سفر چهار کشور EAM Jaishankar از آمریکای مرکزی، لاتین امروز آغاز می شود

EAM Jaishankar امروز سفر چهار کشور آمریکای مرکزی و لاتین را آغاز می کند

تصویر فایل EAM S Jaishankar

دهلی نو: وزیر امور خارجه (EAM) S Jaishankar از امروز در یک سفر چهار کشور آمریکای مرکزی و لاتین است.

در بیانیه ای وزارت امور خارجه (MEA) گفت: «EAM از گویان (21-23 آوریل)، پاناما (24-25 آوریل)، کلمبیا (25-27 آوریل) و جمهوری دومینیکن (27 آوریل) بازدیدهای رسمی خواهد داشت. -29 آوریل).

در گویان، جایشانکار با رهبری تماس خواهد گرفت و با چندین وزیر تعامل خواهد کرد.

او ریاست جلسه کمیسیون مشترک با همتای خود هیو هیلتون تاد را بر عهده خواهد داشت که مستلزم گفتگو در مورد طیف وسیعی از مسائل بین دو کشور خواهد بود. سفر EAM به گویان همچنین فرصتی برای نشست وزرای خارجه در قالب هند-COFCOR (شورای روابط خارجی و جامعه (COFCOR)؛ گروهی متشکل از 15 عضو جامعه کارائیب (CARICOM)) و برگزاری جلسات دوجانبه با بر اساس بیانیه مطبوعاتی رسمی MEA، وزرای شرکت کننده.

پس از سفر خود به گویان، جایشانکار از 24 تا 25 آوریل از پاناما دیدن خواهد کرد. او با رهبری عالی تماس خواهد گرفت و جاناینا توانی منکومو، وزیر امور خارجه، میزبان او خواهد بود.

در این سفر، نشست وزیران خارجه هند و سیکا نیز تشکیل خواهد شد که در آن وی با نمایندگان سیستم یکپارچه سازی آمریکای مرکزی هشت کشور (سیکا) دیدار خواهد کرد.

در 25-27 آوریل، EAM سفری به کلمبیا را آغاز خواهد کرد که در آنجا با چندین نماینده ارشد دولت، تجارت و جامعه مدنی ملاقات خواهد کرد. وزارت امور خارجه در بیانیه خود اعلام کرد که سفر وی به کلمبیا اولین سفر سطح وزیران خارجه به این کشور خواهد بود.

علاوه بر این، سفر جایشانکار به جمهوری دومینیکن بالاترین سطح سفر هند از زمان برقراری روابط دیپلماتیک در سال 1999 است. وی از 27 تا 29 آوریل به این کشور سفر خواهد کرد.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است که دیدار EAM پس از تأسیس سفارت مقیم ما در سانتو دومینگو در سال 2022 انجام می شود. در بیانیه مطبوعاتی آمده است که جدا از تماس با رهبری سیاسی کشور، EAM با وزیر امور خارجه روبرتو آلوارز گفتگو خواهد کرد.

این دو رهبر همچنین رسماً مأموریت مقیم هند را افتتاح خواهند کرد. همچنین انتظار می رود EAM در وزارت خارجه جمهوری دومینیکن سخنرانی کند.

یک هیئت تجاری از هند به رهبری CII به EAM در رویدادهای تجاری نیز در طول این سفر برنامه ریزی شده است. این نشست ها بر علاقه فزاینده دو طرف برای تقویت روابط تجاری تاکید می کند. EAM همچنین با اعضای جامعه هند در هر چهار کشور ملاقات خواهد کرد.

بازدید EAM از این چهار کشور؛ تعاملات دوجانبه او و همچنین تعامل با همتایان گروه های مهم منطقه ای: CARICOM و SICA، به شتاب تعاملات هند و LAC می افزاید.

این فرصتی را برای ادامه تماس در سطح بالا با کشورهای آمریکای لاتین و دریای کارائیب و کشف زمینه های جدید همکاری در طیف وسیعی از زمینه ها فراهم می کند. به ویژه در سناریوی پس از همه گیری، بیانیه مطبوعاتی رسمی خوانده شد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام