سربازان روسی پوست کلفت پس از ماهیگیری و حفر سنگر در چرنوبیل به دلیل بیماری تشعشعات جان خود را از دست دادند.

سربازان روسی پوست کلفت پس از ماهیگیری و حفر سنگر در چرنوبیل به دلیل بیماری تشعشعات جان خود را از دست دادند.

شهر متروکه پریپیات، اوکراین. عکس فایل. رویترز

سربازان روسی که در حین تسلط بر این منطقه در جنگل چرنوبیل سنگر حفر کردند، به بیماری تشعشعات مبتلا شدند.

وقتی روس‌ها وارد شدند، اوکراینی‌های محلی که در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای زندگی می‌کردند که 37 سال پیش منفجر شد و منطقه را در معرض آلودگی رادیواکتیو قرار داد، به آنها هشدار دادند که در جنگل کمپ ایجاد کنند.

با این حال، سربازان حتی پس از درک اولیه “خطرات”، خود را در جنگل نصب کردند، گویا سنگرها را حفر کردند و گربه ماهی صید کردند و حیوانات را از کانال خنک کننده راکتور شلیک کردند.

چرا خشم از روسیه در ارمنستان ایجاد می شود؟

پاکسازی نژادی: مسکو بخش‌های تصرف شده اوکراین را به روسیه کوچک تبدیل می‌کند

بابا هانا، ساکن چرنوبیل، 90 ساله، در مصاحبه با تایمز درگیری با نیروهای اشغالگر را به یاد آورد و گفت: “شروع کردم به داد زدن بر سر آنها”.

بر اساس گزارش ها، نیروهای ولادیمیر پوتین در نزدیکی راکتور شماره 4 اردو زدند و سنگرهای دفاعی را در خاک مرگبار زیر سطح حفر کردند.

آخرین سرنشینان در 1 آوریل زمانی که نیروهای اوکراینی ضدحمله هایی را از کیف آغاز کردند و کوه هایی از زباله را پشت سر گذاشتند، ترک کردند.

دیپلمات‌ها گزارش داده‌اند که بیماری تشعشعات از آن زمان به سربازان روسی مستقر در جنگل حمله کرده است. پس از قرار گرفتن در معرض، علائم ممکن است در عرض یک ساعت ظاهر شوند و برای چندین ماه باقی بمانند و اغلب منجر به مرگ می شوند.

در 26 آوریل 1986، راکتور شماره 4 نیروگاه هسته ای چرنوبیل فوران کرد. بدترین حادثه غیرنظامی هسته ای جهان نحوه اشاره اکثر مردم به آن است. در نتیجه افراد زیادی کشته شدند و کمتر از شش سال بعد اتحاد جماهیر شوروی سقوط کرد.

شهر پریپیات و منطقه محرومیت 30 کیلومتری اطراف آن از تمام ساکنان آن خالی شد و قرار بود پاکسازی در سال 2065 به پایان برسد.

تیم‌هایی از کارگران برای حذف خاک سطحی آلوده و دفن آن در زیر زمین در جنگل سرخ، که نام خود را از رنگ درختان آسیب‌دیده از فاجعه گرفته بود، فرستادند. این کار در سال های پس از وقوع انجام شد.

ارتش روسیه در 24 فوریه 2022 از بلاروس وارد چرنوبیل شد و پنج هفته در آنجا ماند.

اوکسانا پیشنا، 30 ساله، یک راهنمای تور سابق که اکنون برای وزارت ایالتی مسئول منطقه محرومیت کار می کند، به روزنامه گفت: “سعی نکنید منطق پیدا کنید، احمقانه است.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام