سه رهبر دیگر حزب تحریک انصاف از حزب نخست وزیر سابق خان در 24 ساعت استعفا کردند و خشونت 9 مه را محکوم کردند.

پاکستان: سه رهبر دیگر حزب تحریک انصاف در 24 ساعت از حزب نخست وزیر سابق خان استعفا کردند و خشونت 9 می را محکوم کردند.

عمران خان نخست وزیر سابق و رئیس تحریک انصاف پاکستان. خبرگزاری فرانسه

سه رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان روز پنجشنبه استعفای خود را از حزب عمران خان اعلام کردند. به گزارش ژئو نیوز، پس از شورش های 9 مه، تعداد زیادی از رهبران حزب را ترک کردند.

ملکه بخاری در یک کنفرانس خبری در اسلام آباد گفت: «من حوادث نهم ماه مه را محکوم می کنم. برای هر پاکستانی، حوادثی که در 9 می رخ داد بسیار دردناک است.

بخاری «انفصال» خود را از حزب اعلام کرد و گفت که تحت فشار نبوده و «هیچکس مرا مجبور به این تصمیم نکرده است».

من به عنوان یک وکیل، می خواهم نقش مثبتی در پاکستان داشته باشم. من همچنین می خواهم با خانواده ام وقت بگذرانم.» به گزارش ژئو نیوز، او گفت.

بخاری ساعاتی پس از آزادی از زندان آدیالا، حزب را ترک کرد، جایی که پس از دستگیری تحت بخش 4 حفظ نظم عمومی به آنجا فرستاده شد.

بخاری در یک مطبوعاتی از تصمیم مقامات برای بررسی وقایع 9 مه حمایت کرد و گفت که افراد پشت سر حوادث خشونت آمیز باید مجازات شوند.

وی افزود: زمانی که از خط قرمزها عبور کرد، باید طبق قانون عمل شود.

چیما در یک کنفرانس مطبوعاتی جداگانه گفت که او و همسرش به دلیل خشونتی که پس از دستگیری رئیس حزب تحریک انصاف رخ داد، نمی توانند به حزب تحت رهبری خان ادامه دهند.

«من خودم آنجا در خانه فرمانده سپاه بودم. از دیدن آنچه در آنجا اتفاق می افتد غمگین شدم. افرادی که در این امر دست داشته اند باید مجازات شوند.»

او گفت که اگر کارگرانش خشن باشند، شکست یک حزب است.

«این حرفه [..] در خون ماست… ترک سیاست تصمیم آسانی نبود. به گزارش ژئو نیوز، چیما افزود: شما در سیاست به ملت خدمت می کنید، اما نه به قیمت نیروهای مسلح… نه به قیمت افرادی که از کشور محافظت می کنند.

اسد عمر وزیر دارایی سابق پاکستان از سمت دبیرکلی تحریک انصاف پاکستان کناره گیری کرد. این اعلامیه توسط عمر اندکی پس از آزادی او از زندان آدیالا، روزنامه اکسپرس تریبون پاکستان منتشر شد.

عمر تصمیم خود را روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در باشگاه ملی مطبوعات در اسلام آباد اعلام کرد.

«در این شرایط نمی توانم حزب را رهبری کنم. من در حال استعفا از سمت دبیرکل و عضو کمیته مرکزی حزب تحریک انصاف هستم.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام