شمش های طلا به ارزش بیش از 100 میلیون دلار از فرودگاه کانادا به سرقت رفت

شمش های طلا به ارزش بیش از 100 میلیون دلار از فرودگاه کانادا به سرقت رفت

تصویر بازنمایی رویترز

تورنتو: به نظر می رسد بیش از 1630 کیلوگرم یا 1.6 تن طلا با ارزش بازار تقریباً 104 میلیون دلار در یک سرقت در فرودگاه کانادا به سرقت رفته است.

بر اساس گزارش‌ها، این فلز گرانبها در یک مکان امن در این ملک نگهداری می‌شد، در حالی که از شلوغ‌ترین فرودگاه کانادا، فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو منتقل می‌شد.

قبل از انتقال به خارج از کشور، طلایی که در داخل کشور استخراج شده است معمولاً در پیرسون ذخیره می شود.

طبق گزارش ها، این فرودگاه بیش از نیمی از محموله های هوایی کشور را انجام می دهد.

این سرقت که تقریباً نصف دزدی برینکس مت در انگلستان در سال 1985 بود که در آن 3000 کیلوگرم شمش برداشته شد، پلیس سواره سلطنتی کانادا (RCMP) را وادار کرد تا برای کمک به شناسایی افراد مسئول وارد عمل شود.

روزنامه تورنتو سان گزارش می دهد که مقامات فکر می کنند سازمان های محلی جنایت سازمان یافته احتمالا این سرقت را انجام داده اند.

با توجه به اندازه حمل و نقل، احتمالاً از یک کامیون استفاده شده است.

از آنجایی که بسیاری از کالاها دائماً از بنادر و فرودگاه ها عبور می کنند، سازمان های جنایی اغلب آنها را به عنوان اهداف ساده می بینند. به گفته پلیس، عناصر جنایتکار در فرودگاه پیرسون حضور دارند.

به گزارش بلومبرگ، یکی از نمایندگان RCMP گفت: “ما همچنان در تلاش برای به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد سرقت هستیم.”

یکی از مسائل مهمی که احتمالاً سارقان با آن مواجه می شوند، نحوه فروش طلاهای مسروقه است، صرف نظر از اینکه دزدی با دقت برنامه ریزی شده است یا در لحظه انجام شده است.

عاملان سرقت برینکس مت که مربوط به سرقت 26 میلیون پوند طلا و جواهرات از انباری نزدیک فرودگاه هیترو (به ارزش 93 میلیون پوند امروز) بود، مجبور شدند طلاها را ذوب کنند تا از این سرقت سود ببرند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام