سومین هندی در یک ماه گذشته در زندان پاکستان درگذشت

سومین هندی در یک ماه گذشته در زندان پاکستان درگذشت

تصویر بازنمایی رویترز

گزارش شده است که یک زندانی هندی در حین بازداشت در زندان مالیر در کراچی، شهر بندری جنوب پاکستان جان خود را از دست داد. بر اساس گزارش ها، متوفی به نام بالو سومین هندی شد که ظرف یک ماه در زندان پاکستان جان خود را از دست داد.

بالو، پسر جتا، در سال 2020 به دلیل عبور از آب های سرزمینی پاکستان دستگیر و متعاقباً به زندان مالیر منتقل شد.

به گفته محمد ارشد، ناظر زندان مالیر، این زندانی هندی در 22 مه در حالی که تحت معالجه در موسسه ملی بیماری های قلبی عروقی بود، درگذشت.

مقالات مرتبط

مطرح شد

موضوع نگران کننده را با اسلام آباد مطرح کرد: هند در مدت 9 ماه 6 زندانی هندی را در پاکستان کشته است.

مطرح شد

پاکستان 337 زندانی هندی را آزاد کرد

در یک گزارش خبری عربی به نقل از ارشد آمده است که جسد در حال حاضر در سردخانه ایذی نگهداری می شود، زیرا مقامات زندان منتظر تکمیل تشریفات قانونی قبل از تحویل آن به بستگان بالو هستند.

ماهیگیران از هند و پاکستان اغلب به اتهام نقض آبهای سرزمینی یکدیگر با بازداشت روبرو می شوند.

به دلیل عدم تعیین مرزهای مشخص در دریای عرب بین مرزهای دو کشور، بسیاری از قایق های ماهیگیری فاقد فناوری لازم برای تعیین دقیق مکان دقیق خود هستند.

در نتیجه، این ماهیگیران اغلب حتی پس از گذراندن دوران محکومیت اولیه خود در بازداشت طولانی مدت قرار می گیرند.

متاسفانه در 8 می، یک ماهیگیر هندی دیگر به نام سوما دوا 50 ساله نیز در همان زندان جان باخت. دیوا از بیماری های ریوی و قلبی رنج می برد، و علیرغم ارائه خدمات درمانی در بیمارستان، طبق گزارش مقامات زندان، وضعیت وی به مرور وخیم تر شد و منجر به مرگ او شد.

اندکی پس از درگذشت ذوالفقار، یکی دیگر از زندانیان هندی در زندان مالیر، مرگ وی توسط فیصل ادی، رئیس بنیاد ادهی، که مسئول سردخانه ای است که اجساد زندانیان متوفی در آن نگهداری می شود، تایید شد.

در حالی که سرپرست ارشد ادعا می‌کند که کمک‌های پزشکی به زندانیان در داخل زندان و بیمارستان‌های بزرگ ارائه می‌شود، واقعیت نگران‌کننده این است که حداقل چهار شهروند افغان نیز از نوامبر ۲۰۲۲ در زندان مالیر جان خود را از دست داده‌اند.

فیض محمد که از افغانستان برای درمان خواهر شوهرش وارد پاکستان شده بود، در اوایل سال جاری پس از تشخیص فشار خون، دیابت و افسردگی ناشی از عفونت شدید گوش در زندان مالیر درگذشت.

تاج محمد که در ژانویه 2022 بازداشت شد، 9 ماه بعد درگذشت، در حالی که عبدالخلیل، یکی دیگر از زندانیان افغان که در نوامبر 2022 بازداشت شده بود، در ماه دسامبر درگذشت. علاوه بر این، ولی خان، یک افغان که در ماه نوامبر دستگیر شد، در اواخر ژانویه 2023 با مرگ خود مواجه شد.

این حوادث شرایط و مراقبت های ارائه شده به زندانیان را مورد تردید قرار می دهد و باعث بررسی دقیق وضعیت می شود.

(با ورودی های نمایندگی ها)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام