضربه شلاق یا حتی اعدام شود. .

به همین ترتیب، ماده ۲۳۹ مقرر می دارد که «مساحقه» که زنی اندام جنسی خود را بر اندام جنسی زن دیگری بگذارد، مجازات شلاق ۱۰۰ ضربه دارد.

در فوریه 2022، این کشور دو مرد را پس از محکومیت به فعالیت جنسی همجنس اعدام کرد.

بر اساس برخی گزارش ها، رژیم ایران از زمان انقلاب اسلامی کشور در سال 1979 تاکنون بین 4000 تا 6000 همجنس گرا و لزبین را اعدام کرده است.

یمن – مرگ با سنگسار

فعالیت همجنس گرایان در این کشور خاورمیانه به تحقیر دیده می شود و طبق قانون حتی می تواند حکم اعدام را نیز به دنبال داشته باشد.

قانون در یمن عمل “لواطی” را چه توسط مردان و چه توسط مردان و زنان، با حداکثر مجازات 100 ضربه شلاق یا تا یک سال حبس در صورت مجرد بودن جرم دانسته است. در مواردی که متهم متاهل باشد، مجازات اعدام با سنگسار قابل اعمال است.

آمیزش جنسی بین زنان حداکثر سه سال حبس دارد.

یک گزارش وزارت ایالات متحده در سال 2020 ادعا کرد که در بیش از یک دهه گذشته هیچ اعدام شناخته شده ای از دگرباشان جنسی در این کشور وجود نداشته است.

عربستان سعودی – سنگسار شد

بر اساس تفسیر این کشور از قوانین شرعی، مرد متاهلی که به لواط می پردازد یا هر غیر مسلمانی که با مسلمانی لواط می کند، می تواند سنگسار شود. هر رابطه جنسی خارج از ازدواج غیرقانونی است.

مجازات اعدام برای رابطه جنسی همجنسگرایان در اوگاندا سایر قوانین وحشتناک ضد LGBTQ در سراسر جهان
در سال 2022، 11 کشور همچنان به صدور حکم اعدام برای رفتار جنسی همجنس گرا ادامه می دهند، در حالی که 70 کشور دیگر این رفتار را جرم انگاری می کنند. تصویر مورد استفاده برای اهداف بازنمایی/AFP

موریتانی – مرگ با سنگسار

ملت آفریقا فعالیت جنسی همجنس گرا بین مردان و زنان را جرم انگاری کرده است و طبق قانون آنها حداکثر مجازات اعدام با سنگسار را به دنبال دارد.

به گفته Human Dignity Trust، شواهدی مبنی بر اجرای قانون در سال های اخیر وجود دارد، اگرچه اطلاعات کمی در مورد میزان تبعیض و خشونت علیه افراد دگرباش جنسی در دسترس است.

برونئی – سنگسار

در آوریل 2019، برونئی به دلیل قوانین سختگیرانه اسلامی جدید خود خبرساز شد. پادشاهی کوچک آسیایی غنی از نفت، جنایات جنسی مقعدی و زنا را مجازات سنگسار کرد.

با این حال، پس از محکومیت بین المللی، سلطان حسنال بلکیاه، حاکم کشور گفت که تعلیق مجازات اعدام را تمدید خواهد کرد.


پوشش کامل ما در مورد حقوق LGBTQ در سراسر جهان

اوگاندا لایحه ممنوعیت شناسایی به عنوان LGBTQ را تصویب کرد: کشورهای دیگری که در آنها همجنسگرا بودن غیرقانونی است

چرا خانواده های همجنس گرا در مجارستان در معرض تهدید هستند؟

“I Do”: آیا هند کشور بعدی خواهد بود که ازدواج همجنس گرایان را تایید می کند؟

توضیح: رنگ های پرچم پراید به چه معناست؟


نیجریه – 14 سال زندان

در سال 2014، گودلاک جاناتان، رئیس جمهور وقت نیجریه، قانون ازدواج همجنس گرایان (ممنوعیت) را امضا کرد. طبق قانون، نه تنها ازدواج همجنس گرایان را ممنوع می کند، بلکه ثبت باشگاه ها، انجمن ها و سایر سازمان های همجنس گرا را نیز ممنوع می کند. علاوه بر این، نمایش عمومی محبت بین افراد همجنسگرا نیز ممنوع است. هر کسی که به جرم همجنس‌گرایی مجرم شناخته شود، می‌تواند تا 14 سال زندانی شود. در حالی که این قانون در سراسر کشور اعمال می شود، 12 ایالت شمالی قوانین خاص خود را دارند که مردان و زنان همجنس گرا را با سنگسار مجازات می کند.

تونگا – 10 سال زندان

تونگا همه روابط همجنس گرایان را غیرقانونی دانسته و اشکال مختلف بیان جنسیت را جرم انگاری کرده است. قانون جرائم جنایی این کشور مجازات بدنی، به ویژه شلاق، را برای افرادی که به «لواط» محکوم شده اند، مجاز می داند.

مردان و زنان در صورت مجرم شناخته شدن به اتهام فعالیت جنسی همجنس با یک دهه زندان مواجه خواهند شد.

در حالی که پیگرد قانونی بر اساس قانون نادر است، انگ، خشونت و تبعیض علیه اعضای جامعه LGBTQ+ همچنان وجود دارد.

مالزی – 20 سال زندان و شلاق

این کشور فعالیت جنسی همجنس گرا بین مردان و زنان را جرم انگاری کرده است. این احکام شامل حداکثر مجازات 20 سال حبس همراه با شلاق است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام