سیددارامایا امروز به عنوان وزیر ارشد کارناتاکا سوگند یاد می کند، دی کی شیواکومار به عنوان Dy CM انتخاب می شود.

سیددارامایا امروز به عنوان وزیر ارشد کارناتاکا سوگند یاد می کند، دی کی شیواکومار به عنوان Dy CM انتخاب می شود.

سیددارامایا و دی کی شیواکومار. ANI

پس از روزها تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی کرسی وزیر ارشد در کارناتاکا را به دست می آورد، سیددارامایا بالاخره امروز به عنوان وزیر امور خارجه سوگند یاد خواهد کرد در حالی که دی کی شیواکومار معاون وزیر خواهد شد.

برخی منابع همچنین گفته اند که احتمالاً هشت قانونگذار در کنار آنها به عنوان وزیر سوگند یاد خواهند کرد.

هفته گذشته، کنگره یک پیروزی گسترده در ایالت جنوبی به دست آورد و به دوره BJP پایان داد.

سیددارامایا و شیواکومار تا اواخر شب جمعه در دهلی بودند و با فرماندهی عالی حزب در مورد اسامی وزرایی که قرار است در کابینه جدید معرفی شوند و تخصیص پورتفولیوها گفتگو می کردند.

از جمله کسانی که امروز سوگند یاد خواهند کرد عبارتند از G Parameshwara، KH Muniyappa، KJ George، MB Patil، Satish Jarkiholi، Priyank Kharge، Ramalinga Reddy، و BZ Zameer Ahmed Khan.

مليكارجون خارگ، رئيس كنگره براي چندين عضو از احزاب همفكر دعوت نامه فرستاده است. مراسم تحلیف ساعت 12:30 بعد از ظهر در ورزشگاه کانتیراوا بنگالور برگزار می شود.

سیددارامایا، 75 ساله، پس از دوره پنج ساله اولیه خود در سال 2013، برای دومین دوره نخست وزیر خواهد شد. در حالی که شیواکومار، 61 ساله، که پیش از این به عنوان وزیر در دوران سیددارامایا کار می کرد، همچنین تا زمان انتخابات پارلمانی به عنوان رئیس ایالت کارناتاکا این حزب ادامه خواهد داد. سال آینده.

بنگالورو برای مراسم سوگند آماده می شود

پوسترهای خانواده گاندی با سیددارامایا و شیواکومار در سرتاسر بنگالورو قبل از مراسم ادای سوگند نصب شده است.

«امروز مراسم تحلیف رئیس جمهور، معاون وزیر امور خارجه و هشت نماینده مجلس شورای اسلامی که به عنوان وزیر سوگند یاد خواهند کرد (در کابینه دولت) است، همه در آن حضور دارند. من برای همین می روم. مایه خوشحالی است که یک دولت جدید و قوی کنگره در کارناتاکا به قدرت رسیده است. این به کارناتاکا کمک می کند و محیط خوبی را در کشور ایجاد می کند ANI قبل از عزیمت به بنگالورو

دعوت از رهبرانی مانند همنت سورن، سیتارام یچوری، اودهاو تاکرای، شراد پاوار، و فاروق عبدالله، آخیلش یاداو، رئیس حزب سامجوادی و نوین پاتنایک، وزیر ارشد اودیشا، ارسال شده است.

کنگره چیزهای زیادی در دستور کار خود دارد

در حالی که کنگره تنها ایالت سابق تحت حاکمیت BJP را به دست آورده است، حزب بزرگ قدیمی تعدادی وعده دارد که باید به آن عمل کند.

کنگره در مانیفست انتخاباتی خود وعده داده است که «ضمانت» 200 واحد برق رایگان برای همه خانوارها (گروه جیوتی)، کمک ماهیانه 2000 روپیه به زن سرپرست هر خانواده (گروه لاکشمی)، 10 کیلوگرم برنج رایگان برای هر خانواده را اجرا کند. عضو خانواده BPL (Anna Bhagya)، 3000 روپیه هر ماه برای جوانان فارغ التحصیل و 1500 روپیه برای دارندگان دیپلم (هر دو در گروه سنی 18 تا 25 سال) به مدت دو سال (YuvaNidhi) و سفر رایگان برای زنان در اتوبوس های حمل و نقل عمومی (شکتی)، در اولین روز به دست گرفتن قدرت در ایالت.

شیواکومار روز جمعه گفت: «اجرای وعده‌هایی که به مردم داده شده، اولویت اول ماست.»

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.