شورای امنیت یک ارگان “ضعیف” است. تعداد معدودی از کشورها که اصلاحات شورای امنیت را متوقف می کنند: هند در سازمان ملل

TS Tirumurti ، نماینده دائم هند در سازمان ملل ، در مجمع عمومی سازمان ملل ابراز تاسف کرد که بیش از یک دهه در مذاکرات بین دولتی (IGN) هیچ چیزی حرکت نکرده است ، مگر شنیدن اظهارات پرشور درباره لزوم اصلاحات

شورای امنیت یک ارگان

تصویر نمایندگی خبرگزاری فرانسه

سازمان ملل: هند گفته است كه تعداد معدودی از كشورها از مذاكرات بین دولتی (IGN) به عنوان صفحه دود استفاده می كنند و پیشرفت در اصلاح شورای امنیت را كه دچار نقص شده است ، متوقف می كنند و اظهار داشت كه زمان آن رسیده است كه یك جنبش قاطع برای دستیابی به اهداف طولانی مدت انجام شود. به تأخیر انداختن ارگان قدرتمند سازمان ملل.

نماینده دائمی هند در سازمان ملل ، سفیر TS Tirumurti ، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد مسئله نمایندگی عادلانه و افزایش عضویت در شورای امنیت صحبت کرد ، ابراز تاسف کرد که بیش از یک دهه در IGN هیچ چیزی به جز شنیدن احساسات پرشور حرکت نکرده است. اظهاراتی درباره نیاز به اصلاحات.

“شورای امنیت امروز عضوی ضعیف است. به دلیل ماهیت غیر نمایندگی خود ، اساساً قادر به عمل با اعتبار نبوده است. اما پس از آن ، چه اتفاقی می افتد در روند IGN ، که به نظر می رسد با آن ازدواج کرده ایم؟” تیرومورتی روز دوشنبه گفت.

تیرومورتی با انتقاد از عدم وجود حتی یک متن مذاکره ای گفت که IGN به جای یک روند جدی نتیجه گرا در سازمان ملل متحد متشکل از کشورهای عضو مستقل ، مانند یک بستر بحث در دانشگاه شده است.

“چرا ما به این تصویب رسیده ایم؟ زیرا تعداد معدودی از کشورها نمی خواهند ما ادامه دهیم. آنها پیشرفت IGN را متوقف کرده اند. آنها از IGN به عنوان صفحه دود استفاده می کنند تا با پرداخت هزینه از شناسایی خود جلوگیری کنند. لبخند زدن به اصلاحات شورای امنیت. تحقق شرایطی که آنها بیان کرده اند اجماع کامل همه کشورهای عضو است. از قضا ، این اتفاق می افتد در زمانی که ما هفته گذشته عجله داشتیم تا خود را الکترونیکی کنیم حق رأی دادن. اما برای IGN ، آنها رأی نمی خواهند ، رأی دادن را به حال خود رها كنید ، اما فقط اجماع كامل است! ” او گفت.

تیرومورتی با بیان اینکه امسال نیاز به یک حرکت قاطع در روند اصلاحات برجام وجود دارد ، گفت: “بدون حرکت قاطع ، احساس می کنم کسانی که از اصلاحات واقعی حمایت می کنند و می خواهند به تعهدات رهبران ما عمل کنند ، مجبور خواهند شد برای دستیابی به نتایج فراتر از IGN ، شاید به همین مجمع ، نگاه کنیم. اگر چنین اتفاقی بیفتد ، ما نباید در نگاه کردن به روند IGN خود تردید کنیم. وی گفت از آنجا که برای یک دهه هیچ پیشرفتی نداشته است ، IGN نه تنها غیررسمی بوده اما هیچ قانون آیین نامه یا سوابقی ندارد ، کشورها را مجبور به نگه داشتن یادداشت های خود می کند و بار سنگینی را بر دوش همه کشورهای کوچک و متوسط ​​می گذارد. “

“همان کشورهایی که برای کشورهای کوچک و متوسط ​​اشک تمساح می ریزند ، همان کشورهایی هستند که حتی حسن نیت ارائه می دهند ، که به آنها کمک می کند تا یک پرونده رسمی از بحث ها را حفظ کنند. آنچه در اینجا اتفاق می افتد ، هیچ سابقه ای ندارد و ما سال بعد دوباره شروع می کنیم به عنوان اگر اتفاقی نیفتاده باشد ، “تیرومورتی گفت.

هند از اول ژانویه 2021 به عنوان عضوی غیر دائم برای یک دوره دو ساله به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد پیوست.

هند پیشتاز تلاشهای چندین ساله برای اصلاح شورای امنیت سازمان ملل بوده است و می گوید این شورا به شایستگی عضویت دائمی این شورا را دارد که در شکل فعلی واقعیتهای سیاسی – سیاسی قرن 21 را نشان نمی دهد. . سفیر هند تأكید كرد تا زمان پایان هفتاد و پنجمین جلسه مجمع عمومی در سپتامبر سال آینده ، باید در حصول اطمینان از اعمال آیین نامه مجمع عمومی در IGN برای ایجاد یك روند باز ، فراگیر و شفاف پیشرفت حاصل شود.

وی گفت: “ما خواستار آغاز مذاكرات مبتنی بر متن هستیم. برای پیشرفت ، متنی كه تمام مواضع و پیشنهادهای كشورهای عضو را منعكس می كند ، ضروری است.”

تیرومورتی گفت که حمایت قاطع باید مجدداً برای موضع مشترک آفریقایی تأیید شود ، همانطور که در اجماع ازولوینی و بیانیه سرت مشخص شده است.

وی گفت: “در آخرین اجلاس جنبش عدم تعهد (NAM) ، حدود 120 رهبر جنبش عدم تعهد ، برای اولین بار ، صدای حمایت خود را به موضع مشترک آفریقا افزودند. اجازه دهید ما این بحث را با درخواست نمایندگی بیشتر فقط برای آفریقا است ، اما ما باید نماینده بیشتری برای همه کسانی که شایسته حضور در شورای امنیت هستند ، از جمله آفریقا ، آمریکای لاتین و دیگران ، بخواهیم. برای همه اینها ، ما به یک روند جدی و معتبر نیاز داریم ، ” او گفت.

تیرومورتی در مورد موضوعات اساسی گفت که اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو ، مانند هند ، طرفدار گسترش هر دو دسته – دائمی و غیر دائمی – عضویت شورای امنیت هستند.

با اشاره به اینکه آخرین جلسه IGN به دلیل شروع جلسه به طور غیرمنتظره ای کوتاه مدت قطع شد کووید -19 همه گیری ، او امیدوار است که در جلسه کنونی UNGA ، “بهانه” همه گیری برای متوقف کردن IGN با اصرار در جلسات غیرحضوری مورد استفاده قرار نگیرد ، حتی در صورتی که سایر ارگان ها و فرایندهای سازمان ملل متحد توانستند با سناریوی تغییر یافته سازگار شوند و ادامه یابد مشورت آنها با استفاده از قالب های ابتکاری.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.