سفر وزیر اتحادیه جیتندرا سینگ به بریتانیا شاهد همکاری های تحقیقاتی در کانون توجه است

سفر وزیر اتحادیه جیتندرا سینگ به بریتانیا شاهد همکاری های تحقیقاتی در کانون توجه است

وزیر علوم، دکتر جیتندرا سینگ

در بازدید دکتر جیتندرا سینگ، وزیر علوم اتحادیه امپریال کالج لندن، همکاری‌های تحقیقاتی بین هند و بریتانیا در زمینه جذب کربن و فناوری‌های فضایی همچنان در کانون توجه قرار داشت.

سینگ این هفته در تور بریتانیا است.

به وزیر اتحادیه بینش هایی در مورد پروژه های در حال انجام داده شد که دانشمندان و محققان هر دو کشور بر روی آنها تمرکز داشتند و همچنین با گروه دانشجویان هندی قابل توجه در دانشگاه تحقیقاتی پیشرو تعامل داشتند.

مان کی باات: صدمین قسمت از سخنرانی نخست وزیر مودی به صورت زنده در مقر سازمان ملل پخش می شود

بیایید خبرهای خوب را با Mann Ki Baat@100 جشن بگیریم زیرا نخست وزیر مودی قدرت را به مردم بازگردانده است.

هیئت وزیران، از جمله مشاور علمی اصلی دولت هند، پروفسور آجی کومار سود، از آزمایشگاه‌های کالج امپریال بازدید کردند تا گزارشی دست اول از این پیوندها ارائه کنند.

دکتر سینگ روز جمعه در جریان این دیدار گفت: «مزیت مشترک ما این است که دو کشور در طول قرن‌ها پیوند بسیار راحتی با یکدیگر دارند، بنابراین کار را برای همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف آسان‌تر می‌کند».

«آنچه قابل توجه است این است که همه مؤسسات مانند امپریال کالج لندن تعداد بسیار قابل توجهی از پسران و دختران هندی دارند و همچنین اعضای هیئت علمی در اینجا با احترام و توقع زیادی به آنها نگاه می کنند.

او گفت: «داستان موفقیت واکسن در عواقب کووید، چیزی است که پتانسیل عظیم هند را که در انتظار وقوع بود، اثبات کرده است.

وزیر از کارخانه آزمایشی جذب کربن امپریال بازدید کرد تا ببیند چگونه دانشجویان در حال آموزش برای تبدیل شدن به نسل بعدی مهندسان شیمی هستند.

او همچنین نمایشی از آخرین تصویربرداری از مریخ نورد را در مؤسسه علوم داده توسط دانشمند هندی الاصل پروفسور سانجیو گوپتا قبل از تعامل با دانشجویان مشاهده کرد.

پروفسور مری رایان، معاون پژوهشی (تحقیق و سازمانی) در امپریال کالج لندن که در این تور به وزیر ملحق شد، گفت: «بسیار عالی است که می‌بینیم هند دستور کار علمی برای توسعه پایدار را هدایت می‌کند و مجموعه‌ای چشمگیر از تعامل را از طریق گروه Science20 رهبری می‌کند. . ما مشتاقانه منتظریم تا در مورد نتایج بیشتر بیاموزیم و با شرکای خود در هند در زمینه های اولویت کار کنیم.

“اینجا در امپریال، ما فوق العاده به ارتباطات دیرینه خود با هند افتخار می کنیم. ما مفتخریم که میزبان بیش از 800 دانشجوی با استعداد و بسیار کارآفرین از هند باشیم که من امروز از دیدن برخی از آنها خوشحالم.”

در طی این بازدید، کالج امپریال لندن اعلام کرد که برنامه «بورس تحصیلی رهبران آینده» را برای دانشجویان کارشناسی ارشد هندی راه‌اندازی می‌کند که طی سه سال آینده از 30 دانشجو پشتیبانی می‌کند.

این بورسیه ها برای دانشجویان رشته های کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی، علوم طبیعی، دانشکده بازرگانی و پزشکی و نیمی از بورسیه ها برای دانش پژوهان زن در نظر گرفته شده است.

پروفسور پیتر هاینس، معاون (آموزش و تجربه دانشجویی) در امپریال، گفت: «این یک اولویت واقعی برای امپریال است که به تسهیل و حمایت از تحرک دو طرفه بین هند و بریتانیا ادامه دهد.

هاینز گفت: “امیدوارم که در آینده بتوانیم از دانشجویان بیشتری از هند استقبال کنیم و بسیار خوشحالم که امروز به اشتراک بگذارم که امپریال کمی بیش از 400000 پوند در بورسیه های تحصیلی برای رهبران آینده STEM-B هند سرمایه گذاری می کند.”

وی گفت: “این سرمایه گذاری شاهد راه اندازی 30 بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی در سه سال آینده خواهد بود و اولین دور درخواست در سال تحصیلی آینده افتتاح می شود.”

وزیر علوم در جریان سفر پنج روزه خود به بریتانیا، در نشست شورای علم و نوآوری هند و بریتانیا با امضای یادداشت تفاهم (MoU) با همتای انگلیسی خود، جورج فریمن، آغاز به کار کرد.

او از آن زمان تاکنون از چندین مؤسسه دانشگاهی از جمله دانشگاه ساری و آزمایشگاه رادرفورد اپلتون در آکسفورد بازدید کرده و با دانشگاهیان و روسای دانشگاه در انجمن سلطنتی لندن تعامل داشته است.

روز شنبه، سینگ در یک رویداد دیاسپورای هندی در کمیسیون عالی هند در لندن شرکت کرد و درباره داستان رشد هند و همکاری‌های دوجانبه با نمایندگانی از حوزه‌های علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) بحث کرد.

روز یکشنبه، وزیر به یک رویداد ویژه پخش زنده به مناسبت صدمین قسمت از سخنرانی رادیویی «مان کی باات» نخست وزیر نارندرا مودی در خانه هند در لندن خواهد پیوست.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام