شرکت بیوتکنولوژی با شکست Neuralink ایلان ماسک، تراشه‌های مغزی را در 50 نفر برای بیماری‌ها کاشته است.

شرکت بیوتکنولوژی با شکست Neuralink ایلان ماسک، تراشه‌های مغزی را در 50 نفر برای بیماری‌ها کاشته است.

یک شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی قبلاً با کاشت BCI خود در بیش از 50 نفر و درمان بیماری ها و ناتوانی های مختلف، Neuralink ایلان ماسک را شکست داده است. در همین حال، Neuralink هنوز منتظر تایید FDA برای شروع آزمایش بر روی انسان است.

در حالی که ایلان ماسک و افراد در Neuralink در حال تلاش برای دریافت تاییدیه FDA برای آزمایش BCI های Neuralink خود بر روی افراد و تایید آنها برای مصارف پزشکی هستند، به نظر می رسد یک بیوتکنولوژی در یوتا آنها را کاملاً زیبا به هدف شکست داده است و قبلاً مغز را کاشته کرده است. چیپس در ده ها بیمار.

Blackrock Neurotech، که دفتر مرکزی آن در سالت لیک سیتی است، آرزوی درمان ناتوانی جسمی، نابینایی، ناشنوایی و افسردگی را دارد. تراشه NeuroPort Array افراد را قادر می سازد تا اندام های روباتیک و صندلی های چرخدار را کنترل کنند، بازی های ویدیویی انجام دهند و حتی احساسات را حس کنند.

همچنین بخوانید: Neuralink، شرکت رابط کامپیوتر مغز ایلان ماسک به دنبال شرکای آزمایشی انسانی است

رفع شد: حساب توییتر پخش‌کننده عمومی کانادایی CBC با برچسب “69% رسانه با بودجه دولت”

ایلان ماسک از تحویل تسلا Cybertruck از سه ماهه دوم یا سه ماهه سوم سال 2023 خبر داد.

این کار با استفاده از نزدیک به 100 میکروسوزن که به مغز متصل می شود و سیگنال های الکتریکی تولید شده توسط افکار دیگران را می خواند، کار می کند. بیش از سه ده نفر تاکنون آن را دریافت کرده اند. این دستگاه برای اولین بار در سال 2004 در انسان کاشته شد. رهبران شرکت امیدوارند به زودی آن را به بازار بیاورند و در سال 2021 اعلام کردند که سال آینده را هدف قرار داده اند.

مارکوس گرهارت، یکی از بنیانگذاران Blackrock، می گوید: «ما تنها کسب و کاری هستیم که ایمپلنت های BCI مستقیم در انسان را انجام می دهیم. آرایه‌های کاشته‌شده ما به سادگی با تکانه‌های مغزی خود، بیماران را قادر می‌سازد تا مستقیماً به رایانه‌ها متصل شوند، اندام‌های روباتیک و صندلی‌های چرخدار را کنترل کنند، بازی‌های ویدیویی انجام دهند و حتی احساس را بازگردانند.»

رویکرد بلک راک از یک ریزتراشه کاشته شده با 96 آرایه استفاده می کند که تراشه های مغزی سوزنی شکل کوچکی هستند که قادر به خواندن و تحریک تکانه های الکتریکی هستند. ممکن است در هر نقطه از سطح مغز قرار گیرد. چندین دستگاه را می توان در مغز یک فرد کاشت کرد.

این دستگاه بر تکانه های الکتریکی ایجاد شده توسط افکار پوشنده پس از کاشت نظارت می کند. این سیگنال ها توسط نرم افزار یادگیری ماشین به دستورات دیجیتالی مانند حرکات مکان نما رمزگشایی می شوند، که ممکن است برای کار با پروتزها و تجهیزات کامپیوتری مورد استفاده قرار گیرد.

این می تواند به کسی کمک کند تا با یک بازوی رباتیک طراحی کند، از برنامه های کامپیوتری استفاده کند، یا صندلی چرخدار یا اندام مصنوعی را کنترل کند. با این حال، این شرکت اکنون به دنبال تایید FDA برای دستگاه هایی است که برای استفاده در خارج از آزمایشگاه طراحی شده اند، مانند دستگاه هایی که توسط افراد فلج در خانه استفاده می شود.

گرهارت افزود: “ما در حال پیگیری مجوز قانونی اولین BCI در جهان هستیم که به ویژه برای استفاده در خانه ساخته شده است: MoveAgain.” این فناوری پزشکی قصد دارد آزادی و حرکت بیماران فلج و در نهایت کیفیت زندگی را بهبود بخشد.

همچنین بخوانید: پیوند عصبی ایلان ماسک: دو جراح مغز و اعصاب در مورد امکان سنجی کاشت مغزی ماسک و پتانسیل آن بررسی می کنند.

او انتظار دارد که BCI در بیماران فلج به همان اندازه رایج شود که ضربان ساز در افراد مبتلا به مشکلات قلبی است. هنگامی که BCI های خانگی در دسترس قرار می گیرند، افراد را قادر می سازند تا سبک زندگی جدیدی را ایجاد کنند که ممکن است پس از معلولیت آنها دست نیافتنی به نظر برسد. ما انتظار داریم که شاهد بازگشت مردم به کار، به دست آوردن استقلال بیشتر و ارتباط با جهان به روش های جدید قدرتمند باشیم.»

هدف بلندمدت ما این است که ایمپلنت‌هایمان به همان اندازه در دسترس افراد فلج باشد که ضربان‌ساز برای کسانی که مشکلات قلبی دارند. این تجارت در حال حاضر روی اتصالات مغز و رایانه کار می کند که به بازیابی شنوایی و بینایی کمک می کند.

گرهارت گفت: “با پیشرفت تکنولوژی، BCI هایی را با نشانه هایی برای مشکلات حافظه و سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی مشاهده خواهیم کرد.” این در بیش از سه دوجین نفر استفاده شده است که بلک راک، که با تجارت مدیریت دارایی مرتبط نیست، آنها را “پیشگامان BCI” می نامد. این دستگاه در مجموع 80 سال است که در افراد کاشته شده است و هیچ گونه عوارض جانبی عمده ای گزارش نشده است.

با این حال، دستگاه دارای برخی از مشکلات است. آرایه های روی ایمپلنت به آرامی در طول زمان شکسته می شوند و باعث می شوند کیفیت سیگنال آن پس از حدود دو سال کاهش یابد. این دستگاه معمولاً بعد از حدود پنج سال باید برداشته شود و برای خارج کردن و تعویض آن به جراحی دیگری نیاز است.

به گفته گرهارت، بلک راک در ابتدا یک BCI را در سال 2004 کاشت، اما معمولاً به دلیل نگرانی در مورد درک عمومی از دستگاه‌ها، از بررسی عمومی اجتناب کرده است. او افزود: «به‌عنوان یک شرکت، ما همچنین نقش فعال‌تری در بیرون آمدن از پشت پرده و کمک به بیماران هیجان‌زده در بیان تجربیات خود داشته‌ایم.»

زمانی که بیماران در خارج از آزمایشگاه به این دستگاه‌ها دسترسی پیدا کنند، من معتقدم که علاقه عمومی به شدت افزایش خواهد یافت.

همچنین بخوانید: ایلان ماسک چیزهای زیادی را در رویداد نورالینک اعلام کرد. در اینجا مهمترین آنها است

او افزود: «به عنوان مثال، با افسردگی، BCI ممکن است پتانسیل تغییر فعالیت عصبی را در نواحی مغز که در کنترل خلق و خوی دخیل هستند نشان دهد. در مورد بیماری هایی مانند افسردگی یا PTSD، تحریک الکتریکی یا مغناطیسی بافت مغز از نظر مکانی و زمانی ممکن است به قطع یا برنامه ریزی مجدد الگوهای شلیک که به این اختلال کمک می کند کمک کند.

این اطلاعات همچنین ممکن است به درک بهتر بیماری هایی مانند افسردگی و همچنین نحوه شناسایی و درمان آنها منجر شود. فناوری BCI ممکن است برای بازیابی خاطرات از دست رفته در دراز مدت مورد استفاده قرار گیرد.

گرهارت می‌گوید: «حافظه فرآیند پیچیده‌ای است، اما فناوری‌های پیچیده BCI کاشته‌شده ممکن است بتوانند از ضبط و تحریک الکتریکی هدفمند نورون‌ها و مدارهای خاص برای کمک به بازیابی برخی از عملکردهای مرتبط با ایجاد و بازیابی حافظه استفاده کنند.»

او گفت: «امکان پذیر است که فناوری BCI همچنین الگوهای مرتبط با خاطرات خاص را ضبط و بازتولید کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام