سیددارامایا می گوید که عامل مودی در انتخابات مجلس کار نمی کند و به ضدیت با قدرت اشاره می کند

سیددارامایا می‌گوید: انتخابات کارناتاکا 2023: عامل مودی در نظرسنجی‌های مجلس کار نخواهد کرد و به ضدیت با قدرت اشاره می‌کند

سیددارامایا و دی کی شیواکومار دو تن از قدرتمندترین رهبران کنگره در کارناتاکا هستند. PTI

بنگالوروسیددارامایا، رهبر کنگره کارناتاکا روز جمعه گفت که “عامل مودی” هیچ تاثیری در انتخابات آتی مجمع کارناتاکا نخواهد داشت و همچنین اشاره کرد که او انتظار دارد جامعه مسلمان با شرکت در رای گیری تاکتیکی از حزب او حمایت کند.

نخست وزیر سابق افزود که انتخابات مجلس بر سر مسائل محلی برگزار خواهد شد و اصرار داشت که پیروزی در ایالت جنوبی به عنوان پله ای برای کنگره در سیاست ملی پیش از انتخابات 2024 لوک سبها باشد.

سیددارامایا در مصاحبه ای با خبرگزاری PTI گفت که این آخرین رقابت انتخاباتی او خواهد بود و انتظار دارد 90 درصد از رای دهندگان مسلمان از کنگره حمایت کنند، با توجه به اینکه BJP حاکم در ایالت جنوبی با یک موج قوی ضد ریاست جمهوری مواجه است.

رهبر کهنه کار کنگره همچنین هرگونه اختلاف با رئیس کنگره ایالتی و همکار مدعی نخست وزیری دی کی شیواکومار را رد کرد، زیرا وی اظهار داشت که هر کسی می تواند آرزوی چنین پست هایی را داشته باشد.

«مسابقه مودی در مقابل راهول در سطح ملی عمدتاً به این دلیل است که مردم چنین طرح می کنند، اما این مبارزه بین دو ایدئولوژی است – سیاست جمعی و سکولار. بازدیدهای نخست وزیر مودی هیچ تاثیری بر رای دهندگان کارناتاکا نخواهد داشت، زیرا این یک انتخابات ایالتی است، این یک انتخابات ملی نیست. رهبر کنگره گفت: مهمترین مسائلی که مردم قرار است در نظر بگیرند، مسائل محلی و سوء مدیریت دولت BJP است.

سیددارامایا در مورد اینکه آیا مسلمانان که 10 تا 12 درصد جمعیت را تشکیل می دهند، رأی تاکتیکی را به نفع حزب کنگره در کارناتاکا انتخاب خواهند کرد، همانطور که برای ماماتا بانرجی در بنگال غربی در سال 2021 انجام دادند، به نظر می رسد در کارناتاکا نیز باشد. مسلمانان تصمیم گرفته اند که حزب کنگره به قدرت بازگردد و به حزب کنگره و رهبری آن ایمان دارند.

کنگره تنها حزبی است که از منافع اقلیت ها در ایالت محافظت می کند. ما بیش از 90 درصد آرا را از جامعه مسلمان و جامعه مسیحی انتظار داریم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا کنگره با ایده همسویی با JD(S) در صورت برگزاری مجمع مخالف است، گفت که این سوال در ایالت جنوبی مطرح نخواهد شد. “این سوال اصلا مطرح نمی شود. مردم از دولت ائتلافی و BJP حاکم به ستوه آمده اند. آنها می خواهند کنگره به قدرت برسد، تصمیم گرفته اند به آن فرصت بدهند.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام