شهروندان چینی در آلاسکا به پایگاه‌های نظامی آمریکا نفوذ می‌کنند که خود را توریست نشان می‌دهند

من جاسوسی: شهروندان چینی در آلاسکا به پایگاه های نظامی ایالات متحده نفوذ می کنند که خود را به عنوان توریست نشان می دهند

سایت رادار برد بلند فورت یوکان فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) در حومه شهر آلاسکا در خارج از فورت یوکان، آلاسکا واقع شده است. رویترز/تصویر نماینده

مقامات فاش کرده اند که آلاسکا مدتی است که میزبان شهروندان چینی بوده است که سعی در نفوذ به پایگاه های نظامی آمریکا تحت پوشش توریست ها دارند.

بر اساس گزارشی که توسط USA Todayیک شهروند چینی که از کنار یک ایست بازرسی امنیتی در فورت واینرایت آلاسکا در فیربنکس عبور کرده بود، دستگیر شد و در حالی که یک پهپاد داخل وسیله نقلیه خود حمل می کرد، پیدا شد. سرنشینان خودرو اما مدعی شدند گردشگرانی هستند که در راه گم شده اند.

با این حال، مقامات اعتراف کردند که بسیاری از این برخوردها به اشتباه پس از غافلگیر شدن گردشگران بی گناه در تلاش برای مشاهده شفق شمالی و سایر جاذبه های آلاسکا انجام شده است.

مقالات مرتبط

چینی ها

تکنسین ها و مهندسان چینی ممکن است ویزاهای سریع تری برای کار در هند دریافت کنند

چینی ها

کمیته منتخب ایالات متحده در مورد ح‌ک‌چ هند را به عضویت در ناتو پلاس توصیه می‌کند

یکی از افسران گفت، در همین حال، برخی دیگر که خود را توریست نشان می دهند، به عنوان جاسوس در یک سرزمین خارجی مستقر می شوند.

چرا چین به آلاسکا علاقه مند است؟

چین برای مدتی طولانی به آلاسکای ایالات متحده علاقه نشان داده است. این منطقه دارای سه پایگاه نظامی بزرگ است: پایگاه مشترک المندورف-ریچاردسون در انکوریج، و پایگاه نیروی هوایی فورت واینرایت و ایلسون در نزدیکی فیربنکس.

جدای از اینها، چندین تاسیسات کوچکتر نیز در منطقه وجود دارد.

به دلیل رقابت تنگاتنگ در منطقه قطب شمال، ایالات متحده به طور فزاینده ای منابع خود را در آلاسکا به منظور ایجاد امنیت بیشتر در این منطقه به کار برده است.

این ایالت همچنین به دلیل نزدیکی به روسیه به عنوان یک مکان کلیدی در نظر گرفته می شود.

همچنین، بیابان وسیع آلاسکا به پنتاگون فرصتی برای انجام تمرینات نظامی در خشکی و دریا می دهد.

از این رو، جای تعجب نیست که پکن در فوریه امسال “بالن های جاسوسی” را بر فراز منطقه مستقر کرد و اکنون جاسوسانی که خود را به عنوان گردشگر در آلاسکا زندگی می کنند.

قانونگذاران اقدام کنند

گزارش توسط USA Today به مقامات آمریکایی زنگ هشدار داده است. روز چهارشنبه، سناتور دن سالیوان گفت: “خواه یک بالن جاسوسی چینی، بمب افکن های خرس روسیه، یا این گزارش جدید از جاسوسی مظنون چینی در آلاسکا، این زنگ خطر دیگری است که ما در دوره جدیدی از تجاوزات استبدادی به رهبری هستیم. دیکتاتورهای چین و روسیه.»

این همچنین نمونه دیگری از اهمیت آلاسکا برای دفاع ملی آمریکا است. در نقش نظارتی‌ام، من برای جزئیات بیشتر در مورد این نقض‌های امنیتی ادعایی فشار می‌آورم و به همکاری با وزارت دفاع برای اطمینان از ایمن ماندن تأسیسات ما در آلاسکا ادامه می‌دهم.»

مری پلتولا جمهوری خواه گفت دی سی خاکستری“بسیاری از کشورها و ملل دیگر اهمیت استراتژیک آلاسکا را درک می کنند. من فکر می‌کنم که این امر مجدداً بر نیاز ایالات متحده آمریکا به درک واقعی و ادامه سرمایه‌گذاری در موقعیت استراتژیک تأکید می‌کند.»

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.