شانگهای گرم ترین روز ماه مه خود را در بیش از 100 سال گذشته ثبت می کند

شانگهای گرم ترین روز ماه مه خود را در بیش از 100 سال گذشته ثبت می کند

شانگهای روز دوشنبه گرم ترین روز ماه مه خود را در بیش از 100 سال گذشته ثبت کرد. عکس فایل.

سرویس هواشناسی این شهر اعلام کرد که شانگهای چین روز دوشنبه گرم ترین روز ماه مه خود را در بیش از 100 سال گذشته ثبت کرد و رکورد قبلی را به میزان کامل شکست.

در پستی که در حساب رسمی این سرویس در Weibo منتشر شد، آمده است: «در ساعت 13:09 دمای ایستگاه Xujiahui به 36.1 درجه سانتیگراد (97 درجه فارنهایت) رسید و رکورد 100 ساله بالاترین دما در ماه مه را شکست.

دانشمندان می گویند گرمایش جهانی آب و هوای نامطلوب را تشدید می کند، با گزارش اخیر هیئت بین دولتی سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوا هشدار داده است که “هر افزایش گرمایش جهانی خطرات متعدد و همزمان را تشدید می کند”.

سرویس هواشناسی این شهر شرقی چین اعلام کرد که بعد از ظهر دمای ایستگاه مترو در مرکز شانگهای حتی به 36.7 درجه سانتیگراد افزایش یافت.

به گفته سرویس هواشناسی، این یک درجه کامل بالاتر از رکورد قدیمی، 35.7 درجه سانتیگراد است، که قبلاً چهار بار ثبت شده است – در سالهای 1876، 1903، 1915 و 2018.

در ماه مه، سازمان ملل هشدار داد که تقریباً مطمئن است که سال‌های 2023-2027 گرم‌ترین دوره پنج ساله ثبت‌شده تاریخ خواهد بود، زیرا گازهای گلخانه‌ای و ال نینو با یکدیگر ترکیب می‌شوند تا دما را افزایش دهند.

سازمان جهانی هواشناسی سازمان ملل متحد (WMO) اعلام کرد، احتمال دو سوم وجود دارد که حداقل یکی از پنج سال آینده دمای جهانی از هدف بلندپروازانه‌تر تعیین شده در توافق‌نامه پاریس برای محدود کردن تغییرات اقلیمی فراتر رود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام