شرکت‌های هوش مصنوعی از دادگاه فدرال ایالات متحده می‌خواهند که شکایت هنرمندان در مورد نقض حق چاپ را رد کند

شرکت‌های هوش مصنوعی از دادگاه فدرال ایالات متحده می‌خواهند که شکایت هنرمندان در مورد نقض حق چاپ را رد کند

تصویر نمایشی رویترز

Stability AI، Midjourney و DeviantArt روز سه‌شنبه به گروهی از هنرمندان پاسخ دادند که با سوء استفاده از آثار هنرمندان در سیستم‌های هوش مصنوعی مولد مدعی نقض گسترده حق نسخه‌برداری شدند.

شرکت‌ها درخواست کردند که دادگاه فدرال در سانفرانسیسکو شکایت دسته جمعی پیشنهادی هنرمندان را به این دلیل که تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی قابل مقایسه با آثار هنرمندان نیست و اینکه پرونده فاقد جزئیات دقیق در مورد عکس‌هایی است که ادعا می‌شود مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند، رد کند.

وکیل Midjourney از اظهار نظر خودداری کرد. درخواست‌های نظر در روز چهارشنبه از سوی نمایندگان Stability، DeviantArt و هنرمندان بی‌پاسخ بود.

سارا اندرسن، کلی مک کرنان و کارلا اورتیز در ماه ژانویه از این شرکت ها شکایت کردند. این هنرمندان ادعا کردند که کپی غیرمجاز آثارشان برای آموزش سیستم ها و ایجاد تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی به سبک آنها حقوق آنها را نقض می کند.

در بایگانی روز سه‌شنبه Stability گفت که هنرمندان «در شناسایی یک تصویر خروجی که ادعا می‌شود نقض می‌شود، ناتوان هستند، چه رسد به تصویری که اساساً مشابه هر یک از آثار دارای حق چاپ آنها باشد». در طرح Midjourney آمده است که این شکایت همچنین “یک اثر منفرد توسط هیچ شاکی را شناسایی نمی کند” که “ظاهراً از آن به عنوان داده آموزشی استفاده می شود.”

DeviantArt، یک جامعه آنلاین هنرمندان با سرویسی که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر را از طریق سیستم انتشار پایدار Stability ایجاد کنند، این استدلال‌ها را تکرار کرد و همچنین گفت که مسئولیتی در قبال تخلفات ادعایی شرکت‌های هوش مصنوعی ندارد.

در این بیانیه آمده است: «حتی با در نظر گرفتن ارزش اسمی ادعاهای شاکیان، DeviantArt هیچ یک از مواردی که ظاهراً منجر به مسئولیت ادعا شده است را انجام نداد.

پرونده Andersen v. Stability AI Ltd، دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا، شماره 3:23-cv-00201 است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام