سیر سیاه دکتر بیز (170 گرمی)

حدود 80 تا 90 درصد ریشه های مو در هر مقطع زمانی در مرحله رشد هستند. تخمیر سیر تازه به این صورت است که آن را به مدت ۵۰ تا ۹۰ روز در دمای ۶۰ تا ۷۷ درجه و در رطوبت ۸۰ تا ۹۰ درصد نگهداری می کنند. سیر سیاه از تخمیر کردن سیر تازه و خام بدست می آید به این صورت که در دمای ۶۰ تا ۹۰ درجه سانتی گراد و رطوبت ۸۰ تا ۹۰ درصد سیر خام را به مدت سه ماه در دستگاه قرار می دهند سپس سیر بعد از این مدت سیاه رنگ و ژله ای می شود همچنین مزه آن نیز تغییر می کند و طعم ملسی خواهد داشت و عطر آن نیز تغییر خواهد کرد. آب و هوای این منطقه درتابستان معتدل و در فصل زمستان سرد و کوهستانی است. براي تهيه عصاره بابونه ميتوانيد ۳ قاشق از برگهای خشك شده بابونه رابا ۳ ليوان آب مخلوط كنيد و آنرا روي حرارت بگذاريد و اجازه دهيد تا نصف آب آن باقي بماند. مزه سیر سیاه شیرین نرمال هستش و بسیار نرم و کاراملی .بهترین نحوه مصرف سیر سیاه بصورت ناشتا قبل از صبحانه میباشد اما با توجه به شرایط سلامتی هر شخص مقدار ان میتواند یک حبه یا نصف حبه باشد و یا کمتر، و حتما بعداز مصرف سیر سیاه صبحانه میل کنید.البته به همراه سالاد و غذا هم میتوانید سرو کنید.

سیر به همراه گیاه شناخته شده ای مانند مارچوبه ، زعفران و موسیر در راسته مارچوبه سانان دسته بندی می شود. برای تهیه آن یک قاشق چای سیاه را با یک قاشق گیاه مریم گلی خشک و دو لیوان آب روی حرارت گذاشته تا آرام آرام بجوشد و به اندازه یک لیوان از این محلول باقی بماند، اجازه دهید تا خنک شود و آن را صاف کنید . جنگلهای انبوه با چشمههای زلال جوشان و آبشارهای زیبا در مسیرهای جنگلی، پیدایش دشت بیانتهای شقایق در فصل بهار و رویش شگفتانگیز دشتهای گل رنگارنگ، این منطقه را دُردانه ییلاقات گیلان کرده است. يكي از شيوههای طبيعي و بيدردسر براي از ميان بردن سفيدي موها ماساژ موها با لوسيون گياهي چاي سياه است. براي تهيه اين لوسيون كافي است يك قاشق غذاخوري چاي سياه رابا يك قاشق غذاخوري گياه مريمگلي خشك شده با ۲ ليوان آب روي حرارت بگذاريد تا آرام آرام بجوشد و يك ليوان از اين جوشانده باقي بماند.

به اعتقاد درمانگران طب هندي مصرف تركيب يك حب زنجبيل رنده شده با يك قاشق غذاخوري عسل يكي از بهترين تركيبهای خوراكي است كه ميتواند به پيشگيري از سفيدشدن تارهاي مو كمك كند. براي پيشگيري از سفيد شدن و خاكستري شدن موها نه تنها استفاده از ماسك گياهي توصيه ميشود بلكه اصلاح رژيم غذايي و گنجاندن مواد طبيعي نيز به سبد غذايي افراد ميتواند تاثير مستقيمي بر پيشگيري از سفيدشدن موها داشته باشد. بهترين روش براي سياهكردن تارهاي سفيد مو اين است كه انها رابا اين لوسيون گياهي ۵ دفعه در هفته ماساژ دهيد. اجازه دهيد لوسيون به خوبي سرد شود. هرروز بعد از شامپو كردن موها با شامپوي گياهي از اين عصاره براي شستوشوي موهايتان استفاده كنيد و اجازه دهيد روي موهايتان خشك شود. اين جوشانده را صاف كنيد و تمام برگهای خشك رابا كمك صافي جدا كنيد و اجازه دهيد اين عصاره سرد شود. يكي ديگر از لوسيونهای گياهي و طبيعي كه ميتواند به تيره شدن موهاي سفيدتان كمك كند جوشانده گياه تنباكو است كه به روش جوشانده چاي سياه آماده ميشود.

از معجزه چاي سياه و تنباكو چه ميدانيد؟ مصرف برنج سبوسدار و هليله سياه در وعدهها و ميانوعدههای غذايي و جايگزيني آن بجاي برنج معمولي در كنار مصرف گياهاني مانند پياز و سير و شاهي تاثير زيادي در برطرف شدن سفيدي موها و سياهشدن انها دارد. حتی الامکان سیر را در وعده های غذایی خود بگنجانید و از آن به عنوان چاشنی اصلی غذا استفاده کنید، سیر تاثیر مستقیمی بر کاهش روند سفید شدن موها دارد . بهترين حالت آن است كه براي شستو شوي موهايتان ازيك شامپوي گياهي سبك استفاده كنيد و پس ازآن موهايتان رابا اين لوسيون ماساژ دهيد. اين لوسيون را هر هفته تهيه كنيد و ازآن براي ماساژ موهايتان استفاده كنيد. اگر موهايتان خيلي زودتر از انچه كه بايد سفيد شده و به دنبال راهي براي پوشاندن انها هستيد، اگر انواع و اقسام رنگهای گياهي و شيميايي را تجربه كرديد و بازهم شاهد رويش موهاي سفيد هستيد، بهتر است به توصيه درمانگران طب سنتي عمل كنيد و با كمك طبيعيترين نسخهها براي هميشه از شر موهاي سفيد خلاص شويد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با مسیر سیاه کوه سبزوار وب سایت خود باشید.